امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 2,500
نظر شما چیست؟
در کتاب هوو اثر ویلیام ترور، تنهایی انسان ها و ناتوانی آن ها در مواجهه با این تنهایی و درک علت آن به زیباترین شکل ممکن به تصویر کشیده شده است؛ درک تنهایی ای که غالباً برای دیگران سخت و یا غیر ممکن است.

کتاب هوو (The Mark) برندۀ جایزه ی وایت برد در سال های 1983-1994 و همچنین برنده ی جایزه ی اُ.هنری در سال های 2007، 2008 و 2010 شده است.

ویلیام ترور (William Trevor) 24 مه 1928 در ایرلند در خانواده ای پروتستان به دنیا آمد. نخستین کتاب اش رمان «معیار رفتار» نام داشت که در سال 1958 منتشر شد. این رمان، آغازی بود برای او تا به عنوان یکی از نویسندگان پرکار و بزرگ ایرلند شناخته شود. چنان که بسیاری او را به عنوان یکی از بزرگ ترین نویسندگان داستان های کوتاه انگلیسی زبان می دانند. سه بار برنده شدن سه باره ی جایزه ی ادبی وایت برد (Whitbread prize) و پنج بار نامزد جایزه ی ادبی من بوکر بودن از جمله افتخارات اوست.

ترور، در داستان های کوتاه اش بیش تر متاثر از چخوف است. او به شیوه ای استادانه تفاوت های جزئی و دقیق شخصیت هایی را که سرنوشت برایشان نوعی مصیبت رقم زده به تصویر می کشد. شخصیت های داستان های او اکثرا افراد به حاشیه رانده شده ی جامعه هستند. کودکان، افراد مسن، مردان یا زنان میان سال تنها یا زوج هایی که زندگی ناموفقی را تجربه می کنند؛ کسانی که نمی توانند واقعیت های زندگی خود را قبول کنند و به همین دلیل به کنج عزلت پناه می برند. در داستان های ترور، فضای انگلیسی و ایرلندی به خوبی قابل مشاهده است.

در بخشی از کتاب هوو می خوانیم:

«اتفاقی که افتاده خیلی ساده س. ادوارد با یه دختر رابطه داره. اون به اصرار دختره داره می یاد این جا تا همه چیز رو صراحتا به من بگه. می دونین این دست ادوارد نیست.»

«خانم مکینتاش، حالا من قصد دارم با شما جدی حرف بزنم. ما بین خودمون توافق کردیم که هیچ دختر جوونی توی زندگی همسر شما وجود نداره. شما در این مورد وسواس دارین، خانم مکینتاش، درباره ی این واقعیت که شما هیچ وقت بچه ای نداشته اید و این که مردها دوباره ازدواج می کنن ...»
صفحات کتاب :
128
کنگره :
PZ3‏‫‭/ت462ھ9 1393
دیویی :
823/914
کتابشناسی ملی :
2958733
شابک :
978-600-93442-8-4
سال نشر :
1393

کتاب های مشابه هوو