امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 6,000

نظر دیگران

نظر شما چیست؟
در کتاب روی جاده نمناک، به تالیف خدیجه قاسمی، شاهد دگرگونی زندگی آدم ها هستیم و باز هم مانند همیشه عشق پا پیش گذاشته و همه چیز را تغییر می دهد.

ایلیا که از شخصیت های داستان کتاب روی جاده نمناک است، جوانی حساس و زود رنج است. او که در طلاتم زندگی شنا می کند، ناگهان با عشق روبرو می شود. که نه ‏تنها زندگی و افکار ایلیا که زندگی همه را دگرگون می کند. او پس از آن به کارهایی دست می زند که هرگز فکرش را هم نمی ‏کرده است...

مخاطب کتاب روی جاده نمناک، هم گروه عام می تواند باشد، هم خاص. خدیجه قاسمی نام کتاب روی جاده نمناک را از صادق هدایت وام گرفته است. موضوع کتاب ما را به دهه 50 می برد.

خدیجه قاسمی در رمان اولش "روی جاده نمناک" و در دومین اثرش یعنی "مسافران مه" که رمانی اجتماعی و سیاسی در حوزه ی دفاع مقدس بود، به خوبی نشان داد که داستان نویسی فطری و تواناست. قدرت او در فضاسازی شخصیت پردازی و پیش برد داستان شگرف و تحسین برانگیز است استقبال خوانندگان از روی جاده نمناک و چاپ های مکرران در اندک زمان شاهدی براین مدعاست. شم داستان نویسی ذاتی و تسلط نویسنده بر شیوه های قصه گویی و شناخت منطقی از حوادث روزگار رمان های او را جذاب و خواندنی کرده است.

در بخشی از کتاب روی جاده نمناک می خوانیم:

چند روزی بود رفتار پدرم مشکوک شده بود. آهسته با کسی تلفنی حرف می زد و شب ها خیلی دیر به خانه می آمد. یا در اتاقش مهمان داشت و نمی خواست من مهمانش را ببینم. خیلی کنجکاو شده بودم بفهمم پدرم چه کار می کند. صبح ها نگران بود و حواسش جایی دیگر بود. دیگر حوصله ام را نداشت و کم تر با من حرف می زد. نمی توانستم از کارش سردر بیاورم. دیگر مثل همیشه سرحال نبود بلکه سایه ی اندوهی صورتش را پوشانده بود.

او داشت چیزهایی را از من مخفی می کرد. چیزهایی که با من هم در ارتباط بود. نگران بودم. نمی توانستم موقع کار خوب تمرکز داشته باشم. دوروبرم داشت اتفاقاتی می افتاد که من از آن ها بی خبر بودم. باید امشب حتماً پدرم را وادار می کردم که حقیقت را به من هم بگوید. دیگر نمی توانستم در اضطراب زندگی کنم.

شب که وارد خانه شدم پدر توی مبل در خود مچاله شده بود و رنگ و رویش پریده بود. با سرعت خودم را به او رساندم.

سلام پدر. چی شده؟! حالتون خوب نیست؟
دیویی :
‏‫‬‭‬‭8‮فا‬3/62
کتابشناسی ملی :
‭م‌83-41314
شابک :
‭‎964-374-079-X
سال نشر :
1384
صفحات کتاب :
486
کنگره :
PIR8171‭‬ ‭/‮الف‬56176‏‫‬‭‬‭‬‭ر9 1384

کتاب های مشابه روی جاده نمناک