امتیاز
5 / 2.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 40,000

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

کتاب گتسبی بزرگ اثر اسکات فیتز جرالد، رمانی فاخر از ادبیات کلاسیک آمریکاست. قرار گرفتن آن در لیست صد کتاب برتر جهان به خاطر تجدید چاپ های مکرر این کتاب در سراسر دنیا و گواه این ادعاست.

معرفی کتاب گتسبی بزرگ

این اثر، خاطره ایست جاویدان؛ از هوس، هرزگی، تباهی و بی قیدی که همه و همه در ثروت نهفته است. گتسبی قهرمان کتاب، مردیست خود ساخته و بزرگ که چون هر انسان دیگری مجموعه ای از خوبی ها و بدی هاست، اما خوبی های او بر بدی هایش رجحان دارد و بزرگترین اشتباه او لجاجت و پافشاری بر روی یک آرزوی محال از دست رفته است. گاه باید با دنیا و ناملایمات و نا خراشیدگی های آن سازگار شد و دنیا را دور زد! کاری که گتسبی نکرد و خواست از نزدیکترین راه به مقصدش برسد و حریف دنیا نشد و زمین خورد.

رمان گتسبی بزرگ (The Great Gatsby) چون هر رمان دیگری داستان زندگیست، همان زندگی مرسوم و جاری انسانی اما به نظر می رسد درس های انسانی عمیقی می آموزد که ربطی به زمان و مکان ندارد و هر کسی در هر شرایطی می تواند از آن بیاموزد و درس بگیرد و اصلا راز جاودانگی و شهرت این اثر چیزی جز این آموزندگی نیست. البته از این نیز نگذریم که اثر، اثری خلاقانه، شیرین و خواندنیست.

خلاصه کتاب گتسبی بزرگ

گتسبی مرد خود ساخته ای بود که در زمان خودش به خاطر مهمانی های پر زرق و برقش شهرتی به هم زده بود، علی رغم اینکه غرق نور و زیبایی تنگه ی زیبای لانگ آیلند بود، خودش تنها و تنها دلبسته ی دی زی بیوکنن بود. فیتس جرالد در کلامی متموج و درخشان نشان می دهد که گتسبی آن قدر رویایش را دنبال می کند تا به آن پایان غم انگیز می رسد. ریچارد یاتس می گوید: "این اثر روشنایی خیره کننده ی جهان است... نه تنها اعجازیست در شکوفایی استعداد بلکه خودش به خودی خود فتحیست در شیوه و اسلوب." اف. اسکات. فیتس جرالد (Fitzgerald Francis Scott) در سال 1896 متولد شد. در پرینستون تحصیل کرد و در سال 1917 به ارتش پیوست.

زمانی که در آلاباما مستقر بود با زلدا سایر آشنا شد و کمی بعد در نیویورک با او ازدواج کرد. زوج جوان، زیبا و مشهوری بودند و به سرعت در آن منطقه ای که فیتس جرالد " قصه های عصر جاز" را نوشت، معروف شدند. اولین رمان او "این سوی بهشت" در سال 1920 چاپ شد. نقد های توفنده ای به آن شد و موفقیت اقتصادی برای او به ارمغان آورد. او "زیبا رویان و لعنت شدگان"، "گتسبی بزرگ" و "شب دلاویز است" را به همراه چندین جلد داستان کوتاه منتشر کرد، همچنین منتخبی از دست نوشته های اتو بیوگرافانه به نام "چنین ادعا شده" را نیز به چاپ رساند. فیتس جرالد قبل از مرگش که در سن 44 سالگی در سال 1940 اتفاق افتاد، داشت روی "آخرین قانون" کار می کرد.

برشی از متن کتاب گتسبی بزرگ

همیشه آن محل به طرزی مبهم آدم را مضطرب می کرد، حتی زیر نور خیره ی کننده بعدازظهر. وقتی برگشتم به پشت سرم نگاهی انداختم دیدم که چشم های غول پیکر دکتر تی. جی. اکلبرگ همچنان از فراز کپه های خاکستر همه چیز را زیر نظر داشت، اما یک لحظه بعد متوجه شدم که چشم های دیگری هم کمتر از دوازده قدم آن طرف تر دارد ما را ورانداز می کند. پرده ی یکی از پنجره های بالای گاراژ کنار رفته بود و چشم های مرتل ویلسون روی ماشین متمرکز شده بود.

دانلود کتاب گتسبی بزرگ

این کتاب را در نرم افزار فراکتاب دانلود نمایید و یا به صورت آنلاین مطالعه فرمایید.

دانلود کتاب گتسبی بزرگ

مشخصات کتاب گتسبی بزرگ در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: روزگار
نویسنده: اسکات فیتز جرالد
مترجم: معصومه عسگری
تعداد صفحه: 214
موضوع: رمان خارجی
قالب: epub

 

کنگره :
PS3529‭‬‭‬ ‭/ی2‏‫‭گ2 1393‮الف
دیویی :
813/52
کتابشناسی ملی :
3696664‬
شابک :
978-964-374-502-8‬
سال نشر :
1398
صفحات کتاب :
214

کتاب های مشابه گتسبی بزرگ