امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 2,500
نظر شما چیست؟

این کتاب به همت طاهره دهداری( -۱۳۵۶)، علی رمضانخانی( -۱۳۳۳) و افسانه زرقی( -۱۳۴۴) که پژوهشگر حوزه بهداشت و درمان هستند، گردآوری شده است.

در بخشی از این کتاب می خوانیم

«ارتقاء سلامت مفهومی جامع برای پرداختن به وضعیت سلامت جامعه است. ارتقاء سلامت بطور سازماندهی شده از ۱۹۷۴ و با بیانات لالوند طی یک گزارش تحت عنوان "دیدگاه جدید در مورد سلامت کانادائی ها" مطرح شد.

سازمان جهانی بهداشت ارتقاء سلامت را فرآیندی می داند که هدف آن توانمندسازی مردم برای افزایش کنترل آن ها بر سلامت خویش و در نهایت بهبود سلامت خود و جامعه ای است که در آن زندگی می کنند. ارتقاء سلامت سعی دارد با تلاش برای بهبود شرایط زندگی افراد، سلامت جمعیت ها را ارتقاء دهد.

ارتقاء سلامت حوزه ای گسترده است که دربردارنده تلاش های سیاسی، قانونی، اقتصادی، اجتماعی و آموزشی در جهت بهبود سلامت جمعیت می باشد. وظیفه کارکنان بخش سلامت این است که سلامت را در دستور کار سیاستگزاران و سیاستمداران قرار دهند. چرا که این افراد باید در هنگام تصمیم گیری های خود، سلامت را در مدنظر قرار داده و جوابگوی عواقب بهداشتی تصمیم گیری های خود باشند.


ارتقاء سلامت نیز مانند سایر علوم دارای بنیان های نظری، اصول و مفاهیم مرتبط با خویش است. آشنایی با مبانی نظری ارتقاء سلامت برای مجریان ارتقاء سلامت و کارکنان بخش سلامت در هر سطحی لازم می نماید.»

صفحات کتاب :
238
کنگره :
RA427/8‏‫‬‭/ز4م2 1389
دیویی :
613
کتابشناسی ملی :
2193199
شابک :
978-964-2897-90-2
سال نشر :
1389

کتاب های مشابه مبانی ارتقاء سلامت