امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 6,000
نظر شما چیست؟
کتاب در باب قدرت، حاوی بهترین آثار شکسپیر در باب قدرت در تمامی اشکال آن می باشد. قدرت در عشق، در جنگ، در سیاست و خانواده؛ از جاه طلبی های مکبث تا پایه های سست سلطنت ریچارد دوم؛ از برتری جویی های خشونت بار در شاه لیر تا غزل های عاشقانه ی بدیع و زیبا، این قطعات با ظرافتی حکیمانه و تیزبینی روان شناسانه نشان می دهد که انسان ها چگونه با یکدیگر مواجهه و برهم دیگر غلبه می کنند.

مجموعه در باب قدرت (On Power) که گزیده ای از نمایشنامه های شکسپیر اعم از کمدی، تراژدی و تاریخی و تعدادی از غزل های اوست، به مفهوم قدرت از منظر شکسپیر در حوزه های مختلف از جمله دولت و خانواده می پردازد.

ابتدا باید متذکر شد که درک آثار شکسپیر سخت و انتقال مفاهیم آن بسی سخت تر می باشد و دیگر این که در مجموعه حاضر، برای افرادی که اول بار قطعاتی از شکسپیر را می خوانند و یا در خصوص نمایشنامه ای از جریان کلی نمایش بی خبر هستند کار به مراتب سخت تر است و شاید شایسته تر آن بود که در کتاب اصلی، ابتدا اشاره مجملی به طرح کلی هر نمایش نامه می شد تا این گونه ذهن خواننده تازه آشنا شده با شکسپیر از آمادگی بیشتری برای پذیرش مفاهیم تبیینی برخوردار می گردید.

ویلیام شکسپیر (William Shakespeare) شاعر و نمایشنامه نویس انگلیسی که وی را بزرگ ترین نویسنده در زبان انگلیسی دانسته اند. «سخن سرای آون» لقبی است که به خاطر محل تولدش در آون واقع در استراتفورد انگلیس به وی داده اند.

شهرت شکسپیر به عنوان شاعر، نویسنده، بازیگر و نمایشنامه نویس منحصربه فرد است و برخی او را بزرگ ترین نمایشنامه نویس تاریخ می دانند، اما بسیاری از حقایق زندگی او مبهم است.

در بخشی از کتاب در باب قدرت می خوانید:

پادشاه ریچارد: تا آن جا که می دانم، هیچ جای امید نیست. بگذار از قبر، از کرم ها و سنگ نوشته های مان سخن بگوئیم. من اعلامیه مرگم را با اشک هایم بر باد می نویسم. بگذارید از وصیت های مان سخن بگوئیم. نه، این نه ما جز این جسم فرومایه چه چیز از خود بر زمین باقی می گذاریم؟ سرزمین، زندگی و باقی چیزها به بولینگ بروک تعلق می گیرند و هیچ چیز جز مرگ از آن من نخواهد بود.

و این سرزمین کوچک برآمده که ما را با پوست و استخوان در بر می گیرد. تو را به خدا، بگذارید بر روی زمین بنشینیم و داستان غمناک مرگ پادشاهان را تعریف کنیم: چگونه کسی را سرنگون می کنند و در میدان نبرد به کشتن می دهند و چگونه روح پادشاه، سرنگون کننده ی خود را تعقیب می کند. همسر کسانی که در خواب به قتل رسیده اند، قاتلان را زهر می خورانند و همه کشته خواهند شد.
سال نشر :
1392
صفحات کتاب :
140
کنگره :
‏‫‬‭PR
دیویی :
‭822/33ص
کتابشناسی ملی :
3181938
شابک :
‏‫‬‬‭978-600-6867-53-3

کتاب های مشابه در باب قدرت