امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 9,000
نظر شما چیست؟
کتاب کوهستان خاکستری، پرفروش ترین اثر جان گریشام است. جان در این رمان، روایتگر بی طرفانه ای از جامعه سرمایه داری امریکا است و این که چگونه قهرمان داستان با قواعد عدالت جویانه به مبارزه با ظلم می رود.

جان گریشام با انتشار این رمان بار دیگر در رتبه اول پرفروش ترین های USA TODAY قرار گرفت و این پانزدهمین باری است که او موفق می شود با کتاب هایش در صدر این لیست قرار بگیرد.

رمان کوهستان خاکستری، (Gray Mountain) در سال 2008 می گذرد. زمانی که شخصیت اول داستان یعنی سامانتا کوفر شغلی بزرگ و پردرآمد در یک شرکت حقوقی وال استریت دارد ولی به دلیل رکود اقتصادی، با چالش هایی رو به رو می شود که دغدغه بزرگ شهروندان آمریکا نیز به شمار می رود.

کشورهای جهان به ویژه آمریکا در سال 2008 بدترین وضعیت اقتصادی را از دهه 1930 به این سو تجربه کردند. پس از ورشکستگی موسسه لمن برادرز، دولت آمریکا و مقام های فدرال رزرو و وزارت دارایی به فکر نجات سایر بانک ها و موسسات مالی این کشور افتادند. دیگر مردم آمریکا به هیچ بانک سرمایه گذاری اعتماد نداشتند و بازار سهام نیز با عدم اطمینان شدیدی روبرو شد و کاهش شدید قیمت مسکن در آمریکا و افزایش بی خانمان ها دراین کشور موجب کاهش ارزش سهام شرکت ها و صندوق های مسکن شد (که در همین اثنا مبارزه انتخاباتی ریاست جمهوری بین باراک اوباما و جان مک کین هم در جریان بود).

جان ری گریشام (John Ray Grisham)، نویسنده آمریکایی است. او ابتدا به تحصیل رشته حقوق روی آورد و پس از اخذ مدرک این رشته از دانشگاه ایالتی میسی سیپی، مدتی به کار وکالت در شهر آکسفورد مشغول شد. مدتی نماینده مجلس در پارلمان ایالتی بود و پس از چند سال از کار کناره گیری کرد. او سال هاست به عنوان نویسنده رمان های حقوقی پرفروش در آمریکا مطرح است. رمان های گریشام به بسیاری از زبان های زنده دنیا ترجمه شده اند. بیشتر کتاب های وی (گاه با چند ترجمه گوناگون) به فارسی هم ترجمه شده اند. از اکثر کتاب های وی یک نسخه سینمایی نیز ساخته شده است.
صفحات کتاب :
424
کنگره :
PS3567‭‬‭ /ر9‭ک9 1395‬
دیویی :
813/54‬‬
کتابشناسی ملی :
4473768
شابک :
978-600-8415-57-2‬‬
سال نشر :
1395

کتاب های مشابه کوهستان خاکستری