امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 4,000
نظر شما چیست؟
کتاب مراحل رشد کودک و وظایف والدین و مربیان، به تالیف هادی سلطانی، به ما در تربیت و پرورش فرزندان شایسته و کاردان کمک می نماید تا به وسیله ارزش های انسانی و اسلامی، فرزندان خود را تربیت نموده و تحویل جامعه نماییم.

حضرت محمد (ص) می فرمایند: فرزندان صالح مانند گل های باغ بهشت هستند.
نفس انسان تربیت پذیر است و رستگاری آدمی درگرو تلاش های فردی و جمعی است که برای تعلیم و تربیت بنی آدمی صورت می گیرد. در آیه ۷۸ سوره نحل آمده است که خداوند شما را از شکم مادرانتان در حالی که هیچ نمی دانستید بیرون آورد. چشم، گوش، قلب و سایر اعضا را برایتان در نظر گرفت و شما باید شکرگزار باشید، در احادیث نبوی آمده است که انسان از لحاظ فرهنگی، تربیتی، اجتماعی و اقتصادی محصول تربیت و تعلیم است.

در کتاب مراحل رشد کودک و وظایف والدین و مربیان، والدین و مربیان اطلاعاتی در خصوص اهمیت پرورش و تربیت نوزاد و اینکه نوع تغذیه، محیط و افراد چه تاثیری بر فرزندان انسان دارند و همچنین نظرات علمی دانشمندان روانشناسان و جامعه شناسان در این رابطه چیست، آشنا می شوند.

برای آنکه والدین و مربیان محترم مطالبی در اختیار داشته باشند ضروری است که کتاب مراحل رشد کودک و وظایف والدین و مربیان، را مطالعه نمایند تا مشخص گردد که نوزاد آدمی در هر سن و سالی نیاز به تربیت خاص دارد و اگر بچه از این نعمت محروم شود حتما در آینده و در جامعه دچار مشکلاتی خواهد شد.

هادی سلطانی درباره کتاب خود می گوید: با توجه به مطالعه و تجارب خویش و ارتباطی که در جلسات متعدد با خانواده ها، دانش آموزان، دانشجویان و الهامی که از استاد گرانقدر و بزرگوارم داشته ام با گرفتاری ها و مشکلات تربیتی و رفتار آنان آشنا شدم.

خانواده ها و دولت ها سعی دارند که فرزند یا فرزندان خویش را به بهترین وجه تربیت کنند تا آنان افرادی دانا و توانا و خداشناس باشند. اما متاسفانه هجمه و هجومی که از طرف رسانه های مختلف خوش آب و رنگ و به ویژه دنیای مجازی وجود دارد می توانند نوجوانان و جوانان و حتی بزرگسالان را هم تحت تاثیر قرار دهند.

در این مسیر فرزندان خانواده ها از والدین خویش پیشی گرفته و پدر و مادرها از قافله عقب مانده اند. لازم است که والدین در امر تعلیم و تربیت مطالعات زیادی داشته و با دنیای مجازی بیشتر آشنا شوند و در نهایت بدانند که مسئولیت سنگین تربیت بعهده والدین است.
شابک :
978-600-96320-8-4
سال نشر :
1395
صفحات کتاب :
109
کنگره :
‏‫‬‭HQ۷۶۷/۹‏‫‬‭/س۸م۴ ۱۳۹۵
دیویی :
‏‫‬‭۳۰۵/۲۳۱
کتابشناسی ملی :
‏‫۴۲۲۹۳۶۱‬

کتاب های مشابه مراحل رشد کودک