امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 5,500
نظر شما چیست؟
کتاب مهارت های زندگی نوین 1، تالیف محمدعلی اقلامی، در بردارنده مجموعه ای از مهارت های زندگی مدرن ویژه نوجوانان است.

مهارت های اداره زندگی و یا زندگی کردن، بسته به نوع شخصیت، فرهنگ و اعتقادات ما متنوع اند ولی در تمامی فرهنگ ها و آیین ها بهترین روش اجرای یک زندگی را مهارت ها و هنر زندگی کردن می گویند. در کتاب مهارت های زندگی نوین، به تعدادی از مهمترین مهارت های ارتباطی و مهارت های یک زندگی در قالب داستان ها و نمونه ها خواهیم پرداخت.

نقش حکایات آموزنده با توجه به روایات و همچنین تاریخ گذشتگان، نقشی بی بدیل در ارتقاء سبک زندگی ایرانی - اسلامی است و همچنین اهمیت ویژه ای در بالابردن مهارت های زندگی ما دارد.

آبراهام مازلو روانشناس معروف می گوید: بگذارید مردم به وضوح متوجه شوند که هرزمانی که انسان ها دیگری را تهدید می کنند، تحقیر می کنند، بی مورد می رنجانند، بر او غلبه می کنند و یا بی توجهی می کنند، نیرویی خواهند شد برای ایجاد آسیب های روانی در وی...!

و بگذارید مردم بدانند که هر فردی که مهربان است، کمک رسان است، معقول است، مشتاق و خون گرم است، نیرویی برای درمان آسیب های روانی محسوب می شود، هرچند این نیرو کوچک باشد.

برای مردم زندگی نکنیم. روزی که منتظرید مردم برایتان دست بزنند بالاخره بین این دست هاله خواهید شد!

روزی که ملاک های شما برای درست و غلط «قضاوت و نظر مردم» است از نظر علمی گفته می شود یک بادکنک سوراخ هستید!

مگر ما آمده ایم در این دنیا تا مردم را راضی نگه داریم، این چه نگاهی است به دنیا!

روزی که شما آمدید «نگران قضاوت و نظر مردم بودید» شما از پا در می آیید و به هیچ جا هم نمی رسید!

آرامش می خواهید، ﺗﻤﺎﻡ ﻭﻗﺎﯾﻊ ﺭﻭﺯﺍﻧﻪ تان ﺭﺍ ﺑﺮﺍﯼ ﮐﺴﯽ ﺗﻌﺮﯾﻒ نکنید...

آرامش می خواهید ﺑﺎ ﮐﺴﯽ ﮐﻪ ﻣﺨﺎﻟﻒ است ﺑﺤﺚ نکنید، فقط به او گوش کنید... آرامش می خواهید خود را با کسی مقایسه نکنید... آرامش می خواهید کمک کنید؛ تو توانا هستی! شاید همه توانایی روحی و جسمی برای یاری کردن دارند... آرامش می خواهید با همه بی هیچ چشم داشتی ﻣﻬﺮﺑﺎﻥ ﺑﺎشید... آرامش می خواهید ﺑﺮﺍﯼ ﺯﻧﺪﮔﯽ تان ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺭﯾﺰﯼ کنید، هدف داشته باشید... آرامش می خواهید ﺳﺮتان ﺑﻪ ﮐﺎﺭﺧﻮﺩتان ﮔﺮﻡ ﺑﺎﺷﺪ. آرامش می خواهید ﺑﻪ ﮐﺴﯽ وابسته نباشید. ﻋﺎﺷﻖ ﺧﻮﺩتان ﺑﺎشید ﮐﻪ ﺗﻨﻬﺎ ﺗﻮ ﺑﺮﺍﯼ ﻭﺟﻮﺩﺕ ﺧﻮﺍﻫﯽ ﻣﺎﻧﺪ.
صفحات کتاب :
112
کنگره :
BF637‭‬‭ /ر2‏‫‭‭‭‭‮الف‬6625 1395
دیویی :
‏‫‭‭158
کتابشناسی ملی :
4624864
شابک :
978-600-8415-76-3
سال نشر :
1395

کتاب های مشابه مهارتهای زندگی نوین (جلد سوم)