امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 5,000
نظر شما چیست؟
کتاب مهارت های پرورش دانش آموزان، مجموعه نوشتارهایی با موضوع پرورش و تربیت دانش آموزان بر پایه تجربه های عملی در ارتباط با والدین و مدارس ایران است.

تعلیم و تربیت، فراهم کردن شرایط مناسب برای ظهور استعدادها و توانمندی هایی است که در نهاد انسان ها وجود دارد و به این اعتبار، زمینه های تربیت فرزندان عبارتند از: «خانه، مدرسه و جامعه.»

تاثیر هرکدام از زمینه های فوق می تواند مستقیماً در تربیت فرزندان مشاهده گردد. در گذشته های نه چندان دور مدرسه در زمینه آموزش و پرورش فرزندان حرف اول را می زند ولی هم اکنون با پیشرفت علم اطلاعات و گسترش رسانه های اجتماعی نمی توان نقش تربیتی را محدود به مدرسه دانست بلکه باید پذیرفت که خانواده و جامعه نقش برجسته تری در این ارتباط دارند. بنابراین باید تلاش کنیم تا اهداف تربیتی خانه و مدرسه را هماهنگ سازیم.

نقش تربیتی خانواده در هیچ زمان و شرایطی نمی تواند به وسیله سایر عوامل تحقق یابد. چنانچه مدرن ترین وسایل ارتباط جمعی هم به میان آیند، نخواهند توانست جای خانواده را در زمینه تربیت بگیرند. زیرا رابطه والد و فرزند یک رابطه منحصر به فرد است. هم به جهت تکوینی و زیستی، فرزند پاره تن خانواده و هم به جهت اکتساب و تشریعی نخستین نگرش ها و طرز تلقی ها و بصیرت ها از طریق خانواده در وجود فرزند شکل می گیرد.

هرچند شرایط موجود در زندگی و شرایط اجتماعی - اقتصادی ظاهراً نقش خانواده را تضعیف کرده است ولی نمی توان تاثیر خانواده را نادیده گرفت و در جهت تقویت آن تلاش نکرد. نیاز به شناختی فراتر از شناخت تجربی و عام برای والدین لازم و ضروری است. در کشور ما نیز از سال 1350 برنامه آموزش خانواده با اهداف برگزاری دوره های آموزشی، شامل: ویژگی های خانوادگی، ارتقاء آگاهی دانسته های تربیتی و رفع نیاز آنان، در جهت تحکیم روابط خانوادگی، شروع به فعالیت نموده است.

مدرسین آموزش خانواده در آموزش و پرورش پرچم دار این وظیفه هستند که با تسلط به مبانی آموزش بزرگسالان و شناخت ویژگی آنان و تسلط بر ابعاد علمی - آموزشی و اعتقادی، اخلاقی و اجتماعی والد و فرزند و با بروز کردن اطلاعات خود در زمینه های عوامل موثر در استحکام خانواده؛ روش های فرزند پروری و... می توانند گامی موثر در این راستا بردارند.

کتاب مهارت های پرورش دانش آموزان، حاصل مطالعه، تحقیق و پژوهش مدرسانی است که به طور مستقیم با والدین فرزندان این مرز و بوم سر و کار دارند و آنچه مورد پژوهش و تحقیق واقع داشته اند، همانا سوالات و نیازهای والدینی است که هر روز جهت تربیت فرزندان خود با آن مواجه بوده اند. این مجموعه دو جلدی ارزشمند حاصل تحقیق و مطالعات در حوزه آموزش، در دوجلد و تحت عناوین: «مهارت های پرورش دانش آموز» و «مجموعه مطالعات هوش هیجانی» جمع آوری شده تا شاید راه گشایی باشد برای کلیه مربیان، معلمان و والدین پرسش گر.
صفحات کتاب :
202
کنگره :
LB3607‮‬‏‫‬‮‭/م84 1395
دیویی :
371/890955‮‬
کتابشناسی ملی :
4499137
شابک :
978-600-8415-66-4‬‬‬
سال نشر :
1395

کتاب های مشابه مهارت های پرورش دانش آموزان