امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 5,000

نظر دیگران

نظر شما چیست؟
کتاب دفاع غیر نظامی در برابر تهدیدات نظامی، تالیف محمدرضا فدایی نایینی، با هدف اصلی دفاع غیر عامل، مقاوم نمودن تجهیزات و تأسیسات در برابر انواع آفت های عمدی و غیر عمدی، کاهش آسیب پذیری و افزایش احتمال بازپروری و بازسازی به منظور بالا رفتن قابلیت اعتماد سیستم در شرایط عملیاتی و کاهش حفره های ایمنی عملیات است.

همواره در زمان وقوع جنگ و بحران های به وجود آمده از آن، یکی از مهم ترین اقدامات مورد نیاز جوامع و سازمان ها، انجام تمهیداتی در زمینه پدافند غیر عامل است. پدافند غیر عامل و دفاع غیر نظامی یکی از مهمترین اقدامات پیشگیرانه در جهت کاهش خسارت و تلفات وارده به یک ساختمان، محل، منطقه و یک کشور است.

می توان اذعان داشت که مهم ترین هدف دفاع غیرعامل جلوگیری از ایجاد بحران و دوری از ایجاد شرایط بحران زا است و در صورت وقوع بحران ایجاد شرایطی برای کنترل سریع اوضاع و بازگرداندن شرایط به حالت قبل از بحران است. به این ترتیب در کتاب دفاع غیر نظامی در برابر تهدیدات نظامی، مشخص می شود با رعایت اصول دفاع غیر عامل میزان آسیب پذیری وقوع بحران ها به شدت کاهش خواهد یافت.

جنگ عبارت است از جدال، قتال، نبرد، رزم و آورد، زد و خورد، کشتار جمعی یا هرگونه درگیری خصمانه با قصد ساقط کردن یا از میدان به در کردن حریف.

دفاع غیر نظامی تقلیل خسارات مالی و صدمات جانی وارده به غیر نظامیان در جنگ یا در اثر حوادث طبیعی مانند سیل، زلزله، طوفان، آتش سوزی و خشکسالی است.

پدافند غیر عامل مجموعه ای از اقدامات غیر مسلحانه است که موجب کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیت های ضروری، ارتقای پایداری ملی، تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدها و اقدامات نظامی دشمن می گردد. به عبارت دیگر به مجموعه اقداماتی اتلاق می گردد که مستلزم بهره گیری از جنگ افزار نبوده و با اجرای آن می توان خسارات مالی و جانی را تقلیل و از وارد شدن خسارت به منابع (نیروی انسانی، تجهیزات و تأسیسات) جلوگیری نمود و تلفات را به حداقل ممکن کاهش داد.
صفحات کتاب :
105
کنگره :
‏‫‬‮‭‬‮‭UA۹۲۶‏‫‬‮‭/ف۳۵د۷ ۱۳۹۵
دیویی :
‏‫‬‮‭‬‮‭۳۶۳/۳۵
کتابشناسی ملی :
4275116
شابک :
‭978-600-8415-14-5
سال نشر :
1395

کتاب های مشابه دفاع غیر نظامی در برابر تهدیدات نظامی