امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 8,000
نظر شما چیست؟
کتاب استراتژی امنیت ملی ایالات متحده آمریکا اثر سید ابولفضل خاتمی، سیاست های خارجی دوران ریاست جمهوری ترامپ در حفظ منافع ملت را بررسی می کند.

آمریکا یک سرزمین امن، مرفه، و آزاد است که با قدرت و اطمینان از جانب کشورهای خارجی هدایت می شود. سرزمین آمریکا می تواند صلح را حفظ نموده و لیبرال را ایجاد نماید. این کشور از ملیتی امن برخوردار است که استراتژی آمریکا را در اولویت قرار می دهد. استراتژی امنیت ملی آمریکا بر مبنای اصول آمریکایی، ارزیابی واضح از منافع ایالات متحده، و تصمیم گیری برای مقابله با چالش هایی استوار است که ما با آن مواجه هستیم.

این یک استراتژی واقع گرا و اصولی است که هدایت نتایج ایدئولوژیک را برعهده دارد. بر اساس این دیدگاه صلح، امنیت و رفاه کشور به کشورهای قوی و مستقلی وابسته است که به شهروندان خود احترام گذاشته و برای پیشبرد صلح در خارج از کشور همکاری می کنند. این بدان معنی است که اصول آمریکایی یک نیروی پایدار در جهان است.

مردم تنها منبع قدرتمند برای آمریکا در نظر گرفته شده اند. در واقع، ایالات متحده مملو از میل به زندگی، آزادی، و شادی است. این کشور از قدرت سیاسی و استبدادی غیرقابل نفوذی برخوردار می باشد. قانون اساسی این دولت ملی نه تنها قدرت های مشخصی را برای محافظت از حقوق و آزادی اختصاص داده است، بلکه از جداسازی قدرت فدرال برای حمایت از حاکمیت استفاده می نماید. در نهایت، تمام قدرت سیاسی از سوی مردم منتقل شده و پاسخگو است.

در بخشی از کتاب استراتژی امنیت ملی ایالات متحده آمریکا می خوانیم:
پایگاه صنعتی دفاعی سالم یک عنصر مهم در قدرت ایالات متحده و پایگاه نوآوری امنیت ملی است. توانایی ارتش در افزایش پاسخ به اورژانس به توانایی کشور برای تولید قطعات و سیستم های مورد نیاز، زنجیره های عرضه کننده سالم و مطمئن و نیروی کار ماهر آمریکایی بستگی دارد. با این حال، فرسایش تولیدات آمریکایی در دو دهه گذشته تأثیر منفی بر این قابلیت ها داشته و تهدید کرده است که توانایی تولیدکنندگان ایالات متحده را برای برآورده شدن نیازهای امنیت ملی تضعیف می کند.

امروزه ما به منابع داخلی تنها برای برخی از محصولات و زنجیره های عرضه خارجی برای دیگران متکی هستیم. همان طور که پایگاه تولیدی آمریکا ضعیف شده است، مهارت های نیروی کار مهم را از جوشکاری صنعتی و مهارت های فناوری بالا برای هوافضا نیز بسیار حائز اهمیت خواهد بود. حمایت از یک بخش تولیدی داخلی پر جنب و جوش، یک پایگاه صنعتی دفاع جامد و زنجیره های تأمین انعطاف پذیر، یک اولویت ملی است.
صفحات کتاب :
102
کنگره :
‏‫‬‭UA۲۳‏‫‬‭‭‏‫‭/خ۲‮الف‬۵ ۱۳۹۶
دیویی :
355/0330730905
کتابشناسی ملی :
5110295
شابک :
‭978-600-8794-62-2
سال نشر :
1396

کتاب های مشابه استراتژی امنیت ملی ایالات متحده آمریکا