کتاب قند و پند pdf

مجموعه داستانک های ویژه نوجوانان

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 3,500
نظر شما چیست؟
کتاب قند و پند: مجموعه داستانک های ویژه نوجوانان، به تالیف سمیرا لطفی، تلاشی هر چند کوچک در جهت معرفی و پیشبرد ارزش­ های اخلاقی، انسانی و تربیتی در میان نسل نوجوان امروز است.

از این رو نیاز روزافزون به چنین آثاری هر چند در ابعادی کوچک احساس می ­شد. با توجه به دوزبانه بودن کتاب، جنبه ­های آموزشی و اخلاقی با هم در نظر گرفته شده تا بتوانند پاسخگوی نیاز مخاطب خاص اعم از نوجوان و حتی سنین بالاتر باشند. کتاب قند و پند، بر گرفته از ادبیات folklore عامه­ مردم به زبان انگلیسی و در قالب 10 داستان کوتاه و پندآموز برای نوجوان عزیز گردآوری و ترجمه شده است.

کتاب قند و پند: مجموعه داستانک های ویژه نوجوانان، شامل داستان هایی چون: سوراخی روی دیوار:A hole in a fence، پرنده عجیب دو سر: A strange bird with two heads، داستان فیل ها و طناب: Elephants and a rope، سکه های طلا و مرد خودخواه: Gold Coins and a Selfish Man، سلامتی بهترین ثروت است: Health is the best wealth، موانع خود فرصتی هستند: Obstacles are Opportunities، کشاورز تنبل: The Lazy Farmer، داستان سه ماهی: Three different fishes، پسرک و درخت سیب: The apple tree and the boy، غریبه ای در باغ: The stranger in the garden است.

در بخشی از کتاب کتاب قند و پند شیرین می خوانیم:

به تدریج، تعداد میخ­ های روی دیوار کم شدند و روزی فرا رسید که دیگر هیچ میخی روی دیوار کوبیده نشد! آن روز پسرک عصبانی نشد. تا چند روز بعد او هرگز عصبانی نشد و میخی روی دیوار نکوباند. از آنجایی که پدرش به او گفته بود هر زمان که توانست عصبانیتش را کنترل کند میخی را ازروی دیوار بیرون بکشد.

چند روزی گذشت و پسرک بیشتر میخ­ ها را از دیوار بیرون کشید. با این حال، هنوز تعدادی میخ روی دیوار باقی مانده بود که او قادر به در آوردن آن­ ها نبود. پسرک ماجرا را برای پدر بازگو کرد. پدر با شنیدن ماجرا از او قدردانی کرد و خواست تا به سوراخ­ های روی دیوار اشاره کند و بگوید که"آنجا چه می­بیند؟"
دیویی :
‏‫‬‭[ج]۸۲۳/۸
کتابشناسی ملی :
۴۴۳۲۷۳۲
شابک :
‏‫‭978-600-8415-55-8‬‬
سال نشر :
1395
صفحات کتاب :
86
کنگره :
‏‫‬‮‭PZ۵‏‫‬‮‭/ل۶ق۹ ۱۳۹۵

کتاب های مشابه قند و پند