کتاب تفکر انتقادی در جهان چند رسانه ای pdf

با تاکید بر آموزه های سواد رسانه ای

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 8,000
نظر شما چیست؟
کتاب تفکر انتقادی در جهان چند رسانه ای با تأکید بر آموزه های سواد رسانه ای نوشته ی سجاد خسروانیان و نجمه خسروانیان، با ارائه ی چشم اندازی وسیع و روشن، سعی دارد تا مخاطبان را در تشخیص دنیای واقعی از دنیای رسانه ای راهنمایی کند و آنان را به سمت نگاه نقادانه به پیام ها و محتواهای رسانه ای سوق دهد.

هدف سواد رسانه ای شناخت اطلاعاتی و محتوای پیام های منتشر شده توسط رسانه ها بوده است. با استفاده از تکنیک ها و روش های تفکر انتقادی می توان درک بهتری از آثار و پیامد های فرهنگی، اخلاقی، اجتماعی و... رسانه ها داشت. بنابراین می توان گفت که هر چقدر سواد رسانه ای افراد بیشتر باشد، در فرآیند نقد و انتقاد رسانه ای موفق تر و بهتر عمل خواهند کرد، از این رو سواد رسانه ای و تفکر انتقادی لازم و ملزوم یکدیگر هستند.

این کتاب سه فصل دارد که فصل اول آن به مباحث سواد رسانه ای اشاره می کند و به بیان تعاریف، تاریخچه، ضرورت، سطوح، اهداف و مراحل کسب سواد رسانه ای و ضرورت و علل نیاز سواد رسانه ای و ضرورت افزایش آن می پردازد. همچنین ویژگی های پروژه های سواد رسانه ای و کشورهای پیشرو در این مهارت مطرح شده اند.

در فصل دوم به تاریخچه ی تفکر انتقادی، تفکر خلاق و نظریه های این حوزه پرداخته شده و مباحثی از جمله اصول تفکر انتقادی، راهکارهای علمی آموزش خلاقیت، ویژگی متفکران منتقد، مراحل پیشرفت تفکر انتقادی، حضور رسانه ها در زندگی افراد و کارکردها و تاثیرات رسانه ها و روش های موثر در کاهش تاثیرات مخرب رسانه ها تفسیر شده است.

در فصل سوم نیز مباحثی همچون تاثیر سواد رسانه ای بر مدیریت رسانه های اجتماعی، سواد رسانه ای و رهاشدگی فضای مجازی، سواد رسانه ای و ارتباط آن با رسانه جمعی، سواد رسانه ای و تفکر انتقادی در برابر اخبار جعلی رسانه ها تشریح و تبیین گشته است.
کتابشناسی ملی :
5244619
شابک :
978-600-8794-77-6
سال نشر :
1397
صفحات کتاب :
174
کنگره :
‏‫P۹۶‭‬ ‭/س۹‏‫‭خ۵ ۱۳۹۷
دیویی :
‏‫‭۳۰۲/۲۳

کتاب های مشابه تفکر انتقادی در جهان چند رسانه ای