امتیاز
5 / 4.9
دریافت الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
رایگان

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

خلاصه کتاب ثروتمندترین مرد بابل pdf نوشته جورج ساموئل کلاسون و ترجمه مهدی مجردزاده می باشد. این کتاب توسط سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران رایگان عرضه شده است. متن کامل این کتاب از ناشران متفاوتی در قالب‌های الکترونیک و چاپی عرضه شده است و در دسترس شماست. همچنین نسخه خلاصه شده آن توسط مجموعه سبکتو در قالب الکترونیک و صوتی وجود دارد. برای مشاهده تمامی این نسخه ها در نرم افزار یا سایت فراکتاب روی نام نویسنده کتاب در این صفحه کلیک کنید و یا عبارت "مرد بابل" را جستجو کنید.

معرفی کتاب ثروتمندترین مرد بابل

کتاب ثروتمندترین مرد بابل پس از انتشار مورد استقبال بانکها، شرکتهای بیمه، کار فرمایان و سرمایه گذاران قرار گرفت و توسط ایشان، در مقیاس وسیع و به تعداد زیادی توزیع شد. بدین ترتیب میلیونها نفر، با شخصیت معروف «ثروتمندترین مرد بابل» آشنا شدند و از مطالعۀ داستانهای زیبا و آموزندۀ این کتاب لذت بردند. در ضمن بسیاری از آنان دریافتند که رفع کمبودها و مشکلات مالی، کار چندان دشواری نیست...

در اینجا به نقل از کتاب ثروتمندترین مرد بابل ، نوشته جورج.اس . کلاسون در خصوص رفع مشکلات مالی میپردازیم.

کلاسون در کتابش می نویسد: «برای این که بتوانید کیسه های خود را ازپول پر کنید، راههای ساده ای را به شما تعلیم می دهم. من اولین قدم برای رسیدن به منبع ثروت را به شما می گویم و اگر نتوانید پای خود را بر اولین پله محکم کنید، از نردبان ترقی نمی توانید بالا بروید.»

هدف واقعی در این کتاب ایجاد بینشی است تا علاقمندان به موفقیت مالی به کمک آن ثروتمند شوند، از ثروت خود نگهداری کرده و از درآمد حاصل از آن ثروت، ثروت بیشتری به دست آورند.

آرکاد که خود زمانی فقیر بودبه دستور پادشاه بابل مامور شد تا رموز ثروتمند شدن خود را در معبد آموزش به یکصد شاگرد بیاموزد.......:

خلاصه کتاب ثروتمندترین مرد بابل pdf

کتاب ثروتمندترین مرد بابل مجموعه ای از داستان های واقعی است که هم از لحاظ ادبی و هم به لحاظ راهنمائی های مالی و اقتصادی جالب توجه می باشد. در همه داستان ها علل مشکلات مالی مورد بررسی قرار گرفته و راهکارهای عملی جالبی برای رفع آن پیشنهاد شده است.

اولین و دومین داستا ن کتاب مربوط به مردی ارابه ساز به نام بن سیر و دوست چنگ نواز او کوبی می باشد که هر دو پس از سال ها کار و تلاش فقیر و بی چیز بودند و از این رو تصمیم گرفتند تا راهی برای ثروتمند شدن بیابند. آن دو نزد دوست قدیمی خود "آرکاد " که ثروتمندترین مرد بابل بود رفته و راه ثروتمند شدن او را جویا شدند. آرکاد در جواب گفت جمع مال دارای قواعد و قوانینی است که شما آن ها را نیاموخته اید و یا متوجه آن ها نشده اید.

داستان سوم با عنوان هفت راه برای رفع مشکلات مالی مربوط به فقر مردم بابل بعد از جنگ، انباشت ثروت در دست تعداد انگشت شمار و چاره اندیشی سارگون پادشاه بابل در جهت تغییر وضعیت جامعه می باشد. سارگون پس از مشورت با وزیر خود تصمیم می گیرد از آکارد که ثروتمند ترین فرد بابل است کمک بگیرد تا جامعه را از فقر نجات بدهد. آرکارد آمادگی خود را برای آموزش و کمک به دیگران اعلام می نماید و قرار بر این می شود که کلاسی با گنجایش صد نفر آماده گردد تا این عده بوسیله آرکارد روش ثروتمند شدن بیاموزند و سپس آموخته های خود را به تمامی مردم بابل انتقال دهند.

داستان ششم کتاب تحت عنوان صراف بابلی مربوط به مرد نیزه سازی به نام رودن می باشد که به دلیل طراحی یک نیزه جدید پنجاه سکه طلا از پادشاه جایزه گرفته بود. او برای آنکه طلاهای خود را در راه درست سرمایه گذاری کند نزد ماتون صراف معروف رفته و از وی راهنمائی می خواهد. محور گفتگوهای آن دو درباره معایب و محاسن دادن وام به دیگران می باشد.

هفتمین داستان دیوارهای با بل نام دارد و حمله آشوریان به بابل را در غیاب پادشاه شرح می دهد. قهرمان اصلی این داستان سلحشور پیری به نام بنزار می باشد که به عنوان نگهبان در بالای حصارهای قدیمی بابل می ایستاد و پیش از هر کس از خبرها مطلع می شد. مردم شهر پیوسته خود را به او می رساندند و اوضاع جنگ را جویا شده و ابراز نگرانی می کردند.

داستان هشتم شتر فروش بابل نام دارد که سرگذشت مردی به نام دباسیر و راهکارهای ارائه شده توسط وی جهت ثروتمند شدن را شامل می شود. دباسیر هم همانند سعدی معتقد بود که انسان هر چه گرسنه تر باشد ذهنش روشنتر می شود.

آخرین داستان کتاب خوشبخت ترین مرد بابل نام دارد. این مرد کسی نبود جز شارونادا ملک التجار بابل که در روزگاران گذشته برده ای بیش نبوده است. وی سرگذشت خود را برای هدان گولا، نوه شریک قدیمی اش یعنی آراد گولا که برخلاف پدر بزرگ خود جوانی بدون عقل معاش و تنبل بود نقل می کند.

متن کتاب ثروتمندترین مرد بابل

کاری بسیار سخت و جانفرسا که گل و خاک را از کوره راهی لغزنده و خاکی بالا می کشیدند. پس از گذشت چند ماه زمانی که شارونادا ضعیف و ناتوان و ناامید می گردد، آراد گولا یعنی پدربزرگ هدان که دیگر مردی ثروتمند بود او را خریده و سند آزادیش را به او می دهد و وی را به عنوان شریک خود بر می گزیند. در پایان شارونادا موفق می شود هلان گولا را قانع کرده و به او بقبولاند که کار کلید موفقیت است.

بخش پایانی کتاب به موقعیت جغرافیائی و تاریخی شهر بابل که با شکوهترین و ثروتمندترین شهر تاریخ می باشد، پرداخته است . شهری بدون جنگل، بدون معدن و حتی سنگهائی برای ساختمان. این شهر بزرگ به طور کلی بر نیروی انسانی خود متکی بود و ثروت آن را انسان ها پدید آورده بودند.

کتاب صوتی ثروتمندترین مرد بابل رایگان 

دانلود رایگان کتاب صوتی ثروتمندترین مرد بابل ترجمه مهدی مجردزاده در فراکتاب امکان پذیر نمی باشد، اما نسخه خلاصه این کتاب ترجمه و تهیه شده توسط مجموعه سبکتو به صورت صوتی و الکترونیک در فراکتاب عرضه شده است.

بهترین ترجمه کتاب ثروتمندترین مرد بابل رایگان

کتاب حاضر با ترجمه مهدی مجردزاده را می توان یکی از بهترین ترجمه های کتاب ثروتمندترین مرد بابل دانست که به طور رایگان در اپلیکیشن فراکتاب در دسترس قرار گرفته است. پس از دانلود می توانید آن را در کتابخوان مطالعه کنید.

دانلود رایگان کتاب ثروتمندترین مرد بابل ترجمه مهدی مجردزاده

کتاب ثروتمندترین مرد بابل pdf رایگان در نرم افزار فراکتاب امکان پذیر می باشد. پس از دانلود می توانید آن را در کتابخوان فراکتاب مورد مطالعه قرار دهید.

مشخصات کتاب ثروتمندترین مرد بابل در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران
نویسنده: جورج ساموئل کلاسون
مترجم: مهدی مجردزاده
تعداد صفحه: 7
موضوع: مدیریت بر خود
قالب: PDF رایگان

کتاب های مشابه خلاصه کتاب ثروتمند ترین مرد بابل