امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 3,185
نظر شما چیست؟
کتاب حماسه حسینی را سعید سرمدی به نگارش درآورده است این کتاب راهنمای موضوعی کتاب های حماسة حسینی (جلد اول و دوم) اثر استاد مطهری است که سعید سرمدی آن را در یک جلد فهرست بندی کرده است.

سرمدی، در راستای پروژه موضوعی کردن آثار شهید مرتضی مطهری، این بار به ارائه کتاب حماسه حسینی می پردازد وی کتاب ده گفتار را به صورت مستقل و کتاب های حماسه حسنی ١ و ٢ را در یک جلد و کتاب های جهان بینی اسلامی (٦ جلد) را نیز در یک جلد دسته بندی موضوعی کرده و در اختیار علاقه مندان علوم انسانی قرار داده است.

نویسنده با این هدف اقدام به موضوعی کردن کتاب های استاد طهری نموده است که عقیده دارد که اگر محققین وقت خود را صرف خواندن کتاب های متعدد و قسمت های غیرمرتبط کتاب کنند وقت آن ها هدر خواهد رفت. این کار به محققین کمک می کند که بدانند در هر کتاب چه موضوع هایی وجود دارد و آن موضوع در کدام صفحه کتاب قرار دارد.

این کار باعث می شود که مرحله مطالعات کتابخانه ای محققین به حداقل برسد آن ها به جای معطل شدن فراوان در مطالعه فیش برداری، دسته بندی و موضوعی کردن آن ها اکثر وقت خود را در مرحله بررسی و کنکاش و تجزیه و تحلیل و در نهایت خلق ایده های جدید مصرف کنند.

کتاب حماسه حسینی شامل موضوعاتی چون عاشورا، سخنرانی امام و یارانش در عاشورا، دروس اخلاقی عاشورا، اسرای کربلا، نقش زن در کربلا و تاریخ هدف قیام حسینی، امر به معروف و نهی از منکر و... می پردازد. کتاب حماسه حسینی شهید مطهری در جلد اول به سخنرانی ها و جلد دوم آن به یادداشت ها اختصاص دارد.

گزیده متن: فرد موفق وقتی کتابی را مطالعه می کند اولا ً با دقت می خواند نه با تندی، ثانیا ً به یک دور خواندن اکتفا نمی کند، یک بار دیگر همین کتاب را می خواند و به کتاب دیگری دست نمی زند تا مطالبی که در این کتاب خوانده، در ذهنش وارد بشود.

به این حد نیز قناعت نمی کند، در نوبت سوم مطالب خوبی را که در این کتاب تشخیص داده است و لازم می داند در ورقه های منظمی فیش برداری و یادداشت می کند، یعنی یک حافظه کتبی برای خودش درست می کند که تا آخر عمر هر وقت بخواهد بتواند فورا ً به آن مطالب مراجعه کند...
صفحات کتاب :
257
کنگره :
‏‫‭BP۴۱/۵‭‭ /م‌۶ح‌۸۰۷۵‏ ‫‭۱۳۸۸
دیویی :
۲۹۷/۹۵۳۴
کتابشناسی ملی :
‎۱‎۶‎۰‎۵‎۸‎۷‎۴
شابک :
978-964-506-621-3
سال نشر :
1388

کتاب های مشابه راهنمای موضوعی کتاب های حماسه حسینی