× حساب کاربری تاریخچه سفارشات شارژ حساب افزایش اعتبار حساب با کارت شارژ کتابخانه من تراکنش های مالی کارت خرید خروج از حساب کاربری
1 / 3

مدیریت ارتباطات

نوع اثر : کتاب

ناشر : نسل نواندیش

نویسنده :

مترجم : سعید گل‌محمدی

صفحات کتاب : 154

کنگره : HD57/7‏‫‭/م2م4 1393‬

دیویی : 658/4092

کتابشناسی ملی : 3545050

شابک : 978-964-236-595-1‬‬

سال نشر : 1393

خلاصه اثر

کتاب مدیریت ارتباطات اثری از جان ماکسول، روش برقراری ارتباط با مردم در محیط های مختلف را به شما خواهد آموخت. هدف از ترجمه ی این کتاب، تقویت توانایی برقراری ارتباطی اثربخش و نیز توانایی تفاهم با دیگران است.

به نقل از سخنی کهن: «برای هدایت خود، از مغزت استفاده کن و برای هدایت دیگران از قلبت. همیشه قبل از تقاضای کمک از کسی، روی قلب او اثر بگذار.»

در عصری که لحظه لحظه اش در گرو تغییرات شگفت انگیز است، ارتباطات حرف اول را می زند. بنابر پژوهش های موجود، حدود 75 درصد از اوقات روزانه ی ما به نحوی در تماس و ارتباط با دیگران می گذرد. از این رو کیفیت زندگی هر کس بستگی به کیفیت ارتباطات او با دیگران دارد. برای مثال، همه ی ما در محیط کار فرصت هایی یکسان داریم؛ اما تنها کسانی مسیر پیشرفت و ترقی را به سرعت می پیمایند و احترام، اعتبار و مقام کسب می کنند که ارتباطاتی مؤثرتر برقرار کنند، خود را به نحوی شایسته مطرح کنند و در شرایط گوناگون و با افراد مختلف، ارتباطی مناسب و مؤثر برقرار کنند.

ارتباطات، مجموعه ای از مهارت هاست؛ اما مهم ترین آن ها درک نقطه نظرهای طرف مقابل و تفهیم نقطه نظر های خویش است. زبان، تنها وسیله ی ارتباطی نیست و در عین حال از همه نیز کامل تر نیست، چرا که پیام های انسانی، به ویژه پیام هایی که از احساسات و هیجانات و عواطف مایه می گیرد، چنان پیچیده است که هیچ کلامی گویای آن نیست، از این رو گاه یک نگاه، لحن، صدا یا یک حرکت حاوی پیامی است که از پنهانی ترین درونیات فرد سرچشمه می گیرد.

مهارت در ایجاد رابطه ی مناسب با دیگران بر توانایی ها و اعتمادبه نفس ما می افزاید، استعداد و دست آورد هایمان را می نمایاند و احترام و قدردانی دیگران را جلب می کند. هر چه بهتر با دیگران رابطه برقرار کنیم، مسئولیت های خود را بهتر اجرا می کنیم و درنتیجه در حرفه ی خود موفق تر بوده و درآمد بیشتری خواهیم داشت.

کتاب الکترونیکی

7,900 تومان

حجم : 291.8 کیلو بایت

توجه: این کتاب فقط در تلفن های همراه هوشمند و تلبت های مجهز به سیستم عامل اندروید و از طریق نرم افزارهای پخش کننده فراکتاب قابل مطالعه می باشد.

افزودن به سبد خرید

تعداد صفحات نسخه دیجیتال : 142

موضوعات

فهرست

مقدمه
فصل اول: چرا ارتباطات برای کسب موفقیت مهم است؟
ارتباطات مستحکم
1- احترام
2- تجربه های مشترک
3- اعتماد
4- ارتباط دوطرفه
5- لذت های مشترک
فصل دوم: به چه اطلاعاتی درباره ی دیگران نیاز داریم؟
چرا مردم در درک یکدیگر موفق نیستند؟
ترس
خودمحوری
شکست و ناکامی در درک تفاوت ها
عدم شناسایی شباهت ها
چیزهایی که هرکس باید درباره ی دیگران بداند
1- هرکس دوست دارد برای خود کسی باشد
2- برای کسی اهمیت ندارد که شما چقدر می دانید، مهم آن است که بداند چقدر به او اهمیت می دهید
3- همگان به کسی نیازمندند
4- همه می توانند کسی باشند، به شرط آن که کسی آن ها را درک و باور کند
5- کمک به یک نفر فقط او را تحت تأثیر قرار نمی دهد، بلکه اثری فراگیر دارد
دیگران را درک کنید
فصل سوم: چگونه مشوق دیگران باشیم؟
1- بیشتر مردم به خود ایمان ندارند
2- اغلب افراد، کسی را که به آن ها ایمان داشته باشند در کنار خود ندارند
3- اغلب افراد متوجه می شوند چه کسانی به آن ها ایمان دارند
4- اغلب افراد هرکاری می کنند تا در سطح ایمانی که به آن ها دارید زندگی کنند
چگونه به دیگران ایمان بیاوریم
باورشان کنید، پیش از آن که پیروز شوند
توانمندی شان را تقویت کنید
موفقیت های گذشته ی آنان را یادآور شوید
هنگامی که شکست را تجربه می کنند به آن ها اعتمادبه نفس هدیه کنید
برخی موفقیت ها را با هم تجربه کنید
موفقیت های آینده را ترسیم کنید
منتظر سبک جدیدی از زندگی باشید
فصل چهارم: چگونه می توان با مردم ارتباط برقرار کرد؟
بهترین دوستان شنونده
باب هرگز ارتباط برقرار نکرد
احساسات قلبی، در اولویت قرار دارد
ارتباط جمعی یا خصوصی
برای ارتباط با هر فرد، زمانی خاص درنظر بگیرید
به هر کس یک نمره ی 20 بدهید!
ارتباط قوی تر با چالش بیشتر همراه است
نتیجه ی برقراری ارتباط در محل کار
فصل پنجم: چگونه شنونده ای خوب باشم؟
ارزش گوش دادن
گوش دادن، روابط را می سازد
گوش دادن آگاهی شما را بالا می برد
گوش دادن ایده خلق می کند
گوش دادن موجب حس وفاداری افراد نسبت به شما می شود
گوش دادن روشی عالی جهت کمک به خود و دیگران است
چگونه می توان مهارت گوش دادن را پرورش داد؟
1- هنگام گوش دادن به طرف مقابل (سخنگو ) نگاه کنید
2- حرف طرف مقابل را قطع نکنید
3- روی درک متقابل تمرکز کنید
4- بی درنگ نیاز طرف مقابل را مشخص کنید
5- احساسات و عواطف خود را بشناسید
6- زود قضاوت نکنید
7- صحبت های طرف مقابل را در فواصل طولانی جمع بندی کنید
8- برای فهم بهتر صحبت های طرف مقابل سؤال کنید
9- همیشه گوش دادن به صحبت های طرف مقابل را در اولویت قرار دهید
فصل ششم: چگونه می توان اعتماد دیگران را جلب کرد؟
صداقت از مسائل کوچک شروع می شود
صداقت، ویژگی درونی است
1- صداقت در موقعیت ها تعریف نمی شود
2- مبنای راستی و صداقت، اعتبارنامه نیست
صداقت با شهرت یکی نیست
صداقت، بهترین دوست انسان است
صداقت را سر لوحه ی زندگی خود قرار دهید
وجودتان را به صداقت و اعتماد پذیری و رازداری بیارایید
فصل هفتم: مهم ترین رابطه ی من کدام است؟
تلاش جهت باهم ماندن
گام های لازم جهت استحکام خانواده
بیشتر از یکدیگر قدردانی کنید
تمام دنیا در مقابل از دست دادن خانواده ام بی ارزش است
طوری برنامه تان را تنظیم کنید تا زمان بیشتری را با خانواده بگذرانید
با بحران ها به گونه ای مثبت برخورد کنید
آسان ترین راه برای گریز از مشکل حل آن است
ارتباطات خود را همیشگی کنید
به دنبال دلایل ایجاد ارتباط باشید
عواملی که ارتباط سالم را تهدید می کند کنترل کنید
صداقت و شفافیت را سرلوحه ی روابط خود قرار دهید
شیوه ی ارتباطی مثبت را مدنظر داشته باشید
ارزش های مشترک داشته باشید
زندگی مشترک خود را بازسازی کنید
فصل هشتم: چگونه می توان هم به مردم خدمت و هم آنان را رهبری کرد؟
1- یک رهبر نمونه دیگران را بر خود مقدم می داند
2- یک رهبر نمونه به خدمت کردن اعتقاد دارد
3- یک رهبر نمونه اساس را بر خدمت به دیگران می گذارد
4- یک رهبر نمونه به فکر موقعیت و جایگاه خود نیست
5- یک رهبر نمونه خدمت به دیگران را با عشق و علاقه انجام می دهد
چگونه می توان فردی خدمتگزار بود؟
پیش به سوی عمل

محصولات مشابه

بیشتر

نظرات