امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 6,500
نظر شما چیست؟
کتاب اصول جنگ الکترونیک نوشتۀ سعید طلعتی و مهدی اصلی نژاد، به بررسی کاربرد الکترونیک و امواج الکترومغناطیس در نبردها می پردازد.

در گذشته جنگ الکترونیک تنها شامل ایجاد اختلال در ارتباطات رادیویی دشمن و شنود (استراق سمع) گفتگوهای دشمن بود. امروزه کاربردهای نوین دیگری مانند هدایت نفرات و موشک ها با دستگاه های الکترونیکی به جنگ الکترونیک اضافه گشته است.

صاحب نظران و تدوین کنندگان راهبردهای نظامی، برنامه ریزی خود را برای جنگ در قرن بیست و یکم بر پایۀ جنگ های اطلاعاتی و الکترونیکی (جنگال) استوار کرده اند. جنگال به شبکه های حیاتی، اطلاعاتی و ارتباطی دشمن اطلاق می شود که جایگزین جنگ های خونین و خانمان برانداز یا حداقل مقدمه این جنگ ها شده است. به علاوه، امروزه هدف اصلی در یک جنگ، حمله به یک ناو، هواپیماها و یا اهداف زمینی نیست، بلکه حمله به شبکه اعصاب، که همان شبکه اطلاعات و ارتباطات دشمن است، مدنظر می باشد.

در بخشی از کتاب اصول جنگ الکترونیک دربارۀ فریب در زاویه می خوانیم:
هدف این اقدام ضد الکترونیکی آن است که با ایجاد خطاهایی در زاویه ی رهگیری رادار کنترل آتش، یا رادار هدایت کننده ی موشک، مانع از برخورد سلاح دشمن به هدف مطلوب آن شود. در سیستم های ردگیری قدیمی که از جابجایی اشعه به منظور تعیین زاویه استفاده می کنند، فریب زاویه به آسانی با ارسال پالس هایی با زمانبندی و دامنه مناسب به سمت رادار امکان پذیر است.

اما امروزه اغلب رادارهای ردگیری بر اساس تکنیک مونوپالس، زاویه را اندازه می گیرند و در نتیجه تکنیک ساده ارسال پالس به سمت رادار نمی تواند زاویه سنجی آن ها را دچار مشکل کند. تا به حال چندین تکنیک برای تولید خطا در سامانه های ردیابی رادارهای پیشرفته و تک پالس طراحی شده است. تمام این تکنیک ها احتیاج به اطلاعات دقیق از پارامترهای رادار قربانی دارند، که به سادگی نمی توان به این اطلاعات دست یافت.
دیویی :
623/043
کتابشناسی ملی :
4971914
شابک :
978-600-8794-05-9‬
سال نشر :
1396
صفحات کتاب :
106
کنگره :
‏‫‬‮‭UG۴۸۵‏‫‭/ط۸‮الف‬۶ ۱۳۹۶

کتاب های مشابه اصول جنگ الکترونیک