کتاب قاتل در باران

برنده ی جایزه ی ادگار آلن پو (بهترین رمان)، سال 1955

امتیاز
5 / 0.0
نظر شما چیست؟
کتاب قاتل در باران یکی از معروف ترین داستان های جنایی ریموند چندلر است. این کتاب در سال 1955 برندۀ جایزه ی ادگار آلن پو (بهترین رمان) شده است.

داستان کتاب قاتل در باران (Killer in The Rain) درباره مردی به نام «تونیدراوک» است که از رفتارهای دخترش «کارمن» به تنگ آمده و سراغ یک کارآگاه خصوصی می رود تا از او بخواهد که رفتارهای اجتماعی دخترش را کنترل کند. امّا ماجرا قدری جالب تر از آن است که در نظر اول درمی یابیم، کارمن دختر حقیقی تونی نیست و این مرد قوی هیکل دخترک را، وقتی نوزاد بوده، در کنار خیابان یافته و بزرگ کرده است و حالا قصد ازدواج با او را دارد. از این رو بر روابط کارمن حساس است و سعی می کند به طرق مختلف، از تطمیع تا تهدید، او را کنترل کند. کارآگاه وارد ماجراهایی می شود و به زودی اتفاقاتی رخ می دهد که گره های داستان را زیاد می کند...

ریموند چندلر (Raymond Chandler)، نویسنده این کتاب در سال ۱۸۸۸ در شیکاگو متولد شد و تا سال ۱۹۵۹ عمر کرد. او برای داستان های کارآگاهی و خلق شخصیت داستانی «کارآگاه مارلو» معروف شده است.

از این نویسنده تاکنون آثاری چون «خداحافظی طولانی»، «خواب گران»، «خواهر کوچیکه»، «بانوی دریاچه»، «آدمکش تازه کار» و نمایشنامه «غرامت مضاعف» به فارسی ترجمه و در ایران منتشر شده اند.

در بخشی از کتاب قاتل در باران می خوانیم:

انگشت های اسلیو روی اسلحه لاجر سفت و فشرده شد، سپس شل شد. اسلحه را روی میز گذاشت و انگشت هایش را روی آن نگه داشت. با دهان اش شکلک نه چندان دلچسبی درآورد. به آرامی گفت: «یک نفر استینر را ربوده.»

صدا و ظاهرش آن چنان با هم فرق داشت که انگار هر یک متعلق به شخصی متفاوت بود.
«امروز به مغازه نیامد. به تلفن اش جواب نداد، آمدم تا ببینم موضوع چیست.»
صفحات کتاب :
80
کنگره :
PS3515 /ن4‬‏‫‬‭‬‮‭‭ق2 1393
دیویی :
813/52
کتابشناسی ملی :
3048202
شابک :
‭978-600-6867-28-1
سال نشر :
1393

کتاب های مشابه قاتل در باران