امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 8,000
نظر شما چیست؟
کتاب نقش تلویزیون بر رفتار کودکان نوشته سعید خوش کناری، به بررسی آثار مخرب تلویزیون و برنامه های ماهواره ای، به عنوان عمومی ترین و پرمخاطب ترین رسانه جمعی بر رفتار کودکان می پردازد.

امروزه تلویزیون سهم عمده ای در آموزش و تأثیرگذاری مستقیم و غیر مستقیم بر فرهنگ و روح و روان جمعی دارد و کودکان ما امروزه در خانه ای پا به دنیا می گذارند که تلویزیون در آن به طور میانگین هفت تا هشت ساعت در روز روشن است. این جعبه جادویی هر روز بر ما تسلط بیشتری می یابد و ما بایستی نگران آثار مخرب برنامه های تلویزیونی برای کودکان و خانواده های خود باشیم.

در بخشی از کتاب نقش تلویزیون بر رفتار کودکان می خوانیم:

یک الگوی بسیار جالب توجه دیگر، اوج استفاده از رسانه ها در حدود کلاس ششم است. در این دوره اوج استفاده از تلویزیون است. میزان رفتن به سینما بالاست و مطالعه کتاب نزدیک به حداکثر آن است. در این دوره مطالعه روزنامه نیز افزایش زیادی می یابد. بسته به افراد مختلف، در مقطع زمانی بین کلاس پنج و شش، مدت استفاده از رسانه های جمعی از متوسط کمتر از 30 ساعت در هفته به 35 تا 40 ساعت افزایش می یابد و از آن به بعد تغییرات مهمی به وجود می آید.

مدت دیدن تلویزیون کاهش می یابد و به نحوی که بعدا خواهیم دید اهمیت تلویزیون در نظر کودکان کمتر می شود. مدت گوش کردن رادیو افزایش می یابد و رادیو اهمیت بیشتری پیدا می کند. از زمانی که رفتار بزرگسالانه شروع به شکل گیری می کند، مطالعه کتب داستانی مصور به نزدیک صفر تنزل پیدا می کند. به ویژه در میان کودکان باهوش تر یک افزایش کلی در مورد وقت اختصاص داده شده به مطالعات جدی، ایجاد می شود و دیدن برنامه های تلویزیونی جنبه گزینشی بیشتری پیدا می کند.
صفحات کتاب :
130
کنگره :
P94/5‭‬‏‫‭/خ9ن7 1396
دیویی :
305/23
کتابشناسی ملی :
4665053
شابک :
978-600-8077-85-5
سال نشر :
1396

کتاب های مشابه نقش تلویزیون بر رفتار کودکان