1 / 3

پژوهشی در ترویج فرهنگ تئاتر

طراحی الگوی عوامل اثرگذار در اوقات فراغت اقشار کم درآمد و پردرآمد شهر تهران

ناشر : افراز

نویسنده :

موضوعات


دانلود کتاب پژوهشی در ترویج فرهنگ تئاتر

نوع محصول: کتاب‌الکترونیکی
حجم دانلود: 4.4 مگا بایت
صفحات کتاب : 252
17,640 تومان
افزودن به سبد خرید

خلاصه اثر

طراحی الگوی عوامل اثرگذار در اوقات فراغت اقشار کم درآمد و پردرآمد شهر تهران

اثر برگزیده ی جایزه ی کتاب سال دانشگاه آزاد اسلامی، ابن سینا سال 1394

پژوهش برگزیده ی انجمن منتقدان و نویسندگان خانه ی تئاتر ایران سال 1394

یکی از مهم ترین اهداف هر تئاتری، صرف نظر از اولویت های آن، سرگرم سازی و جلب توجه مخاطبان در اوقات فراغت آنان است. تئاتر در کشور ایران، همواره مشکلات زیربنایی در حوزه ی جذب مخاطب داشته است.

مدیریت تئاتر در کشور ایران آن قدر درگیر مسائل و موضوعات حاشیه ای است که فرصت بررسی راهکارهای جذب مخاطب را پیدا نمی کند. اما در کشورهایی که هنر تئاتر با مردم آن عجین شده و از رونق مناسبی برخوردار است، مدیران فرهنگی، با برنامه ریزی دقیق علمی، راهکارهایی را اتخاذ می کنند تا بتوانند مخاطب را در ایام فراغت به سوی سالن های تئاتر جذب کنند.

مدیریت فرهنگی تئاتر در جهان به سمتی در حال حرکت است که جذب مخاطب در ایام فراغت از اولویت های مهم و اساسی آن ها به شمار می آید. هنر تئاتر در مقایسه با هنرهای دیگر، مانند سینما همواره با مشکل جذب مخاطب در ایام فراغت رو به رو بوده است. در این خصوص می توان به واسطه های فرهنگی اشاره داشت که در حوزه های دیگر، از جمله سینما فعالیت زیادی دارند، ولی در زمینه ی تئاتر، واسطه های فرهنگی، ضعیف عمل می کنند و سیاست فرهنگی وجود ندارد.

از تئاتر در آموزش و پرورش، پایگاه های فراغتی، تبلیغات رسانه ای و حتا در متن زندگی اقشار مختلف مردم، استفاده نمی شود (والی 1391).

برچسب ها

مشخصات

نوع اثر : کتاب

صفحات کتاب : 252

کنگره : ‏‫‬‭PN۲۹۵۵ /ت۹‏‫‬‭ج۶۷ ۱۳۹۵

دیویی : ‏‫‬‭۷۲۹/۰۹۵۵

کتابشناسی ملی : 3971534

شابک : 978-600-326-208-9

سال نشر : 1395

فهرست

چکیده
فصل اول: کلیات تحقیق
مقدمه
بیان مسأله
اهمیت و ضرورت انجام تحقیق
اهداف تحقیق
سؤالات تحقیق
فرضیه های تحقیق
جنبه ی جدید بودن و نوآوری در تحقیق واژه ها و اصطلاحات (به صورت مفهومی و عملیاتی)
فصل دوم: مروری بر ادبیات و پیشینه ی تحقیق
چهارچوب نظری
مقدمه
بخش اول: فرهنگ
بخش دوم: اوقات فراغت
بخش سوم: رهیافت های نظری در باب اوقات فراغت و تمایزهای طبقات مختلف اجتماعی
بخش چهارم: نمایش و تئاتر
بخش پنجم: مخاطب در نمایش
بخش ششم: پیشینه ی تحقیق
مدل مفهومی تحقیق
فصل سوم: روش اجرای تحقیق
مقدمه
روش اجرای تحقیق
نحوه ی جمع آوری داده ها
متغیرهای تحقیق
جامعه ی آماری
نمونه و روش نمونه گیری
ابزار اندازه گیری
روش های آماری
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها
مقدمه
بخش اول: توصیف آماری داده ها
بخش دوم: آمار استنباطی، آزمون فرضیه
بخش سوم: تحلیل سؤالات پرسشنامه
بخش چهارم: مدل عملیاتی عوامل مؤثر فراغتی بر جایگاه تئاتر در اوقات فراغت
فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادها
مقدمه
خلاصه ی تحقیق
یافته های ناشی از انجام تحقیق
بحث و نتیجه گیری
پیشنهادهای برخاسته از تحقیق
پیشنهادهایی برای تحقیق های آتی
فهرست منابع و مأخذ
فهرست اعلام

محصولات مشابه

بیشتر

نظرات