کتاب راه بی نهایت pdf

آفرینش تصویری بدیع از آغاز تا سرانجام یک شهید

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 4,000
نظر شما چیست؟
در کتاب راه بی نهایت: آفرینش تصویری بدیع از آغاز تا سرانجام یک شهید، تالیف عباس مهدوی خواه، کوشیده شده، خاطرات شهدای جنگ تحمیلی را با نگاه به برهه های مختلف زندگی، استخراج و با بیانی سلیس، روان و در قالب خاطرات کوتاه در کنار هم قرار داده شود.

مقوله سبک زندگی و شیوه نیکو زیستن از مواردی است که همواره دغدغه ما انسان ها بوده و برای نیل به آن و نهایتا رسیدن به سعادت ناشی از آن تلاش کرده ایم.

دین به عنوان یگانه مرجع و راهنمای بشر در طول تاریخ، مجموعه ای از گفتار ها و رفتار های صحیح بهتر زیستن را برای ما به ارمغان آورده است. گفتار ها و رفتار هایی که در ادبیات کنونی جهان از آن به سبک زندگی یاد می کنند. اما همیشه و برای همه مردمان این کره خاکی جای سوال بوده که چگونه و به چه طریقی می توان این آموزه ها را در زندگی پیاده کرد، آموزه هایی که در نگاه اول بسیار سخت و تا حدودی به عنوان یک مجموعه کلی غیر قابل اجرا است.

اما در این میان سبک زندگی شهدای هشت سال دفاع مقدس شاید یکی از بهترین نمونه هایی است که می توان برای تحقق این امر مثال زد. گنجینه پایان ناپذیری که در آن می توان برای همه برهه های زندگی الگو گرفت. از کودکی و نوجوانی تا بزرگسالی و کهنسالی. شهدا در طول زندگی بعضا کوتاه خود چنان عارفانه و خالصانه مطیع پروردگار خویش بودند که یک شبه ره صد ساله را طی کردند.

سیر خاطرات در کتاب راه بی نهایت: آفرینش تصویری بدیع از آغاز تا سرانجام یک شهید، تداعی کننده شخصیت واحد است که گویی زندگی او از ابتدای تولد تا لحظه شهادتش روایت شده است. ویژگی برجسته این اثر این است که برش های مختلفی از زندگی شهدای دفاع مقدس به گونه ای کنار هم چیده شده است که سیر آغاز تا انجام یک شخصیت واحد را به نمایش می گذارد بدون آنکه نامی از شهیدی آورده شده باشد.

خاطراتی که هر کدام به یکی از ابعاد شخصیتی یک انسان کامل و اله اشاره دارد و از آن جایی که شاید وجود همه این خصلت ها و فضایل اخلاقی در یک نفر بعید به نظر بیاید، با همین باور با تحقیق و تفحص در شخصیت های مختلف و ممتاز دفاع مقدس، از سرداران و فرماندهان گرفته تا بسیجی ها و رزمندگان ساده ای که در مسیر سیر و سلوک و پرورش شخصیت خود هیچ ملاحظه ای جز خواست خدا را در نظر نمی گرفتند، یک مجموعه کامل از بایسته ها و ویژگی های اخلاقی یک انسان کامل را در کتاب راه بی نهایت: آفرینش تصویری بدیع از آغاز تا سرانجام یک شهید، ارائه شده است.

همچنین تمام سعی عباس مهدوی خواه در کتاب راه بی نهایت: آفرینش تصویری بدیع از آغاز تا سرانجام یک شهید، بر این بوده تا این خاطرات بر محور واقعیت های زندگی شهدا و به دور از هرگونه اغراق و مبالغه باشد، تا هدف اصلی نگارش این کتاب یعنی الگو گیری و جاری کردن آن در زندگی شخصی هر یک از مخاطبین دور از دسترس نباشد.

در بخشی از کتاب راه بی نهایت: آفرینش تصویری بدیع از آغاز تا سرانجام یک شهید می خوانیم:

با بقیه بچه هایم فرق می کرد. حتی احوالاتم هم هنگام بارداری او با بقیه فرق می کرد. احساس عجیبی به او داشتم. بر خلاف دو بچه قبلی ام خیلی آرام بود و شیطنت های جنینی اش آزارم نمی داد. دوران حمل او همیشه با وضو بودم. توی مراسم های مذهبی زیاد شرکت می کردم. نیّتم این بود که بچه پاکی به دنیا بیاید. شنیده بودم دعا و روضه روی بچه تاثیر دارد. من هم تا جایی که می توانستم این جور جاها می رفتم. یادم می آید یکی از همسایه ها برایم ترشی آورده بود. گرفتم ولی نخوردم. مادر شوهرم گفت: «اینا رو برای تو آوردن، چرا نمی خوری؟»
کتابشناسی ملی :
4633939
شابک :
978-600-254-040-9‬
سال نشر :
1396
صفحات کتاب :
202
کنگره :
‏‫‬‭DSR۱۶۲۸‏‫‭/م۸۳۳ر۲ ۱۳۹۶
دیویی :
955/0843092

کتاب های مشابه راه بی نهایت