کتاب مغز اقتصادی چگونه تصمیم می گیرد؟ pdf

نورومارکتینگ و تصمیم‌گیری

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 7,000
نظر شما چیست؟
کتاب مغز اقتصادی چگونه تصمیم می گیرد؟(نورومارکتینگ و تصمیم گیری) نوشتۀ آناهیتا خرمی بنارکی و آذر محمدزاده، منبع مناسبی برای کسانی است که علاقمند به یادگیری، فراگیری و به کارگیری علوم و فنون تازه و دستیابی به اهداف زندگی و کسب و کار در مسیری متفاوت و شیوه ای نوین هستند.

مدیریت، فرایند تصمیم گیری و به کارگیری منابع مختلف برای دستیابی به اهداف گوناگون و نتیجه گیری است. تصمیم و انتخاب هر فرد، جهت دهنده و شکل دهنده ی موفقیت یا شکست او در زندگی است و تصمیمات اقتصادی نقش بسیار مهمی در نتایج و دستاوردها دارند. اما آنچه در شرایط امروز اندیشمندان و پژوهشگران را به خود مشغول کرده است، ریشه یابی تصمیم گیری ها و تصمیم هاست و این که چه عوامل ناشناخته و نایافته ای سبب تصمیم گیری می شوند.

اقتصاد رقابتی و بازاریابی آینده، نیازمند مزیت های تازه بر اساس ایده ها و پدیده های نوین و کشف نایافته های گوناگون است. رقابت آینده در اقتصاد و بازاریابی مبتنی بر ریشه یابی «تصمیم، اقدام و نتیجه» بسیار فراتر از دانش، معلومات و یافته های کنونی است. اقتصاد آینده خواستار هم اندیشی و هم یاری رشته های گوناگون برای پاسخگویی بهتر به نیازها و نیازمندان است.

کتاب نورومارکتینگ و تصمیم گیری، ضمن معرفی تصمیم گیری از دیدگاه روان شناسی و در شرایط خطرپذیری و عدم قطعیت، به کالبدشکافی تصمیم گیری و تعامل نورومارکتینگ و تصمیم گیری می پردازد تا بتواند عوامل و دلایل تصمیم گیری و رفتار خریداران را بیابد.

در ادامه ی مباحث مفیدی که ارائه شده است، مؤلفان کوشیده اند تا تصمیم گیری مدیران در امور مالی و تجاری را با عنوان امور مالی عصب پایه یا نوروفاینانس معرفی کنند. فصل پایانی این کتاب مربوط به ارتباط نورومارکتینگ با تصمیم گیری در خرید اینترنتی و در دنیای کودکان است که نکات گوناگونی را مورد بررسی قرار می دهد.

همچنین این اثر، آغازی است برای پرواز در دنیای اندیشه های نو و نواندیشی ها در اقتصاد، بازاریابی و کسب وکارهای آینده که موفقیت را در نویافته ها و کشف نایافته ها می داند. هرگونه انتقاد، پیشنهاد و راهنمایی شما می تواند نقش ارزنده ای در نهضت دانایی برای غلبه بر نادانی ها و ناتوانی ها داشته باشد، آن را دریغ نفرمایید.

در بخشی از کتاب نورومارکتینگ و تصمیم گیری می خوانیم:

تصمیم گیری و گزینش در تمام رده های تکاملی از فرایند های شناختی مهم جانداران است. اگر چه به طور ابتدایی اما برای مثال در یک حیوان می بینید چگونه در شرایط خطر تصمیم می گیرد چه کند یا برای صید به کدام جهت و مسیر برود. واضح است که تصمیم گیری بهینه به حفظ حیات و زندگی بهتر به جاندار یاری می رساند. در عین حال تصمیم گیری از جمله مهارت های لازمی است که بشر در سراسر عمر بدان نیازمند است. این قابلیت ضروری یکی از ویژگی های مهم هر مدیر و مسئول توانا و با کفایتی نیز به شمار می آید.

تمام سازمان ها با تصمیم گیری و نظارت بر این که تصمیم ها عملی شوند، اداره می شوند. بدون تصمیم گیری درست، پیشرفتی در هیچ عرصه ای امکان پذیر نخواهد بود. واقعیت این است که ما پیوسته در خانه و بیرون از آن براساس نیازها و انگیزه های خود تصمیم گیری و انتخاب می کنیم. این تصمیم گیری ها و گزینش ها می توانند در موارد گوناگون زندگی از جمله زمینه های شخصی، حرفه ای، خانوادگی، آموزشی، معنوی، فرهنگی و اجتماعی باشند.

این که چه بخوریم، چه بپوشیم، کجا برویم، چه کار کنیم، چه بخواهیم، چگونه رفتار کنیم، چه رشته ای بخوانیم، وقت مان را چگونه بگذرانیم، کدام هدف را دنبال کنیم، بعضی از گزینش های ما هستند. گزینش بر پایه ی تصمیم گیری درست، از امتیازات بزرگ انسان است که وی را در رده های تکاملی موجودی بی نظیر رقم می زند و بعضی آن را یکی از ابزارهای لذت او می دانند. دانش عمومی، اطّلاعات ویژه، ارزش و سلیقه ی افراد می تواند بر تصمیم گیری آن ها در همه ی مراحل زندگی اثر بگذارد.
صفحات کتاب :
140
کنگره :
‏‫‭‭HF5415/12615‬‏‫‭‭/خ4م6 1392‬
دیویی :
‏‫‭‭658/834‬
کتابشناسی ملی :
3301408
شابک :
978-964-2695-75-1
سال نشر :
1392

کتاب های مشابه مغز اقتصادی چگونه تصمیم می گیرد؟