نظر شما چیست؟
 

معرفی پارادوکس عشق

عشق اصل و پایه هر چیزی است. در اصل عشق هیچ قید و شرطی ندارد. یعنی حتی موضوعی خارج از بعد زمان است. به همین دلیل کتاب به ‌سراغ موضوعاتی رفته است که مرتبط با عشق باشد و بتواند پیوندی متفاوت و متناسب بین آن برقرار کند و به همین دلیل نیز دست به مطالعه بین‌رشته‌ای بین موضوع عشق و نظرهای اصلی و کاربردی علوم مهندسی و مدیریتی زده است. لطافت موضوع عشق باعث می شود این مباحث خشک، کاربردی شوند و بتوان از آنها استفاده های مفیدتری کرد. این کتاب، مفهوم عشق در کنار یک مفهوم مهندسی و مدیریتی قرار می دهد.
معنی پارادوکس این است که: نظرات و ایده‌های گوناگون و متناقض بین انسان‌ها و یا اشیا و یا ارتباط تعاملی و دو طرفه با معیار مختلف ارزش ذاتی در بین اشیاء و موجودات است.
از نظرات و ایده‌های متغاوت و متناقض میان افراد و یا اشیاء و یا ارتباطات تعاملی و دو طرفه با معیار گوناگونی ارزش ذاتی در بین اشیاء و موجودات رنگ سفید در واقع یک رنگ نیست بلکه نبود ماهیت یک رنگ به شمار می‌رود. سفید یکی از رنگ‌های خنثی بوده که برای توصیف پاکی و کمال به کار می‌رود و مکمل آن، رنگ سیاه می‌باشد.
جناب محمد جولایی تهرانی یکی از نویسندگان این کتاب، کتاب‌های زیادی درمورد مدیریت و برنامه‌ریزی زندگی خانواده‌ها نوشته است و در این مورد تجربه‌ی بالایی دارد پس می‌توانیم از این تجارب ایشان استفاده کنیم.
این کتاب دارای اشعار، کاریکاتورها و حکایاتی است با موضوع "عشق" و "مرگ" که از شعرا و نویسندگان مختلف جمع آمده است. در قطعه‌ی "غم شیرین" که از مجموعه‌ی "ماسه و کف" از "جبران خلیل جبران" برگرفته شده، آمده است: "تنها عشق و مرگ همه‌ چیز را دگرگون می‌کنند".

خلاصه پارادوکس عشق

اشعار و گزیده های این کتاب طی سالیان زیاد از خزاین ماچین و نافه ی آهوی صحرای ختن چین جمع آوری شده و عطر مشک آن تمامی وجود ما را همچون آن ترک شیراز به یغما برده است، در این اثر سعی شده تا با ارائه مجموعه های اینچنین که به لطف آن بی چون آغاز شده است مقیم حلقه ی ذکر یار شود تا بتوان حلقه ای زیر زلف آن بگشاییم، چرا که هر کس که سر زلف آن معشوق ازلی را دید بگفتش که پریشانی این سلسله را آخر نیست.
همگرایی علوم در عرصه های گوناگون علمی مرهون نقاط اشتراکی است که به رغم تفاوت‌های ظاهری به مثابه پلی دو رشته یا حوزه متفاوت را به یکدیگر پیوند می‌دهد. انسجام و پیوند حاصل از نگرش همگرایی علوم موجب بروز هم‌افزایی و در نتیجه افزایش سطح کیفی و کمی بهره وری می شود. به عبارت دیگر، در این نگرش با استفاده از مشابهت‌ها و وجوه مستعد تعامل یک حوزه علمی با حوزه دیگر، امکان اتصال دو حوزه را مورد توجه قرار داده و از بنیه مضاعفی برای پیشبرد اهداف علمی استفاده می‌شود. در این رهگذار عشق، مهندسی و مدیریت از جمله شاهدان مثالی هستند که در عین تفاوت‌های احساسی و محیطی می‌توان مشوق ترویج ایده همگرایی به حسابشان آورد. مبنای حرکت و پویایی، شکوفایی و تعالی، و انگیزش و تحول در بسیاری از موارد عشق است، عشقی که ارزش است و مهندسی آن مهندسی ارزش.

بخشی از کتاب پارادوکس عشق

عشق یعقوب بر آن شاهد حق از آن آمد که هر که در آن مجلس دیده ور بود، هم چون زلیخا جای وی از چشمه ی حسن وی در جان ساخت. اکرمی مثواه بر خوان، و عقل را از این عقلیت برهان، که چون حق آن شاهد را از جمال قدم جمال پوشید، از عاشق و معشوق عذر "ولقد همت به و هم بها" نیوشید." 

رمان پارادوکس عشق pdf

پارادوکس عشق رمان نیست بلکه در مورد عشق و مطالعه بین‌رشته‌ای بین موضوع عشق و نظرهای اصلی و کاربردی علوم مهندسی و مدیریتی می باشد و در سایت فراکتاب موجود نیست.

‌‌برای دانلود پی دی اف پارادوکس عشق می توانید به اپلیکیشن فراکتاب مراجعه کنید و بعد از دریافت، آن را در اپلیکیشن مطالعه بفرمایید.

پی دی اف رمان پارادوکس عشق

مشخصات کتاب پارادوکس عشق را در جدول زیر مشاهده میکنید:

مشخصات
ناشر: شکیب
نویسنده: محمد جولایی تهرانی
زبان: فارسی
تعداد صفحه: ۲۶
موضوع: ادبیات داستانی و شعر
صفحات کتاب :
26
کنگره :
‫‬‭PN6071‏‫‬‭ /ع5ه8 ، 8.ج
دیویی :
‏‫808/803543‬
کتابشناسی ملی :
‏‫‬‭م85-23984
شابک :
‏‫‬‭9649669388‬
سال نشر :
1385

کتاب های مشابه پارادوکس عشق