امتیاز
5 / 5.0
دریافت الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
رایگان

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

کتاب رساله احکام جوانان پسران، از سری مجموعه رساله احکام جوانان، به گردآوری، آیت الله مکارم شیرازی می باشد که توسط انتشارات امام علی ابن ابی طالب (ع) می باشد. در این کتاب سعی شده احکام واجب، حرام و غیر آن که برای جوانان مطرح است، به زبان ساده و دور از اصطلاحات پیچیده فقهی ذکر گردد.

معرفی کتاب احکام جوانان مکارم شیرازی

هر چند کتاب های متعددی در زمینه احکام جوانان چاپ و منتشر شده است اما اکثر این کتاب‌ها مسایل مورد نیاز جوانان و نوجوانان عزیز را به طور کامل بیان ننموده و در مواردی مطالبی دارد که نیاز فعلی آنان نمی‌باشد.
لذا بخاطر احساس نیاز نسبت به تدوین احکام جامع جوانان، بر آن شدیم تا زیر نظر حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی(مدّظلّه) و بر طبق فتاوای معظم له به این نیاز پاسخ دهیم.

خلاصه کتاب احکام جوانان مکارم شیرازی

حمد و سپاس پروردگار جهانیان که به ما عقل و شعور داد تا با درک احکام و قوانین الهی به درگاه او تقرب جوییم و صلوات و درود خداوند بر خاتم انبیا، محمد مصطفی(صلی الله علیه وآله) باد پیام آور رحمت که فرستاده خدا برای هدایت بشر و سعادت دنیا و آخرت است.
هر چند کتاب های متعددی در زمینه احکام جوانان چاپ و منتشر شده است اما اکثر این کتاب‌ها مسایل مورد نیاز جوانان و نوجوانان عزیز را به طور کامل بیان ننموده و در مواردی مطالبی دارد که نیاز فعلی آنان نمی باشد. لذابخاطراحساس نیاز نسبت به تدوین احکام جامع جوانان، بر آن شدیم تا زیر نظر حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی(مدّظلّه) و بر طبق فتاوای معظم له به این نیاز پاسخ دهیم.
جوانان عزیز! در این رساله سعی شده احکام واجب، حرام و غیر آن را که برای بسیاری از شما عزیزان مطرح است، به زبان ساده، روشن و دور از اصطلاحات پیچیده فقهی ذکر گردد، تا شما جوانان عزیز، که امیدهای امروز و آینده اجتماع ما هستید، بتوانید با مطالعه آن به وظایف دینی خود آشنا شوید و آن را به کار ببندید.

آنچه در این کتاب آمده، تمام مسایل احکام نیست بلکه قسمت هایی از احکام شرعی است که در درجه اول نیاز نوجوانان و جوانان می باشد، در صورت نیاز به مسایل دیگر می توانید به رساله توضیح المسائل معظم له مراجعه نمایید.

برشی از کتاب احکام جوانان مکارم شیرازی

فصل اول: تقلید 
اصول و فروع دین 
آئین اسلام شامل سه بخش است: اصول دین، فروع دین و اخلاق. در واقع تعلیمات دینی همچون درختی است که اصول دین ریشه آن و فروع دین و برنامه های عملی، شاخ و برگها و اخلاق میوه این درخت برومند و پر برکت محسوب می شود.
الف) اصول دین
یعنی اساسی ترین عقاید اسلام که پایه و ریشه مذهب بوده و شامل پنج اصل می‌باشد:
1. توحید: اعتقاد به یگانگی خدا، خدایی که خالق جهان هستی است و از همه چیز آگاه است و هست و نیست ما در دست اوست و بر هر کاری تواناست.
ایمان به او موجب احساس مسؤولیت، آرامش خاطر، دوری از گناه، استقامت و پایداری و پیشرفت در زندگی است. پس باید در راه شناخت او کوشا باشیم، زیرا در هر لحظه از زندگی به او نیازمندیم و حامی و پشتیبان ماست.

2. عدل: اعتقاد به اینکه خداوند نه حق کسی را از بین می برد و نه حق کسی را به دیگری می دهد نه ظلم می کند و نه در میان افراد تبعیض قائل می شود و او به تمام معنا عادل است، چرا که نیاز به هیچ چیز و هیچ کس ندارد.اعتقاد به عدل و عدالت خداوند باعث دوری ما از ظلم و ستم و تبعیض و گسترش عدل و داد در جامعه انسانی می شود.
3. نبوت: اعتقاد به اینکه خداوند برای هدایت و ارشاد انسانها راهنمایان و پیامبرانی را برانگیخته و به برخی از آنها کتاب آسمانی داده تا راه مستقیم سعادت را به افراد بشری بیاموزند و آنان را از بدی ها و زشتی ها بازداشته، در راه پرفراز و نشیب زندگی به آنها کمک کنند.
4. امامت: اعتقاد به جانشینی امامان معصوم(علیهم السلام) بعد از پیامبر(صلی الله علیه وآله)برای رهبری جامعه اسلامی و پاسداری از عقاید و احکام در هر عصر و زمان به نمایندگی از طرف پیامبر(صلی الله علیه وآله) است.

احکام نوجوانان پسر pdf

احکام جوانان مکارم شیرازی Pdf در اپلیکیشن فراکتاب موجود می باشد، برای مطالعه ابتدا آن را دانلود کنید و در خود اپلیکیشن مطالعه کنید.

احکام جوانان pdf

در فراکتاب نسخه EPUB این کتاب عرضه شده است که امکانات بیشتری را نسبت به PDF در اختیار شما قرار می‌دهد.

دانلود رساله احکام جوانان

کتاب احکام جوانان پسران و سایر آثار آیت الله مکارم شیرازی را در نرم افزار فراکتاب رایگان دانلود کنید.

دانلود کتاب احکام جوانان

مشخصات کتاب رساله احکام جوانان را در جدول ذیل ببینید.

مشخصات
نشر: انتشارات امام علی ابن ابی طالب علیه السلام
نویسنده: آیت الله مکارم شیرازی
تعداد صفحه: 175
موضوع: احکام جوانان ویژه پسران
قالب: epub رایگان

صفحات کتاب :
175
کنگره :
BP183/9‏‫‬‭‭‬‭ /م7ر483 1387
دیویی :
297/3422
کتابشناسی ملی :
1617367
شابک :
978-964-533-058-1
سال نشر :
1387

کتاب های مشابه رساله احکام جوانان