امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 7,000
نظر شما چیست؟
«کلیدهای طلایی بازاریابی شناختی» نوشته ی راجر دولی(-۱۹۵۲) است. این کتاب به این می پردازد که چگونه تصمیم های ما در خرید پیش بینی می شود؟ این کتاب در دو جلد تهیه شده است. مباحثی که در این جلد به آن ها پرداخته می شود را می توان ذیل دسته های زیر قرار داد: «درآمدی بر نورومارکتینگ»، «افسوس از باختن در معاملات»، «نورومارکتینگ و تصمیم گیری» و «در ناخودآگاه مشتری چه می گذرد؟»

در بخشی از این کتاب می خوانیم:

مارسل پراوست، نویسنده ی فرانسوی، نظریه ی «حافظه ی غیرارادی» را در کتاب مشهور خود به خوبی بیان کرد. مارسل در این کتاب توصیف کرد که چطور با رایحه ی یک کیک کوچک فرانسوی، سیلی از خاطره ها برایش یادآوری می شود. باور او بر این بود که این خاطره های برانگیخته شده از خاطره های «ارادی» که آن ها را آگاهانه به یاد می آوریم قوی تر بودند. سال ۱۹۳۵ تحقیقی توسط دونالد لیرد نشان داد که ۸۰ درصد مردان و ۹۰ درصد زنان، با رایحه ی عطر، خاطرات شان واضح و روشن زنده شد.

رایحه می تواند درک و استنباط را با روش های دیگری نیز تحت تأثیر قرار دهد. در آزمایشی از مصرف کنندگان خواسته شد تا دو جفت کفش یکسان نایک را ارزیابی کنند. یک جفت در اتاقی معطر به رایحه ی گل و دیگری در اتاقی بدون رایحه قرار داده شده بود. در مجموع، ۸۴ درصد افراد کفش هایی که در اتاق معطر بود را برتر دانستند.
سال نشر :
1392
صفحات کتاب :
305
کنگره :
‏‫‬‭HF۵۴۱۵/۱۲۶۱۵‏‫‬‭/د۹ک۸ ۱۳۹۲
دیویی :
658/834
کتابشناسی ملی :
3456573
شابک :
978-964-2695-84-3

کتاب های مشابه کلیدهای طلایی بازاریابی شناختی (جلد اول)