نظر شما چیست؟
کتاب صوتی دیوید کاپرفیلد برگرفته از زندگی شخصی نویسنده معروف جهان، چارلز دیکنز است. این داستان هیجان انگیز با کودکی دیوید، آغاز شده و تا بزرگسالی او ادامه می یابد.

دیوید شش ماه بعد از مرگ پدرش به دنیا می آید. به نوعی نحسی در زندگی این کودک پیش از تولدش شروع شده است. در ابتدای داستان دیوید با مادری مهربان و شیرین و نازنین همراه است تا اینکه مشکلات زندگی او را وادار می کند با مردی به نام موردستون ازدواج کند مردی با رفتاری خشونت آمیز که سرانجام دیوید را به مدرسه ای بیرون شهر می فرستد. مشکلات دیوید ادامه دارد، بعد از مدتی مادر او نیز می میرد و…

چالز دیکنز (Charles Dickens)، دیوید کاپرفیلد (David Copper field) را کودک مورد علاقه خود می نامد و منتقدان آن را زیباترین توصیف دیکنز از دوران کودکی می دانند. یکی از علل علاقه دیکنز به این رمان شاید این است که حوادث و وقایع این داستان متاثر از رخدادهای زندگی خود اوست.

چارلز دیکنز نویسنده بزرگ بریتانیایی است و از مفاخر ادبیات انگلیسی به حساب می آید. بسیاری از داستان های او در دوران کودکی قهرمان هایش می گذرد. از نوشته های دیگر او می توان به «اولیور تویست»، «آرزوهای بزرگ»، «سرود کریسمس» اشاره کرد که در تمام آن ها نقش نمادین کودک و دوران کودکی آشکار است.

در این کتاب تاثیرات کودک و حالات روحی او و عدم سازگاری اش با محیط های تازه و در خویش فرو رفتن های دیوید به طرز ماهرانه ای توسط چارلز دیکنز شرح داده شده و به تصویر کشیده می شود. در این رمان که برخی آن را به دوران پختگی و کمال هنری دیکنز متعلق می دانند؛ شاهد ماجراهای خانگی و روحانی هستیم و انتقادهای صریح اجتماعی کمرنگ تر شده است.

رمان زیبای دیوید کاپرفیلد یکی از رمان هایی است که هنوز هم در سراسر جهان طرفداران بسیاری دارد و بزرگان بسیاری آن را ستوده اند، این رمان به عقیده تولستوی و سامرست موام یکی از برترین آثار ادبیات داستانی جهان است. تاثیر آثار دیکنز در ادبیات داستانی انگلیس چنان است که بزرگان و منتقدان ادبیات داستانی؛ انگلستان را از نظر فرهنگی به دوران قبل از دیکنز و بعد از آن تقسیم نموده اند.
صفحات کتاب :
208
کنگره :
PZ۳‏‫‭‏‫‬‮‭‏‫ ‏‫‬‭/د۹۸د۲۳ ۱۳۹۲‬
دیویی :
823/8
کتابشناسی ملی :
3048131
شابک :
978-964-380-860-0‬‬‬
سال نشر :
1392

کتاب های مشابه دیوید کاپرفیلد