× حساب کاربری تاریخچه سفارشات شارژ حساب افزایش اعتبار حساب با کارت شارژ کتابخانه من تراکنش های مالی کارت خرید خروج از حساب کاربری
1 / 3

خرید کتاب اصول مذاکره

نوع محصول: کتاب‌الکترونیکی
حجم دانلود: 4.8 مگا بایت
صفحات کتاب : 520
13,900 تومان
افزودن به سبد خرید

خلاصه اثر

مردم ممکن است نیاز به مذاکره را نیز تشخیص بدهند اما چون فرآیند را متوجه نشده اند و مهارت های مذاکره ای خوبی ندارند آن را به خوبی انجام نمی دهند. با خواندن کتاب اصول مذاکره آماده باشید تا وضعیت های مذاکره ای را تشخیص دهید و شیوۀ کارکرد مذاکره را بفهمید و مهم تر از همه این که بتوانید نتایج خود را به بیشترین حد برسانید.

بسیاری از مردم فرض می کنند "اصل مذاکره" یک فرآیند بده و بستان است که برای رسیدن به یک توافق کاربرد دارد. با وجود این که فرآیند بده و بستان خیلی مهم است، اما مذاکره فرآیند اجتماعی بسیار پیچیده ای است. بسیاری از عوامل خیلی مهمی که نتایج یک مذاکره را به وجود می آورند در حین مذاکره اتفاق نمی افتند؛ آن ها پیش از این که دو طرف مذاکره را آغاز کرده یا بافت اطراف آن را تشکیل دهند به وجود می آیند.

در چند فصل اول کتاب اصول مذاکره (Enssentials Of Negotiation)، دلیل مذاکرۀ افراد، ماهیت مذاکره به مثابۀ ابزاری برای کنترل ناسازگاری و اولین فرآیندهای داد و ستد که از طریق آن مردم می کوشند به توافق برسند را بررسی خواهیم کرد. در فصل های بعدی، بعضی از راه های مختلفی را بررسی می کنیم که در آن تفاوت ها در موضوعات اصلی، افراد در برگیرنده، فرآیندهایی که آنان دنبال می کند و شرایطی که مذاکره در آن ایجاد می شود، پیچیدگی مسیر حرکت مذاکرات را بیشتر می کند.

در بخشی از کتاب می خوانیم:
یکی از ویژگی های اصلی وضعیت مذاکره این است که گروه ها برای به دست آوردن اهداف یا نتایج مورد نظر خود به یکدیگر احتیاج دارند. یعنی یا باید برای به دست آوردن اهداف خود با یکدیگر هماهنگی داشته باشند یا این که گزینۀ کارکردن با یکدیگر را انتخاب کنند چون نتیجۀ احتمالی آن بهتر از زمانی خواهد بود که به تنهایی کار می کنند و آن را به دست می آورند. وقتی گروه ها برای به دست آوردن نتیجۀ مورد نظر خود به یکدیگر وابسته باشند، اتکای متقابل دارند.

بیشتر روابط بین گروه ها ممکن است در یکی از این سه روش بیان شوند: غیر وابسته، وابسته یا اتکای متقابل. گروه های غیر وابسته می توانند بدون کمک و یاری دیگران نیازهای خود را برآورده کنند؛ آن ها می توانند تا اندازه ای از دیگران جدا باشند، نسبت به آنان بی تفاوت باشند و به آنان وابستگی نداشته باشند. گروه های وابسته برای نیاز خود باید به دیگران متکی باشند؛ چون آنان به کمک، سخاوت یا همکاری دیگری نیاز دارند. گروه وابسته باید هوس بازی ها و ویژگی های فردی شخص فراهم کننده را بپذیرد و با آن کنار بیاید. برای مثال اگر یک کارمند برای کار و حقوق به تمامی به کارفرما وابسته است یا باید کار را بر طبق رهنمود داده شده انجام دهد و مبلغ پیشنهاد شده را بپذیرد یا خود را بی نیاز نشان داد.

برچسب ها

مشخصات

نوع اثر : کتاب

مجموعه اثر : تجارت جهانی

صفحات کتاب : 520

کنگره : HD58/6‏‫‭/ل9‮الف‬6 1388

دیویی : 658/4052

کتابشناسی ملی : 1201095

شابک : 978-964-412-865-3‬‬

سال نشر : 1388

فهرست

پیش گفتار مجموعه
فصل 1
ماهیت مذاکره
چند کلمه درباره ی حالت و شیوه ی دستیابی ما
جو و سو کارتر
ویژگی های یک وضعیت مذاکره ای
اتکای متقابل
سازگاری مشترک
ارزش خواستن و به وجود آوردن ارزش
ناسازگاری
کنترل مؤثر ناسازگاری
خلاصه
مرور فصل در این کتاب
فصل 2
راهبرد و روش های چانه زنی پراکنده
وضعیت چانه زنی پراکنده
راهبردهای اساسی
کارهای تدبیری
موقعیت هایی که در طی مذاکره کردن اتخاذ می شوند
بستن قرارداد
ترفندهای رقابت شدید و بی رحمانه
خلاصه ی فصل
فصل 3
راهبرد و روش های مذاکره ی تکمیلی
مقدمه
مروری بر فرآیند مذاکره ی تکمیلی
مراحل اصلی در فرآیند مذاکره ی تکمیلی
عواملی که مذاکره ی تکمیلی موفقیت آمیز را آسان می کنند
خلاصه ی فصل
فصل 4
مذاکره: راهبرد و برنامه ریزی
اهداف- مرکز توجهی که راهبرد مذاکره را پیش می برد
راهبرد - طرح کلی برای دستیابی به اهداف شخص
فهمیدن جریان مذاکرات: مراحل و طبقات
آماده شدن برای اجرای راهبرد: فرآیند برنامه ریزی
خلاصه ی فصل
فصل 5
برداشت، درک و احساس
برداشت
تشکیل ساختار
گرایش های شناختی در مذاکره
کنترل کردن سوء برداشت ها و گرایش های شناختی در مذاکره
حالت، احساس و مذاکره
خلاصه ی فصل
فصل 6
ارتباط
در طول مذاکره درباره ی چه چیزی صحبت می شود؟
مردم در مذاکره چگونه ارتباط برقرار می کنند؟
چگونه ارتباط را در مذاکره بهتر کنیم
موارد خاصی که باید در پایان مذاکره به آن توجه کرد
خلاصه ی فصل
فصل 7
به دست آوردن قدرت مذاکره و استفاده از آن
چرا قدرت برای مذاکره کنندگان مهم است؟
تعریف قدرت
منابع قدرت- چگونه مردم قدرت به دست می آورند؟
معامله با افرادی که قدرت بیشتری دارند
خلاصه ی فصل
فصل 8
اصول اخلاقی در مذاکره
نمونه ای از تردیدهای اخلاقی
منظور ما از "اصول اخلاقی" چیست و چرا آن ها در مذاکره اهیمت دارند؟
درباره ی روابط اخلاقی در مذاکره چه مسائلی پیش می آیند؟
چرا از روش های فریب آمیز استفاده می کنیم؟ انگیزه ها و پیامدها.
چگونه مذاکره کنندگان می توانند با فریبکاری طرف مقابل برخورد کنند؟
خلاصه ی فصل
فصل 9
روابط در مذاکره
شایستگی نظریه ی ایجاد شده و تحقیق برای درک مذاکره در روابط
عوامل کلیدی برای کنترل کردن مذاکرات در روابط
خلاصه ی فصل
فصل 10
گروه ها و تیم های چند جانبه
ماهیت مذاکرات چند جانبه
کنترل کردن مذاکرات چند جانبه
خلاصه ی فصل
فصل 11
مذاکره ی بین المللی و بین فرهنگی
چه چیزی مذاکره ی بین المللی را متفاوت می سازد؟
مفهوم آفرینی به فرهنگ و مذاکره
تأثیر فرهنگ بر مذاکره: چشم اندازهای مدیریتی
تأثیر فرهنگ بر مذاکره: چشم اندازهای تحقیق
راهبرد مؤثر مذاکره از لحاظ فرهنگی
خلاصه ی فصل
فصل 12
بهترین کارها در مذاکره
1. آماده باشید
2. ساختار اساسی مذاکره را مشخص کنید
3. BATNA را شناسایی کنید و از آن استفاده کنید
4. آماده باشید تا مذاکره را ترک کنید
5. ناسازگاری های اصلی مذاکره را کنترل کنید
6. موارد نامشخص را به خاطر داشته باشید
7. یکپارچگی ها را فعالانه کنترل کنید
8. شهرت خود را حفظ کنید
9. به خاطر داشته باشید که خردمندی و انصاف به هم مربوط اند
10. از تجربیات خود استفاده کنید

محصولات مشابه

بیشتر

نظرات