امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 25,900
نظر شما چیست؟
کتاب رهبری تغییر اثر جان پی. کوتر، کتابی بی نظیر است که به نیازهای فعلی سازمان ها و افراد در دنیای به سرعت در حال تغییر تجارت توجه دارد.

چه چیز موفقیت سازمان شما را در قرن بیست و یکم تضمین خواهد کرد؟ کارآزموده ترین متخصص دنیا در زمینۀ رهبری تجارت، حاصل بیست و پنج سال تجربه و دانش خویش را که از ده ها سازمان و حرفه کسب کرده است، به اختصار در کتاب رهبری تغییر (Leading Change) گردآوری کرده است و نتیجۀ آن کتابی کاملاً شخصی است که الهام بخش، روشن بینانه و مملو از پیش بینی های اساسی برای آینده است.

جان پی.کوتر (John P. Kotter)، استاد بازنشستۀ دانشکدۀ اقتصاد هاروارد و سخنران همیشگی گردهم آیی های مدیریت برتر در سراسر دنیاست.

پروفسور کوتر نویسندۀ کتاب های اشارات جان پی. کوتر به آنچه رهبران حقیقی انجام می دهند (1999)، رهبری ماتسوشیتا (1997)، قوانین جدید (1995)، عملکرد و فرهنگ سازمانی (1992)، نیرویی برای تغییر (1990)، عامل رهبری (1988)، قدرت و نفوذ (1985)، مدیرکل (1982) و پنج کتاب دیگر است که در دهه های 1970 به چاپ رسیدند. وی دو برنامۀ ویدئویی با نام های «رهبری» (1991) و «فرهنگ سازمانی» (1993) و نیز یک سی دی آموزشی در سال 1998 بر اساس مدیریت تغییر تهیه کرده است. مقالات وی در هاروارد بیزینس ریویو در یک و نیم میلیون نسخه به فروش رسیده است. کتاب های پروفسور کوتر به هفتاد زبان خارجی ترجمه شده و فروش کلی آن ها قریب دو میلیون نسخه است.

افتخارات پروفسور کوتر شامل جایزۀ اکسون به پاس نوآوری در برنامه های آموزشی فارغ التحصیلی در دانشکدۀ بازرگانی و جایزۀ جانسون، اسمیت و نایس لی به خاطر چشم اندازهای جدید در رهبری در عرصۀ تجارت است. در سال 1996، رهبری تغییر پروفسور کوتر از سوی مدیریت کل، کتاب مدیریت سال شناخته شد. در سال 1998، کتاب رهبری ماتسوشیتا مقام نخست را که از سوی فایننشال تایمز/ بوز. آلن و همیلتون به بهترین کتاب سال در زمینۀ تجارت جهانی تعلق می گیرد در بخش زندگینامه / خود زندگینامه، به خود اختصاص داد. در اکتبر سال 2001، مجلۀ بیزینس ویک گزارشی منتشر کرد که در آن پانصد و چهار شرکت به پروفسور کوتر لقب «مرشد رهبری» بی همتا داده بودند.

فشار به سازمان ها برای ایجاد تحول طی دهه های آتی افزایش می یابد. با این همه، شیوه هایی که مدیران در تلاش برای بدل ساختن شرکت های شان به رقبایی قدرتمند به کار می گیرند مدیریت کلی کیفیت، بازمهندسی، جذب نیروی کارآمد و کافی، بازسازی، تحول فرهنگی و تغییرات اساسی آن طور که کوتر ابراز می دارد، به طور معمول در حد انتظار نیستند؛ زیرا نمی توانند موجب تغییر رفتار شوند.

کتاب رهبری تغییر با تأکید مکرر روی نیاز حیاتی به رهبری برای ایجاد تحول، تجارب و الگوهایی عالی به عنوان سرمشق در اختیار رهبران قرار می دهد. کتاب حاضر نوعی فرایند هشت مرحله ای را مشخص می کند که هر سازمانی برای دستیابی به اهداف خود می بایست با دقت آن را طی کند و نشان می دهد که چگونه و در چه مواردی افراد افراد شایسته و توانمند ممکن است از مسیر اصلی منحرف شوند.

مطالعۀ این کتابِ کاملاً شخصی مانند آن است که یک روز را با جان کوتر سپری کنید. کتاب حاوی دیده ها، شنیده ها، تجارب و نتیجه گیری های وی طی سالیان متمادی سروکار داشتن با شرکت ها به منظور ایجاد تحولی پایدار است و منبعی الهام بخش و در عین حال کاربردی برای تمام کسانی است که سهمی در سازماندهی دگرگونی ها در سازمانشان دارند. در رهبری تغییر شما به طرز بی سابقه ای به یکی از هم نسل های خود که در کار رهبری خبره است، دسترسی دارید.
صفحات کتاب :
304
کنگره :
‏‫‬‮‭HD58/8‏‫‬‮‭/ک17ر9 1390
دیویی :
‭658/406
کتابشناسی ملی :
2716185
شابک :
‏‫‬‮‭978-964-236-405-3
سال نشر :
1390

کتاب های مشابه رهبری تغییر