کتاب تقویت حافظه و تمرکز کودکان pdf

راهنمای عملی دانش آموزان (7 الی 12 سال) قابل استفاده: درمانگران - معلمان - والدین

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 30,000

نظر دیگران

نظر شما چیست؟
در کتاب تقویت حافظه و تمرکز کودکان اثر راضیه السادات میرحسینی و سجاد کارآمد تلاش شده، راهکارهای تقویت حافظه، تمرکز و هوش به شکل کاربردی، با تمرین هایی به صورت بازی های مداد-کاغذی و فعالیت های حسی-حرکتی در اختیار درمانگران، مربیان و والدین گرامی قرار گیرد.

با استفاده از دستورالعمل های آمده در کتاب تقویت حافظه و تمرکز کودکان با دانش آموزان 7 تا 12 ساله، به صورت انفرادی یا گروهی (بسته به نوع تمرین) کار شود و پس از ایجاد مهارت در یک تمرین و ایجاد یادگیری در حد تسلط، دانش آموز بتواند آن تمرین را در یادگیری سایر زمینه ها و فعالیت های آموزشی که نیازمند به مهارت ذهنی و یا حرکتی هستند تعمیم دهد.

دانش آموزان زیادی هستند که در یادگیری و تحصیل مشکل دارند و تعداد زیادی از آن ها دچار ناتوانایی های یادگیری و یا ضعف در حافظه هستند و یا از عدم تمرکز و راهبرهای شناختی رنج می برند و اعتماد به نفس آن ها در زمینه یادگیری لطمه می بیند، انگیزه ی پیشرفت خود را از دست می دهند و یا برخی از آن ها دچار درمانگی آموخته شده می شوند. تعلیم و تربیت زمانی تأثیر مطلوب خود را می گذارد که با نیازها، توانمندی ها و استعدادهای دانش آموزان هماهنگ شود، در غیر این صورت آن اهداف آن تحقق نمی یابد.

یکی از راه هایی که به کودکان در زمینه تقویت حافظه، بالا بردن تمرکز و آموزش راهبردهای شناختی و رفع پاره ای از مشکلات ناتوانایی های یادگیری کمک می کند، بازی درمانی است. به اعتقاد شاوفر، بازی فعالیتی لذت بخش و در نتیجه ذاتاً انگیزه بخش است. در اثنای بازی، کودک بیشتر به خود بازی توجه دارد تا نتیجه ی پایانی آن و اغلب غرق آن می شود. کودک به هنگام بازی احساس آرامش می کند.

بازی برای کودکان راهی طبیعی است تا چیزهایی را که دوست دارند بروز دهند، احساس امنیت کنند و اعتماد به نفس آن ها افزایش یابد. یک ویژگی مهم دیگر بازی آن است که در بازی دیگر صحبت از ارزشیابی و قضاوتی که بزرگترها به عمل می آورند به میان نمی آید و کودک نگران نیست که خطا یا اشتباهی را مرتکب شود. همچنین فعالیت هایی که کودک به عنوان بازی انجام می دهد در پرورش نیروی بدنی و حواس او تأثیر زیادی دارد و از این طریق حواس بینایی، شنوایی و لامسه ی او پرورش می یابد.

در بخشی از کتاب تقویت حافظه و تمرکز کودکان می خوانیم:

حافظه ی کوتاه مدت یک سیستم اندوزش موقت است و فرد نسبت به اطلاعات آگاهی هشیارانه ای دارد و تنها آن بخشی از اطلاعات که در حافظه ی حسی مورد توجه و دقت قرار می گیرند، وارد حافظه ی کوتاه مدت می شوند. حافظه ی کوتاه مدت در واقع یک مخزن نگهدارنده است که در آن اطلاعات تکرار می شوند ولی پردازش نمی شوند.
صفحات کتاب :
152
کنگره :
BF723‭‬ /ح2‏‫‭م94 1395
دیویی :
155/41314‬
کتابشناسی ملی :
4198990
شابک :
978-600-309-199-3‬‬
سال نشر :
1395

کتاب های مشابه تقویت حافظه و تمرکز کودکان