امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 22,000
نظر شما چیست؟
کتاب سبک ها و اصول فرزندپروری مطلوب اثر حسن ملکی سعی بر آن دارد که والدین را در خصوص تربیت مطلوب فرزندان یاری نماید. بر این اساس ابتدا به سبک ها و سپس به اصول تربیت می پردازد و در شرح اصول ابتدا به مبنای نظری یعنی دانش مربوطه و آنگاه راه های اجرای اصول را تبیین می نماید تا خواننده ضمن برخورداری از پشتوانه علمی با آگاهی نسبت به اعمال اصول اقدام نماید.

در فرآیند تربیت فرزندان عوامل متعددی با میزان اثرگذاری مختلف نقش ایفا می نمایند، از بنیادی ترین عواملی که ضریب بالایی را به خود اختصاص می دهد خانواده می باشد. از آنجایی که برای انجام هر عملی دانش و مهارت خاص آن لازم است، این قاعده در خصوص تربیت مطلوب فرزندان نیز صادق است. از این رو کسب دانش تربیتی و مهارت به کارگیری آن برای والدین یک ضرورت اساسی تلقی می گردد.

در بخشی از کتاب سبک ها و اصول فرزندپروری مطلوب می خوانیم:

ذهن انسان عامل تشخیص سره از ناسره است. یکی از تکنیک های تقویت عملکرد ذهن انسان تقویّت تفکر فلسفی است. تفکر فلسفی تفکری است که طی آن فرد بعد از مشاهده، شنیدن، مطالعه و ... بلافاصله به قضاوت و اظهارنظر یا ترویج آن اقدام نمی کند. بلکه علامت سؤالی در مقابل آن موضوع شنیده شده، مشاهده شده، مطالعه شده و ... قرار می دهد تا از درستی و نادرستی آن مطّلع گردد و بعد از اطمینان از درستی نیز درخصوص ترویج آن به تفکر می پردازد. در تفکر فلسفی فرد با قرار دادن علامت سؤال در برابر موضوع ها برای خود فرصت تأمل و تفکر ایجاد می نماید.
صفحات کتاب :
144
کنگره :
‏‫‮‬‮‭HQ769‏‫‬‮‭/م7س2 1395
دیویی :
‭649/1
کتابشناسی ملی :
4187995
شابک :
‭978-600-309-196-2‬
سال نشر :
1395

کتاب های مشابه فرزندپروری مطلوب