نظر شما چیست؟
ارنست همینگوی در کتاب صوتی برف های کیلیمانجارو، به شما می گوید که باید دم را غنیمت بشماری و حالت را فدای افسوس گذشته ها نکنی.

برف های کیلیمانجارو (The Snows of Kilimanjaro) داستان دردهای مادی و معنوی مردی به نام هری است که پایش دچار بیماری قانقاریا شده و خاطرات گذشته اش را در لحظه های رهایی از درد بیان می کند. این داستان تلفیقی از دردمندی آدمی و بی رحمی طبیعت است.

همیشه حرف هایی که نزده ای، کارهایی که نکرده ای، نگاه به موقعی که ننداخته ای، لبخندی که نزده ای، غروری که نشکسته ای دردآور است. اما… دیگر چه معنایی دارد که همه چیز اکنونت را فدای چیزی که می توانستی دیروز داشته باشی و حال نداری، بکنی؟

برف های کلیمانجارو به یادت می آورد که در سخت ترین شرایط هنوز امیدی هست! فقط کافی است هدفت را بیابی و آن را بخواهی.

ارنست همینگوی (Ernest Hemingway) از نویسندگان برجستهٔ معاصر ایالات متحده آمریکا و برندهٔ جایزه نوبل ادبیات است. وی از پایه گذاران یکی از تأثیرگذارترین انواع ادبی، موسوم به «وقایع نگاری ادبی» شناخته می شود. او هم چنین برنده جایزه پولیتزر در زمینه ادبیات داستانی است که در سال ۱۹۵۳ به او اهدا شده است.

منتقدین همواره سبک نوشتار او را مورد تحسین قرار داده و داستان های او را با کیفیت و گیرا دانسته اند. او طبع نویسندگی را در آمریکا تغییر داده است. قالب اصلی داستان های او عشق، جنگ، طبیعت و از دست دادن است. وی هم چنین به مفهوم مرگ توجه ویژه ای داشته است. همینگوی سرانجام در سال ۱۹۶۱ با تفنگ شکاری خود خودکشی کرد.

داستان های بسیار زیادی از مجموعه آثار همینگوی به زبان فارسی ترجمه شده اند که مطرح ترین آن ها: پیرمرد و دریا، زنگ ها برای که به صدا در می آیند، وداع با اسلحه، برنده هیچ نمی برد، مرگ در بعدازظهر است.
صفحات کتاب :
40
کنگره :
PS3543
دیویی :
813/5
کتابشناسی ملی :
6150439
شابک :
‏‫‫‭978-600-229645-0‬‬‬
سال نشر :
1399

کتاب های مشابه برف های کیلیمانجارو