نظر شما چیست؟
کریستیان بوبن در کتاب صوتی قدیس فرودستان، دوست داشتن را محور قطعات کوتاه ناپیوسته اش قرار می دهد و از جنبه های بسیار متفاوت و جذاب، ما را به دنیای ذهنش راهنمایی می کند تا آن چنان که او می خواهد به درک تازه تری از دوست داشتن دست یابیم. او معتقد است انسان زمانی به معنای واقعی متولد می شود، که در عمق دریای عشق غوطه بخورد.

کتاب قدیس فرودستان (Le Tres - Bas)، روایتی داستانی از زندگی «فرانچسکو قدیس» است. بوبن تنها به تعریف زندگی روزمره «فرانچسکو» نپرداخته و از زاویه دیدی متفاوت به کل حیات و معنویت این فرد توجه کرده است. نویسنده همانند آثار دیگرش در این داستان نیز نگاه خاصی به دنیا دارد و از دریچه امید به زندگی نگاه می کند و در آثارش حتی جزئیات ریز و خوشی های کوچک زندگی را هم توصیف می کند. در حقیقت نویسنده خودش را از جامعه جدا کرده و از چند پله بالاتر به زندگی نگاه می کند و درگیر جزئیات زندگی نمی شود. اساساً او زندگی را عاری از تمام حواشی های شاد و غمگین می بیند و خود زندگی را لمس می کند.

تاکنون داستان ها و روایت های متعددی درباره فرانچسکو نوشته شده و حتی چند فیلم از زندگی این قدیس ساخته اند. بوین با همین کتاب به شهرت رسید و معروف شد. البته این داستان ها نیز مثل دیگر آثار بوبن همچون زنجیر به هم پیوسته اند، هریک تصویر دیگری را روشن ساخته و در کنار هم، تابلوی زندگی و افکار نویسنده را شکل می دهند.

کریستیان بوبن (Christian Bobin) را فیلسوفی شاعر مسلک می شناسند. از همین جهت در اجرای قدیس فرودستان سعی شده بنیان های فکری و تصاویری شاعرانه متن در لحن گوینده متناسب و مطلوب شنیده شود، نویسنده فرانسوی که پس از تحصیل در رشته فلسفه به نویسندگی روی آورد و تاکنون بیش از ۳۰ اثر از او منتشر شده است. از معروف ترین آثار بوبن می توان به کتاب دیوانه بازی (دیوانه وار) اشاره کرد.

کریستین بوبن همان گونه که خود نیز زندگانی متفاوتی داشته، در داستان هایش، شخصیت هایی متفاوت خلق می کند و زندگی و حوادث و اتفاقات معمول آن را از نظرگاه این شخصیت ها با دیدی فلسفی و بیانی شاعرانه روایت می کند.
صفحات کتاب :
110
کنگره :
BV4502‏‫‭/ب9ح6 1394
دیویی :
248/2
کتابشناسی ملی :
3860771
شابک :
978-600-405-014-2
سال نشر :
1394

کتاب های مشابه قدیس فرودستان