کتاب شیعه پاسخ می گوید pdf رایگان

تحقیقی در مورد ده مسئله مهم مورد بحث میان پیروان اهل بیت (علیهم السلام) و اهل سنت

امتیاز
5 / 5.0
دریافت الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
رایگان
نظر شما چیست؟
این راه به سوی وحدت نمی رود!

با یک نگاه اجمالی به وضع دنیای امروز می بینیم طوفان های سهمگینی وزیدن گرفته، پرده ها کنار رفته، سخنان دلفریبی مانند اعلامیه حقوق بشر، دمکراسی و سازمان های بین المللی به کلی رنگ باخته و زورمندان جهان نقشه های خطرناکی برای سلطه بر کشورهای دیگر کشیده اند، و با صراحت مکنون درون خود را بیان می کنند!

و چه خوب شد که همه چیز را گفتند و به اصطلاح آب پاک بر دست همه خوش باورها ریختند. در این میان بعد از لطف و عنایت الهی، هیچ پناهگاهی جز قدرت و توان ملت ها باقی نمانده است!آری باید قوی شد که در نظام کنونی دنیا ضعیف پامال است! در این شرایط اگر مسلمانان جهان متحد شوند و نیروهای عظیم فرهنگی و مادی را که در اختیار دارند به کارگیرند، می توانند از شر زورمندان در امان بمانند. سال هاست که در همه جا سخن از وحدت مسلمین بر سر زبان هاست، و اخبار تشکیل هفته وحدت، کنگره ها و سمینارهای وحدت، و شعارهای پی در پی به گوش می رسد.

این گام ها گرچه آثار خوبی در عرصه های سیاسی و اجتماعی داشته، و دشمنان را به وحشت انداخته است، ولی هنوز نتوانسته است، وحدتی را که لازمه آن ایستادگی و مقاومت در برابر طوفان های عظیم است، به وجود آورد.

بخشی از پیشگفتار کتاب:
سال هاست که در همه جا سخن از وحدت مسلمین بر سر زبان هاست، و اخبار تشکیل هفته وحدت، کنگره ها و سمینارهای وحدت، و شعارهای پی در پی به گوش می رسد.

این گام ها گرچه آثار خوبی در عرصه های سیاسی و اجتماعی داشته، و دشمنان را به وحشت انداخته است، ولی هنوز نتوانسته است، وحدتی را که لازمه آن ایستادگی و مقاومت در برابر طوفان های عظیم است، به وجود آورد.

دلیل آن را در چند امر می توان خلاصه کرد:
۱ کارهای انجام شده ریشه ای نبوده، و مساله وحدت نتوانسته در اعماق جوامع اسلامی، و در درون اندیشه ها نفوذ کند و مسلمانان جهان را در یک مسیر واحد بسیج نماید.
۲ دشمنان طرح های وسیع و گسترده ای برای ایجاد بدبینی، سوءظن، اختلاف و نفاق تدارک دیده اند، و به گونه ای که از اخبار بر می آید، سرمایه گذاری کلان مادی نیز روی آن صورت گرفته، و تندروان و متعصبان هر دو طرف را برای اجرای این مقاصد شوم بسیج کرده اند، از جمله:
الف) اخبار موثق حکایت از این دارد که اخیرآ سلفی های متعصب عربستان سعودی ۱۰ میلیون کتاب تفرقه انگیز چاپ و در میان حجاج پخش کرده اند و حجی را که عامل وحدت مسلمین است، به عامل نفاق مبدل کرده اند، و متاسفانه این گونه کارها همه ساله تکرار می شود.
ب) خطبای متعصب وهابی از هر گونه سمپاشی برای ایجاد نفاق در ایام حج و عمره کوتاهی نمی کنند، و علی رغم نزدیکی زیاد میان ایران و عربستان، بر حملات خود نسبت به شیعیان افزوده اند.
ج) حملات سپاه صحابه و کشتار فجیع افراد مظلوم و بی دفاع، و از آن اسفبارتر، افتخار به این کشتارها و ترورها که در فواصل کوتاهی تکرار می شود، بر کسی پوشیده نیست.
د) تحریک گروه های تندروی همچون طالبان که طبق مدارک موجود، به وسیله زورمداران آمریکایی صورت گرفت، یکی دیگر از کارهای خطرناک آن ها بود، تا از یک سو چهره اسلام را بسیار خشن، بی رحم و دور از علم و دانش و تمدن جلوه دهند، و از سوی دیگر شکاف مسلمین را بیشتر کنند، هر چند این دست پرورده های سیاست های غرب، سرانجام از کنترل آن ها خارج شدند و بلا یا بلاهایی هم بر سر آن ها آوردند و طعم تلخ فرآورده های خود را چشیدند و به دفع آن ها پرداختند.

۳ کوتاه نگری بعضی از سیاستمداران اسلامی که منافع موقت و محدود خود را بر منافع دراز مدت تمام جهان اسلام مقدم می دارند، یکی دیگر از عوامل عدم وصول به اهداف پایدار وحدت است.
به عنوان مثال بعضی از کشورهای اسلامی را می شناسیم که به خاطر همین منافع کوچک و محدود، همکاری سیاسی و اقتصادی بسیار نزدیکی با اسرائیل دارند، که بر همه آشکار شده و حتی رزمایشهای مشترک نظامی دارند!

به هر حال آن چه در اختیار علمای اسلام است، ضمن هشدار به عواقب سوء این اشتباهات و این که هیچ کشور و گروه اسلامی از سیاست های سرکوبگرانه و بیرحمانه آن زورمداران اسلام ستیز در امان نخواهند ماند، این است که مسائل مذهبی را تا آن جا که ممکن است شفاف سازند تا زمینه برای سمپاشی دشمنان و ایجاد سوء ظن توسط گروه های تندرو و متعصب هر دو طرف باقی نماند...
کنگره :
‏‫‬‭‬‭‭‭BP۲۱۲/۵‮‬‏‫‬‭‬‭‭/م۷ش۹ ۱۳۸۵‮‬
دیویی :
297/417
کتابشناسی ملی :
10280870
شابک :
‭964-8139-92-X
سال نشر :
1385
صفحات کتاب :
272

کتاب های مشابه شیعه پاسخ می گوید