کتاب آیین رحمت pdf رایگان

پاسخ به اتهام بی اساس پاپ به دین اسلام

امتیاز
5 / 0.0
دریافت الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
رایگان
نظر شما چیست؟
پاپ بندیکت شانزدهم، رهبر کاتولیکهای جهان، در سخنرانی روز سه شنبه خود، که در دوازدهم سپتامبر ۲۰۰۶ میلادی در دانشگاه راتیسبونا واقع در شهر رگنزبورگ آلمان ایراد کرد، در بحثی، رابطه بین خردورزی و ایمان و مساله جهاد را به میان کشید، و آئین اسلام را متهم به خشونت و تقابل با علم و دانایی کرد! او در سخنانش به نقل قولی از یک گفت و گو میان مانوئل دوم امپراتور مسیحی بیزانس با یک عالم دینی مسلمان ایرانی استناد کرد که گفته بود: «به من نشان بده که محمد چه چیز تازه ای ارائه کرده است؟ آیا جز چیزهای بد و غیر انسانی چیز دیگری به ارمغان آورده است؟ مثلا او حکم می کرد که ایمانی که او وعظ می کند باید با زور شمشیر گسترش یابد».

1 . توجه به این نکته که سخنان مذکور یک روز پس از سالگرد حادثه مشکوک یازدهم سپتامبر، و چند روز پس از پیروزی اعجاب آور حزب الله لبنان و شکست مفتضحانه اسرائیل غاصب رخ داد، قابل تامل است!

۲ . خبرنامه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، شماره ۹۲۷، صفحه ۲۹.
جناب پاپ با نقل قطعه تاریخی مذکور، دو اتهام بی اساس را به اسلام نسبت داده است: نخست اتهام خشونت و پیشرفت اسلام در سایه زور و شمشیر! دیگر اتهام ناسازگاری آئین مقدس اسلام با علم و خردورزی! ....
آن ها هم رحمت است! قرآن مجید در این زمینه، در آیه شریفه ۹۴ سوره اعراف تعبیر جالبی دارد؛ در آیه مذکور می خوانیم:
«و ما ارسلنا فی قریه من نبی الا اخذنا اهلها بالباساء و الضراء لعلهم یضرعون»؛
و ما در هیچ شهر و آبادی پیامبری نفرستادیم مگر این که اهل آن را به ناراحتی ها و خسارت هایی گرفتار ساختیم؛ شاید به خود آیند و به سوی خدا باز گردند و تضرع کنند.
انسان مست ناز و نعمت، گوشش بدهکار حرف پیامبران نیست؛ اما هنگامی که با مشکلات دست و پنجه نرم کند، غرورش می شکند، و گوشش آماده پذیرش سخن حق می شود.
بنابراین، عذاب های الهی که سبب بیداری گناهکاران و بازگشت آن ها به سوی خداو موجب تضرع و توبه و انابه می گردد، خشونت نیست، بلکه رحمت و رافت الهی است.
صفحات کتاب :
96
کنگره :
BP228/4‏‫‭‏‫‭/م7آ9 1385
دیویی :
297/479
کتابشناسی ملی :
1098690
شابک :
978-964533-024-6
سال نشر :
1385

کتاب های مشابه آیین رحمت