کتاب بینش های قرآنی (چاپی و pdf)

برداشت های استاد علی صفایی در سوره بقره

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
5,000
50%
ت 2,500
خرید چاپی
45,000
15%
ت 38,250
نظر شما چیست؟
این نوشتار نمونه ای از برداشت های استاد صفایی از کشتزار قرآن را در بر می گیرد و در پی ایجاد عطش برای مراجعه به متن کتاب «تطهیر با جاری قرآن» می باشد.
روش تفسیری استاد با مفسران دیگر شیعی کمی متفاوت می باشد. ایشان معتقدند بررسی موضوعات کفر و نفاق و یا خلقت زمین و آسمان و یا خلقت انسان و داستان آدم و یا تک تک موضوعات تاریخی و تشریعی اگرچه ارزش علمی و یا فلسفی و یا عرفانی ممکن است داشته باشد ولی کاری قرآنی نیست.

ایشان در مباحث خود به نوع رابطه ها و برش هایی که شکل می گیرد ویا نحوه برخورد و درمان و معالجه ای که صورت می بندد توجه دارند ، و به اینگونه رابطه ها که چه بسا علیتی و یا منطقی نباشند ولی طبیعی و انسانی اند و با ترکیب خاص انسانی هماهنگند می پردازند.

ایشان میان شناخت و احساس و عمل رابطه منطقی قایل نیستند و رابطه آنها را طبیعی می دانند لذا آنجا که قرآن از نکته ای آغاز می کند و این آغاز را با پدیده ها و یا مفاهیم و یا تصاویری مرتبط می سازد تامل دارند و در هر جایی و متناسب با الفاظ به کار رفته تحلیل خاصی از این مجموعه را ارائه می دهند.

شاید که در عمق آن غور نمایند و این بنای نو را هر چه بیشتر رفعت بخشند.

... آنچه در این تطهیرها و تحلیل ها طالب هستیم بررسی موضوعات کفرو نفاق و ایمان و با خلقت زمین و آسمان و یا خلقت انسان و داستان آدم و بهشت و شیطان و یا تک تک موضوعات تاریخی و یا تشریعی نیست؛ که این مباحث گرچه مباحث علمی و یا فلسفی و یا عرفانی عمیقی هم باشد، کاری قرآنی نیست...
سال نشر :
1390
صفحات کتاب :
210
کنگره :
‏‫‭BP۱۰۲/۱۳‏‫‭/ف۸۴ب۹ ۱۳۹۰
دیویی :
‏‫‭۲۹۷/۱۸
کتابشناسی ملی :
2195537
شابک :
978-964-7803-52-6

کتاب های مشابه بینش های قرآنی