نظر شما چیست؟
کتاب صوتی چشم های سگ آبی رنگ اثر نویسنده معروف، گابریل گارسیا مارکز مشتمل بر ده داستان کوتاه با فضایی از مرگ و اندوه همراه است.

به لحاظ مفهومی در تمام داستان های کتاب صوتی چشم های سگ آبی رنگ (Blue Dog Eyes) می توان ردپایی از فکر مرگ و مسائل پیرامون آن پیدا کرد که در فرم و ساختار رئالیسم جادویی خاص مارکز عرضه می شود.

در اجرای اثر به حفظ یکدستی روایت و پرهیز از صداسازی اهمیت داده شده است تا برای شنونده فضای ذهنی داستان ها نمود بیشتری پیدا کند.

گابریل گارسیا مارکز (Gabriel José García Márquez)، رما ن نویس، نویسنده، روزنامه نگار، ناشر و فعال سیاسی کلمبیایی بود. مارکز برنده جایزه نوبل ادبیات در سال ۱۹۸۲ را بیش از سایر آثارش به خاطر رمان صد سال تنهایی چاپ ۱۹۶۷ می شناسند که یکی از پرفروش ترین کتاب های جهان است.

در قسمتی از کتاب صوتی چشم های سگ آبی رنگ می شنویم:
به طرف میز آرایش رفت. او را نگاه می کردم که باز در قاب گردِ آینه پیدایش شد که حالا در انتهای پس و پیش شدهٔ دقیقِ نور نگاهم می کرد. او را نگاه می کردم که با آن چشم های درشت آتشین چشم از من بر نمی داشت. نگاهم می کرد و دَرِ جعبهٔ کوچکی را که از صدفِ مروارید صورتی بود گشود بینی اش را پودر زد.

کارش که تمام شد، در جعبه را بست، بلند شد و به طرف چراغ برگشت و گفت: «می ترسم کسی خواب این اتاقو ببینه و اسرارم فاش بشه.» و همان دستِ لرزان را روی شعله گرفت که پیش از نشستن جلو آینه گرم کرده بود. و گفت: «تو سرما رو حس نمی کنی.» و من به او گفتم: «گاهی» و او به من گفت: «حالا حتماً حس می کنی.» و آن وقت فهمیدم که چرا من روی آن صندلی تنها بوده ام. سرما بود که به تنهاییِ من قاطعیت می بخشید. گفتم: «الان حس می کنم. و عجیبه چون شب آرومی یه. شاید ملافه پس رفته باشه.»

جواب نداد. باز به طرف آینه راه افتاد و من باز روی صندلی چرخیدم و پشت به او کردم. بی آنکه او را ببینم، می دانستم چه می کند. می دانستم که باز جلو آینه نشسته، پشت مرا می بیند، پشت من که فرصت بوده تا اعماق آینه برود و با نگاهش تلاقی کند، نگاهی که باز فرصت بوده تا اعماق برود و برگردد تا اینکه لب هایش پیش از آن که دست فرصت داشته باشد باز حرکت کند با چرخش اول دست، جلو آینه، به رنگ لاکی در آمد.
صفحات کتاب :
108
کنگره :
Q۸۱۸۰/۲۸‭‬ ‭/‮الف‬۴‏‫‬‭چ۵ ۱۳۸۸
دیویی :
۸۶۳/۶۴
کتابشناسی ملی :
1690419
شابک :
978-964-380-623-1‬
سال نشر :
1388

کتاب های مشابه چشم های سگ آبی رنگ