امتیاز
5 / 3.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 4,800
خرید آوا کتاب
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 9,800

نظر دیگران

نظر شما چیست؟
جورج سمیوئل کلاسون در کتاب ثروتمندترین مرد بابل، به شما می گوید که نه تنها پول چرک کف دست نیست، بلکه وسیله ای برای رسیدن به اهداف و آرزوهایمان است. این میکروکتاب بهترین راهنمای شما در راه ثروتمند شدن است.

بابل یکی از اولین شهرهایی که تمدن در آن شکل گرفت و ثروتمندترین شهر دوران باستان بود. پول برای اولین بار در بابل شکل گرفت و اولین معامله انجام شد. اما این شهر ثروتمند، دارای هیچ منابع طبیعی نبود، در هیچ مسیر تجاری قرار نداشت و بارندگی در آن بسیار کم بود. اما چطور به چنین ثروت عظیمی رسید؟

در میکروکتاب ثروتمندترین مرد بابل (The Richest Man in Babylon) می خوانیم که چطور به پول برسیم و چطور به ثروت خودمان بیفزاییم. کتابی که الهام بخش افراد ثروتمند دنیا از جمله رابرت کیوساکی هم بوده است. در ثروتمندترین مرد بابل تمام قوانینی که برای ثروتمند شدن و خداحافظی با بی پولی نیاز است، گردآوری شده است.

همه ما در زندگی رویا ها و آرزو هایی داریم که برای تحقق بخشیدن به آن ها باید یاد بگیریم چگونه پول خود را خرج کنیم تا به خواسته هایمان برسیم. اصول پایه ای مدیریت موثر پول در یک نگاه شامل موارد زیر است:

- 10 درصد از کل درآمدتان را در یک صندوق سرمایه گذاری ذخیره کنید.
- یاد بگیرید که با 90 درصد یا مقدار کمتری از درآمدتان امرار معاش کنید.
- سرمایه خود را صرف پروژه های مطمئن کنید و از سود مرکب استفاده کافی را ببرید.
- فقط در حوزه هایی که تخصص دارید یا با افرادی که تجربه کافی دارند، سرمایه گذاری کنید.
- خانه ای را خریداری کنید تا مجبور به دادن اجاره نشوید.
- یک بیمه کامل داشته باشید.
- همیشه روش های مختلف را برای افزایش درآمد در نظر بگیرید.

در ادامه این میکروکتاب و در 9 فصل به توضیح قوانینی که در یک قرن گذشته موجب ثروتمند شدن افراد شده پرداخته می شود.

جورج ساموئل کلاسون (George Samuel Clason)، نویسنده و ناشری آمریکایی است. او که در رشته مهندسی تحصیل کرده بود، اولین شرکت خود را در زمینه نقشه کشی تاسیس کرد. این شرکت به موفقیت های بزرگی در زمان خودش رسید اما در رکود بزرگ آمریکا از دست رفت. شرکت بعدی او شرکت انتشاراتی کلاسون بود که نخستین ناشر نقشه راه ها در آمریکا بود.

جورج جزواتی در مورد راه های رسیدن به ثروت و افزایش آن منتشر کرد که به سرعت مورد استقبال بانک ها و بیمه ها قرار گرفت و آن ها در تعداد زیاد آن را تکثیر کرده و به کارمندان شان دادند. کم کم شهرت این جزوه ها به حدی رسید که همه مردم در مورد آن شنیده بودند. جورج جزوات را با هم ادغام و کتاب ثروتمندترین مرد بابل را منتشر کرد. این کتاب تبدیل به یکی از مهم ترین کتاب های موفقیت دنیا شد.

در بخشی از میکروکتاب ثروتمندترین مرد بابل می خوانید:

هر کجا عزم و اراده باشد می توان راهی یافت. فردی که آزادانه پول خرج می کند و فراتر از منابع درآمدیش زندگی می کند، بذر بیهوده ای را با شور و اشتیاق می کارد و مطمئن است که فقط حقارت و دردسر برداشت خواهد کرد. سرانجام، بار بدهی ممکن است چنان سنگین شود که فرد وسوسه شود از پرداخت بدهی شانه خالی کند و کارش را از سر بگیرد. در این مرحله، ماهیت واقعی شخص برای همه آشکار می شود.

فرد ضعیف همچنان به کار خود ادامه می دهد، در حالی که شخص دیگری که به دنبال کسب موفقیت است راه دیگری پیدا خواهد کرد. عزم راسخ کلید موفقیت است. فرد با عزم راسخ همیشه در بلند مدت راهی برای موفقیت می یابد. فرد بی اراده همیشه آماده است به محض این که کار سخت به نظر رسید تسلیم شود. اگر در وجود انسانی ذات بردگی باشد، صرف نظر از این که از چه اصل و نسبی است، او برده می شود، آیا او همانند فردی است که در جستجوی طبقه اجتماعی مناسب خود است؟

اگر انسانی در وجودش روح مردی آزاده جاری باشد، او علی رغم بد اقبالیش در شهر خود مورد احترام نخواهد بود؟
صفحات کتاب :
82

کتاب های مشابه ثروتمندترین مرد بابل