نظر شما چیست؟
کتاب صوتی انسان شادکام شامل روایت ها و توصیف احساساتی است که کریستین بوبن به آدم های دوروبرش مثل پدر، مادر، دوستان و آشنایان یا افراد معروف و شناخته شده نظیر هنرپیشه ها، نویسندگان و… دارد.

انسان شادکام (Lhomme joie) ماهیت داستانی ندارد و بیشتر نظرات خود بوبن درباره زندگی و دنیاست. حسن کتاب این است که چون از روایت هایی مجزا تشکیل شده در دنیای معاصر و پردغدغه امروز راحت تر قابل درک است و می توان در فرصت های کوتاهی که دست می دهد، بخش هایی متفاوت را به صورت جداگانه خواند و لذت برد.

بوبن در این کتابش مانند دیگر آثارش شعر و شعور را در هم می آمیزد، ما را به جشن ستارگان مهمان می کند، ناخدای کشتی مان می شود تا ما را از آب های طوفانی عبور دهد و چمن زاری پیش چشم مان می گستراند که در آن تنها صدای موسیقی نسیم شنیده می شود. سرانجام دست ما را در دست زندگانی می گذارد. از آن نوع زندگانی که شایسته انسان شادکام است.

کودکی، عشق و تنهایی دستمایه خلق آثار اوست. آثار بوبن مانند زنجیر به هم پیوسته اند؛ هر یک تصویر دیگری را روشن ساخته و در کنار هم تابلوی زندگی و افکار نویسنده را شکل می دهند.

برای او تجربه های ساده زندگی کودکی، عشق، تنهایی دستمایه خلق آثاری عاشقانه است. بوبن بیش از آن که به مضامین و کلمات اهمیت دهد، به آوا و لحن کلام می پردازد؛ با این حال نوشته های او سرشار از اندیشه اند. اندیشه ای که از زندگی عاشقانه اش و از عشقش به زندگی سرچشمه می گیرد. برای بوبن نوشتن، سراییدنِ آواهاست.

بوبن نویسنده ای است که نگاه خاصی به دنیا دارد و از دریچه امید به زندگی نگاه می کند و در آثارش حتی جزئیات ریز و خوشی های کوچک زندگی زا را هم توصیف می کند.

کریستین بوبن (Christian Bobin)، نویسنده فرانسوی که پس از تحصیل در رشته فلسفه به نویسندگی روی آورد و تاکنون بیش از ۳۰ اثر از او منتشر شده است. از معروف ترین آثار بوبن می توان به کتاب دیوانه بازی (دیوانه وار) اشاره کرد.
دیویی :
۸۴۳/۹۱۴
کتابشناسی ملی :
۳۵۷۷۴۵۷
شابک :
‭978-964-380-955-3‬
سال نشر :
1393
صفحات کتاب :
103
کنگره :
‏‫PQ۲۶۶۳‭‬ ‭/و۲۴‏‫‭‮الف‬۸ ۱۳۹۳

کتاب های مشابه انسان شادکام