کتاب تحلیل ناب

از اطلاعات استفاده کن و به سرعت بهترین استارتاپ رو بساز

5 از 2 نظر

کتاب الکترونیکی

حجم دانلود: 151.9 کیلو بایت
صفحات کتاب : 124

خلاصه کتاب تحلیل ناب

هدف الیستر کرول و بنجامین یسکوویتز، در کتاب تحلیل ناب: از اطلاعات استفاده کن و به سرعت بهترین استارتاپ رو بساز، این است که به شما نشان دهند چگونه می توانید استارتاپ تان را با استفاده از داده های موجود سریع تر و بهتر آغاز کنید.

تحلیل ناب، یکی دیگر از کتاب های مرجع است. شما فکر می کنید ایده تان، می تواند دنیا را تکان دهد یا شما را تبدیل به یک فرد موفق و ثروتمند کند. آیا واقعا اینطور خواهد بود؟ یا ممکن است در ابتدا همه چیز خوب پیش برود و ناگهان خراب شود؟ شما نیاز به اطلاعات زیادی دارید. میکروکتاب تحلیل ناب (Lean analytics) به شما کمک می کند تا بدانید این اطلاعات را از کجا باید به دست آورید و چگونه آن ها را تحلیل کنید تا به نتایج درست برسید. فرقی ندارد شغل تان چیست، این میکروکتاب را باید بخوانید.

به طور کلی، ذات جنبش استارتاپ ناب را می توان در یک تفکر خلاصه کرد: چیزی که می توانید بسازید را نفروشید، بلکه چیزی را بسازید که بتوانید بفروشید. تحلیل ناب، به این معنی است که چطور با اطمینان چیزی را که می توانید بفروشید، مشخص کنید. در عمل، تحلیل ناب، نوعی هنر در درست فهمیدن چیزی است که مردم می خواهند بخرند. شما این کار را با جمع آوری اطلاعاتی که از پرسش به سوالات زیر آمده است، به دست می آورید. برخی از این پرسش ها عبارتند از:

- پرریسک ترین بخش طرح شما کدام است؟
- برای دنبال کردن این ریسک ها از چه معیارهایی می توانید استفاده کنید؟
- چگونه می توانید این ریسک ها را کاهش دهید؟
- چگونه می توانید با تکرار فعالیت ها در مسیرتان پیشرفت کنید؟

تحلیل می تواند همه این پرسش ها را به معیارهای آماری تبدیل کند و این معیارها برای پیدا کردن حقیقت به شما کمک می کنند، حتی اگر نتایج به دست آمده ناراحت کننده یا شرم آور باشند. با مشخص کردن پرریسک ترین بخش های طرح کسب وکارتان و اعمال برخی روش های کم هزینه در آن حوزه ها خیلی سریع و آسان متوجه خواهید شد چه چیزهایی برای شما مناسب هستند و چه چیزهایی مناسب نیستند.

این سرعت یادگیری به شما این توانایی را می دهد که خود را با شرایط جدید هماهنگ کنید و به این ترتیب می توانید با موفقیت به سمت جلو حرکت کنید.«اگر نمی توانید چیزی را اندازه گیری کنید قطعا نمی توانید آن را مدیریت کنید.»

تحلیل به شما اطمینان می دهند که داده های کافی جمع آوری و بررسی کرده اید. هر دوی این فعالیت ها (ناب و تحلیل) شیوه تفکر شما را درباره تاسیس و رشد یک شرکت به شکلی بنیادین متحول می کند. این دو، تنها یک فرآیند ساده نیستند، بلکه نوعی نگرش محسوب می شوند.

الیستر کرول (Alistair Croll)، کارآفرین، نویسنده و یک سخنران حرفه ای است. اما تخصص او در بیگ دیتا و محاسبات ابری و استارتاپ است. او چندین شرکت در زمینه های مختلف و یک شرکت سرمایه گذاری خطر پذیر راه اندازی کرده است. الیستر تا به امروز 4 کتاب نوشته که همه آن ها جزء پرفروش ها بوده اند.

بنجامین یسکوویتز (Benjamin Yoskovitz) نیز نویسنده و کارآفرین است که 15 سال تجربه در کسب وکارهای مبتنی بر وب دارد. او اولین شرکتش را در سال 1996 تاسیس کرد و در سال 2011 آن را با مبلغ زیادی به سلزفورس فروخت. تجربه او در زمینه کسب وکار وی را تبدیل به یکی از مشاوران مهم در این زمینه کرده که سالانه به شرکت های بزرگ مشاوره می دهد.

در بخشی از میکروکتاب تحلیل ناب می خوانید:
هنگامی که یک مدل کسب وکار را به شکلی منطقی تجزیه می کنید همیشه با 5 جز اصلی روبرو می شوید:
کانال اکتساب: نحوه آشنایی مشتریان بالقوه با شما.
تاکتیک های فروش: شیوه متقاعد کردن افراد برای اینکه به کاربران و در نهایت به مشتریان شما تبدیل شوند.
منبع درآمد: چگونگی تبدیل کردن تراکنش های مشتری به پول.
نوع محصول: ارزشی که کسب وکار شما در ازای دریافت پول برای مشتریان فراهم می کند.
شیوه تحویل: نحوه تحویل محصول به مشتری هایی که برای آن پول پرداخت کرده اند.

بسته به اینکه این اجزا چگونه ساختار پیدا کرده اند 6 مدل کسب وکار عمومی وجود دارد که به طور گسترده در کسب وکارهای آنلاین و فیزیکی جهانی استفاده می شوند:

1. تجارت الکترونیکی
2. سَس (SaaS)
3. اپلیکیشن های موبایلی
4. رسانه
5. محتوای تولید شده توسط کاربر
6. بازارهای دو وجهی

بیشتر کسب و کارها در یکی از این دسته بندی ها قرار می گیرند و برخی هم نه، اما در دنیای واقعی ارتباطات نزدیکی میان آن ها وجود دارد. برای مثال یک رستوران تراکنشی است درست مانند تجارت الکترونیک. یکی کسب و کار حسابداری خدمات تکراری ارائه می کند مانند یک شرکت سَس (SaaS) و به همین ترتیب در کسب وکارهای به ظاهر متفاوت شباهت های ساختاری زیادی پیدا می شود. به احتمال زیاد می توانید به راحتی مدلی را که به اندازه کافی به کسب و کارتان نزدیک باشد پیدا کنید تا بتوانید درس های مهمی درباره تحلیل یاد بگیرید و آن ها را در کسب و کار خودتان اعمال کنید.

کتاب های مرتبط

بیشتر

برچسب ها

مشخصات

نوع اثر : کتاب

صفحات کتاب : 124

نظرات

fatem****.com

شما نوشته بودید کتاب 124صفحه است درصورتی که پس از خرید، کتاب 103صفحه بود. ایا کتاب را ناقص منتشر کردید؟

1399/10/26

پاسخ
info@****b.ir

سلام، وقت بخیر. کتاب کامل است، تعداد صفحات نسخه دیجیتال با نسخه اصلی متفاوت است اما متن کتاب تفاوتی ندارد


1399/11/25