امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 30,000
نظر شما چیست؟
کتاب 100 راز خانواده شاد (آرامش پیش از زندگی) نوشته ی دیوید نیون مانند ابزاری است که به کمک شما می آید تا عادات و نگرش های خود را مورد بررسی قرار داده و به نیروی مثبتی برای خودتان، اعضای خانواده و کل مجموعه ی خانواده تان تبدیل شوید.

خانواده مهم ترین بنیانی است که اکثر افراد در طول زندگی شان آن را تشکیل می دهند. کتاب 100 راز خانواده شاد (The 100 simple secrets of happy families) با نتیجه گیری روان شناسان، جنبه های گوناگون زندگی افراد را مورد بررسی قرار می دهد؛ به طوری که هر موضوع با یافته های علمی، مثال و پیشنهادات متخصصان همراه است.

دیوید نیون (David Niven) در این کتاب، تمام موارد از بزرگ کردن بچه ها تا برقراری رابطه ی خوب با خانواده ی همسر را مورد ملاحظه قرار داده، مثال های واقعی در مورد خانواده آورده، درگیری ها و لذت های زندگی و آنچه که افراد می توانند برای بهتر شدن زندگی شان انجام دهند را بیان کرده است.

ساختار خانواده قدمتی به طول تاریخ دارد ولی در زمان حال، ما بیشتر در نظریه پردازی و تئوری دادن از بسیاری جهات پیشرفت کرده ایم و چیزهایی درباره ی زندگی خانوادگی می شنویم که انگار یک ورزش پر مخاطره مانند صخره نوردی است و بدتر از همه اینکه این موضوع در مورد اکثر افراد صدق می کند، بدین معنی که بسیاری از افراد می پندارند زندگی خانوادگی شان خارج از کنترل آن هاست.

نظرسنجی ها نشان می دهد که اکثر افراد دغدغه های مشترکی دارند. هنگامی که از آن ها پرسیده شد آیا اخلاقیات در حال پیشرفت یا نزول است؟ هشتاد درصد افراد به انحطاط اخلاقیات رأی داده اند و هنگامی که پرسیده شد چرا چنین است؟ اغلب آنان عدم ثبات ازدواج و خانواده را عامل آن دانستند.

باور قدیمی در مورد اینکه نسل جدید برتری ها و مزیت هایی نسبت به نسل های گذشته دارد تغییر پیدا کرده است. شاید نسبت به گذشته آزادی های بیشتری داشته باشیم و خود مان مسیر زندگی مان را انتخاب کنیم؛ اما خانواده پیشرفت چندانی نداشته است. همه ی این اتفاقات زمانی در حال رخ دادن است که بنیان خانواده بیش از هر زمان دیگری از اهمیت برخوردار باشد.

وقتی با دیدگاهی کلی به خانواده می نگرید، خانواده را نهادی بی نهایت پیچیده می بینید ولی با نگاهی موشکافانه در می یابید که خانواده مجموعه ای از روابط بین افراد است، روابطی همچون سایر روابط مهم و نزدیک که در زندگی تان برقرار کرده اید. شایسته است با اعضای خانواده مانند یک دوست رفتار کنید، آن گونه که دوست دارید آن ها شما را برای همراهی با خودشان انتخاب کنند و برعکس. در این صورت است که گامی مهم و اساسی برای داشتن خانواده ای ارزشمند و موفق برداشته اید.

در بخشی از کتاب 100 راز خانواده شاد می خوانیم:

از آنجا که والدین نقش مهمی در زندگی فرزندانشان ایفا می کنند نوجوانان برای نشان دادن استقلالشان ابتدا سعی می کنند به تنهایی از عهده امورات خود برآمده و روی پای خود بایستند در واقع می خواهند خود را با والدینشان قیاس کنند؛ اما این قیاس نتیجه ی جالب توجهی به بار نمی آورد. همان طور که بازماندن و نرسیدن به معیارهای والدین موجب ناامیدی می شود، فراتر رفتن از آن معیارها نیز موجب دلسردی می شود چرا که رسیدن به هدف به این صورت، شکلی نامناسب و ناموجه دارد. والدین خود را به عنوان افراد حمایتگری بنگرید که بنیان و اساس زندگی تان هستند نه دیوار و سدی که برای رسیدن به کامیابی و موفقیت باید از روی آن عبور کنید.

جانیس روزهایی را به خاطر می آورد که در یک آپارتمان کوچک با اتاق هایی کم تر از تعداد فرزندانشان و بدون هیچ پس اندازی زندگی می کردند. او و همسرش برای رفاه فرزندانشان تلاش زیادی کردند و بیشترین تمرکز آن ها روی تحصیلات بچه ها بود. به همین علت سعی می کردند پول هایشان را هدر ندهند، حتی تلویزیون و برخی از وسایل تجملاتی زندگی را هم نداشتند. جانیس می گوید: «ما در زندگی مان خیلی فعال بودیم و به روزگار اجازه نمی دادیم با ما هر طور که دوست دارد رفتار کند بلکه این ما بودیم که روزگار را مطابق میلمان می کردیم.

پیاده روی تنها سرگرمی ما بود و همین طور که با هم قدم می زدیم روزهای شیرین و موقعیت بهتری را آرزو می کردیم. تمرکز ذهنی ما همیشه روی بهترین ها بود.» جانیس در خانه از پنج فرزندش نگهداری می کرد و همسرش هم راننده ی اتوبوس بود. او در تکالیف درسی به فرزندان کمک می کرد و یک باشگاه خانوادگی کتاب خوانی ایجاد کرده بود که بچه ها به خواندن کتاب و بحث و تبادل نظر درباره ی کتاب ها می پرداختند.
سال نشر :
1396
صفحات کتاب :
222
کنگره :
‏‫‬‭۶۴۶/۷۸
دیویی :
‏‫‬‭ HQ۵۱۵‏‫‬‭/ن۹ص۴ ۱۳۹۶
کتابشناسی ملی :
4555118
شابک :
‫‭978-600-8693-01-7

کتاب های مشابه 100 راز خانواده شاد