امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 39,000

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

کتاب جاسوسان برتر نوشته حمید عشقی، به جاسوسی و یک صد جاسوس مشهور می‌پردازد و توسط انتشارات آرمان رشد چاپ و روانه بازار کتاب شده است.

در ادامه مطلب می‌خوانید:

معرفی کتاب جاسوسان برتر

تاریخچۀ جاسوسی قدمتی به اندازه تاریخ تمدن بشری دارد. داستان اسب تروا در حماسۀ ایلیاد و اودیسه و اعزام دو جاسوس توسط یوشع به شهر اریحا که داستان آن در کتاب عهد عتیق نقل شده است، نشان دهنده قدمت جاسوسی در تاریخ بشری است. در کتاب جاسوسان برتر، نویسنده تلاش کرده تا ۱۰۰ تن از برجسته ترین جاسوسان مشهور تاریخ را به علاقه مندان معرفی نماید؛ زیرا تا آنجا که اطلاعات نویسنده یاری می کند. چنین کتابی تاکنون نگاشته نشده است و کتاب جاسوسان برتر تلاشی است تا این نقصان اطلاعاتی را در فرهنگ عمومی مرتفع سازد و البته اطمینان دارد این کتاب خالی از اشتباه و نقصان نخواهد بود.
تمامی سعی نویسنده بر آن بوده که نثری روان و شیوا و تصاویری گویا ارائه دهد، ولی به دلیل گذشت زمان و عدم وجود تصاویر مناسب بعضی از عکس ها فاقد کیفیت مناسب بوده و برای حفظ سندیت و اصالت اثر از بازسازی آن پرهیز گردیده است.

خلاصه کتاب جاسوسان برتر

جاسوسی و مسائل امنیتی فراتر از زمان جنگ ها است، ولی در زمان نبرد نمود خاصی پیدا می کند، یک نبرد تمام نشدنی بین سازمان های جاسوسی همزمان در جریان است. در این نبرد پنهان هوش افراد و ارتباط تشکل های خود ساخته و غیر سازمان یافته می تواند طرفین را مجبور به پیاده سازی مجدد برنامه های استراتژیک صحنۀ نبرد و یا سیاست های داخلی نماید. این کتاب در آغاز به بررسی اجمالی برخی سازمان های اطلاعاتی از گذشته تا به حال پرداخته و سپس به زندگی و عملیات جاسوسان شاخص تاریخ اشاره نموده است. مؤسسه آرمان رشد سعی دارد در مجموعه کتاب های تخصصی به کارشناسی و ساختارشناسی نهاد های اطلاعاتی بپردازد و جایگاه آن را در معادلات سیاسی هر کشور بررسی کند.
جاسوسان در بسیاری از موارد اگرچه تعیین کننده ترین افراد در معادلات جهانی بوده اند؛ اما همیشه در پشت پرده باقی مانده و گذشت زمان غباری از فراموشی را بر چهره آنان نشانده است این اثر تلاشی است. برای شناساندن این چهره های اطلاعاتی که بعضا ًبسیاری از آنان، مانند کرومیت روزولت، ارنست پرون و شاپور ریپورتر در خدمت استعمار و موجب تداوم استثمار ملل جهان سوم بوده اند. در این کتاب هم چنین به معرفی اعضای شبکۀ جاسوسی اتمی شوروی در آمریکا و نیز اعضای شبکۀ جاسوسی پنج نفره کمبریج که در نهادهای اطلاعاتی انگلستان برای شوروی جاسوسی می کردند و اعضای گروه جاسوسی صلیب دوبله که تیمی متشکل از جاسوسان آلمان نازی در خاک انگلستان بودند که توسط سرویس های ضد اطلاعاتی انگلستان به عنوان منبعی برای ارسال اطلاعات غلط به آلمان عمل می کردند و هم چنین به معرفی اعضای گروه ارکستر سرخ پرداخته شده است که در اروپای اشغالی نازی ها برای اتحاد شوروی جاسوسی می کردند. مطمئنا ًخوانندگان با مطالعه ی این کتاب به نقش مؤثر نهادهای اطلاعاتی در کسب پیروزی ها و یا تحمیل شکست در عرصه های سیاسی و نظامی واقف خواهند گردید.

برشی از متن کتاب جاسوسان برتر

شبکۀ تریپر در اوایل سال 9391 لئوپولد تریپر به بروکسل فرستاده شد او وانمود کرد که یک کارخانه دار کانادایی است. هدف از گسیل او تأسیس یک شرکت تجاری به منظور پوشش فعالیت های جاسوسی در کشورهای گروه بنلوکس و فرانسه بود. تریپر یک مؤسسۀ خارجی تولید کاپشن مرغوب در بروکسل و یک مؤسسۀ صادرات در قسمت های اصلی و مهم خاک اروپا تأسیس کرد. پس از سقوط بلژیک در ماه می سال 0491 او به پاریس نقل مکان نمود و مؤسسۀ سیمیکس را در پاریس و سیمسکو را در بروکسل تأسیس کرد. هر دو کمپانی در بازار سیاه محصولاتشان را می فروختند و سود خوبی به دست می آوردند یک سوسیالیست تبعۀ بلژیک به نام سوزان اسپاک پس از مشاهده ی رفتار خشن نازی ها در کشورش به عضویت گروه تریپر در آمد....

دانلود رایگان کتاب جاسوسان برتر pdf

ناشر محترم پی دی اف رایگان کتاب جاسوسان برتر را منتشر نکرده است. بدیهی است که دانلود رایگان آن تضییع حق نویسنده و ناشر و دارای اشکال شرعی نیز می باشد. می توانید با نصب نرم افزار فراکتاب، این کتاب را با صرف هزینه ای دانلود کرده و در کتابخوان فراکتاب مورد مطالعه قرار دهید.

خرید کتاب جاسوسان برتر

برای خرید کتاب دیجیتال آن می توانید به نرم افزار فراکتاب مراجعه کنید.

خرید کتاب جاسوسان برتر

مشخصات کتاب جاسوسان برتر را در جدول زیر مشاهده می‌کنید:

 

مشخصات
ناشر: آرمان رشد
نویسنده: حمید عشقی
تعداد صفحه: 322
موضوع: تاریخ
قالب: pdf اختصاصی

 

صفحات کتاب :
398
کنگره :
‏‫‬‭UB۲۷۰‏‫‬‭/ع۵ج۲ ۱۳۹۵
دیویی :
‏‫‬‭۳۲۷/۱۲۰۹۲۲
کتابشناسی ملی :
4368947
شابک :
‏‫‭978-600-7633-64-9
سال نشر :
1395

کتاب های مشابه جاسوسان برتر