نظر شما چیست؟
کتاب صوتی مردی با کبوتر اثر رومن گاری به روایت رخدادی عجیب در نیویورک می پردازد، خبری عجیب از سوی خبرنگاران منتشر می شود. مرد جوانی در یکی از اتاق های ساختمان سی و دو طبقه سازمان ملل پنهان شده و نیمه شب ها هم چون اشباح در حالی که کبوتری در بغل دارد در راهروهای ساختمان می گردد. این مرد چه اهدافی دارد و همدستانش چه کسانی هستند؟

مردی با کبوتر (A Man with a Pigeon) از جمله آثار به نسبت مشهور رومن گاری (Romain Gary) است که در انتقاد از رویه کاری سازمان ملل نوشته شده است. داستان خیلی ساده با واژه های تمسخرآمیز راجع به سازمان ملل آغاز می شود. مخاطب از همان صفحات نخست بدون رودربایستی و شگردهای داستان نویسی مدرن به سراغ اصل مطلب می رود.

گاری با لحن شیوا و طنز خود به سیاست های سازمان ملل طعنه می زند. این کتاب حاصل تجربیات او از روزهایی است که عضو هیئت نمایندگان سازمان ملل بوده است و از این جهت می توان به صحت آن اطمینان کرد.

رومن گاری، نویسنده مشهور و پر اعجاب دنیای ادبیات است که به گواه بسیاری از منتقدین او یکی از عجیب و غریب ترین نویسنده ها و شاید دروغگوترین آن ها در جهان باشد. او دو بار جایزه ادبی گنکور فرانسه را دریافت کرده است.

در بخشی از کتاب صوتی مردی با کبوتر می شنویم:

تنها اتفاق آن روز صبح، نماینده ی یک کشور عقب افتاده بود که با ردای شاهزاده ای بنفش و طلایی اش روی پلکان برقی روبه روی ورودیه نمایندگان با خادمانش نشسته بود و دو ساعتی می شد که با چهره ای خالی از اضطراب اما آشکار مغلوب از تمدن غرب، بالا می رفت و پایین می آمد. در سالن بزرگ مجمع عمومی که مزین به دو نقاشی دیواری بود، روزنامه نگاران و مردم دو ساعت گوش به سخنرانی یک نماینده سپرده بودند. نقاشی ها یکی تخم مرغ های خاگینه را نشان می داد و یکی آقا خرگوشه را (سمبل هایی دوسویه) گرسنگی تسکین یافته و ساده لوحی شگرف ملت ها....
کتابشناسی ملی :
3561898
شابک :
‏‫978-964-380-952-2‬
سال نشر :
1393
صفحات کتاب :
122
کنگره :
PQ2636 /‮الف‬4‬‏‫‬‮‭م4 1393
دیویی :
843/914

کتاب های مشابه مردی با کبوتر