امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 8,450
خرید آوا کتاب
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 13,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب از تهی سرشار

داستان کتاب از تهی سرشار به قلم علی حدادی در اصل درباره پسری به نام رها است که پایان‌نامه ارشدش را به اصرار پدرش درباره اخوان ثالث، شاعر معاصر ایرانی انتخاب می کند. گاهی نگاه کردن به زندگی بعضی آدم ها، مثل خواندن کتابی است که کلماتش معجزه می کنند، مثل پنجره ای که رو به باغ های امید باز می شود. «از تهی سرشار» قصه همین امید است. امیدی که از ورای نگاه کردن به زندگی شاعری پدید می آید که او نیز تخلص «امید» را انتخاب کرده بود.

در کتاب علی حدادی اصل، رها سکوت، قهرمان قصه، به دنبال موضوعی برای پایان نامه اش می گردد. اگرچه هم استادش و هم پدرش، هردو بر موضوع زندگی اخوان ثالث اتفاق نظر دارند، اما رها سال هاست که در تنهایی و خلوت خود و در درگیری های ذهنی اش با پدر، به جنگ نانوشته با شعر مدرن برخاسته و حافظ و مولانا می خواند. اگرچه عاقبت همه چیز دست به دست هم می دهند که او برود سراغ زندگی اخوان.

از اینجای داستان است که مرز رویا و واقعیت درهم می آمیزد؛ مثل پیرمردی که در کوچه های شبانه آواز چگور می خواند یا سگ ها و گرگ هایی که در خرابه اپرا اجرا می کنند. داستان به موازات زندگی رها و ارتباط او با پدرش و در نهایت بیماری و مرگ پدر، زندگی اخوان ثالث را نیز مرور می کند، اگرچه پرداختن به زندگی این شاعر معاصر، در قالب تحقیق ها و پژوهش های رها صورت می گیرد و روایتی داستانی ندارد. مثلاً او به سراغ شاعران و موسیقی دانان شناخته شده ای مثل مجید درخشانی و حافظ موسوی می رود که گفت وگویش با موسوی با همان سبک و سیاق مصاحبه در داستان آمده است.

سال نشر :
1393
صفحات کتاب :
136
کنگره :
PIR8022‭‬ ‭/د275‬‬‮‏‫‬‭‮الف‬4 1393‬
دیویی :
8‮فا‬3/62‬
کتابشناسی ملی :
2958592
شابک :
978-600-175-445-6

کتاب های مشابه از تهی سرشار