کتاب از ترس تا شوق زندگی pdf

ترس هایتان را به افق های تازه تبدیل کنید

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 45,900
نظر شما چیست؟
کورت تپرواین در کتاب از ترس تا شوق زندگی، به شما می آموزد که ترس را همچون یک عامل مزاحم، کنار نزنید و نادیده نگیرید بلکه از آن به عنوان راهی برای رسیدن به خویشتن و رشد و تکامل خود استفاده کنید.

امروزه تعداد بی شماری کتاب درباره ی ترس یافت می شود اما در مقایسه با این تعداد زیاد، منابع بسیار کمی درباره ی شور و عشق به زندگی وجود دارد. بیشتر کتاب ها یا راجع به ترس اند یا رمان هستند یا عشق فزاینده به هیجان و وحشت را بیان می کنند، در حقیقت همان چیزی که در زندگی روزمره نیز با آن مواجه هستیم. از سوی دیگر در برابر افزایش شدید انواع بیماری های مربوط به ترس قرار داریم.

کلینیک ها، مطب ها و گروه های خودیاری باید به این نوع بیماران، راهی برای رسیدن به زندگی عادی و بازگشت به جامعه را نشان دهند. گویی ترس مانند آبریزش بینی است که می توانیم آن را ناپدید کنیم اما برای موقعیت یا شانسی که در ترس وجود دارد، به ندرت ارزش قایل می شویم که این موقعیت همانا پلی است که ترس، در راه معنا بخشیدن و کیفیت بیشتر زندگی مان در اختیار ما قرار می دهد. با نکات کلیدی ارائه شده در کتاب از ترس تا شوق زندگی (Von Angst zur Lebensfreude) شما متوجه خواهید شد که چگونه ترس هایتان را به افق های تازه تبدیل کنید.

کورت تپرواین (Kurt Tepperwein)، با زبانی ساده از ترس های بی شمار و نیز درباره ی روش های بسیار ساده برای چیرگی بر این ترس ها سخن می گوید و به مقوله هایی از قبیل ترس از عشق، ترس از نزدیکی، ترس از رابطه و نیز دردهای ناشی از دوری و جدایی و غیره... می پردازد. فصلی ویژه به مبحث ترس از خوشبختی اختصاص داده شده است زیرا عده ای از مردم به طور حیرت آوری بیشتر از رسیدن به بدبختی، از رسیدن به خوشبختی در هراسند. ترس از رابطه ی جنسی، بی میلی جنسی، ناتوانی جنسی مباحث دیگری هستند که به آن ها پرداخته می شود زیرا در روزگاری که به ظاهر، شفاف سازی بسیاری درباره ی این مقوله ها انجام گرفته، اما همچنان بسیاری درگیر این مشکلات هستند.

جملات برگزیده ی کتاب از ترس تا شوق زندگی:

- هنگامی که ترس کنار می رود، زندگی آغاز می شود.
- علم، واقعیت ها را کشف می کند و باور، آن ها را می سازد.
- واقعیت به همان اندازه جادویی و حیرت انگیز است که چیزهای جادویی و حیرت انگیز واقعی اند.
- مسئله ی مرگ هیچ ربطی به ما ندارد، زیرا یا مرگ حضور دارد و ما نیستیم، یا ما هستیم، پس مرگ حضور ندارد.
- خوشبخت و عاری از ترس بودن را می توان تمرین کرد، همان طور که یک ورزشکار جسم خود را آموزش و تمرین می دهد.

در بخشی از کتاب از ترس تا شوق زندگی می خوانیم:

اگر به باورهایتان وفادار بمانید و همراه آن ها در دنیا گام بردارید، دنیا باید به آن پاسخ دهد، فرقی نمی کند که آزاد شدن از قید و بند یک وظیفه باشد یا رسیدن به یک شغل بسیار بالا یا رها شدن از چنگال ترس.

بزرگی می گوید که برای هرکسی همان چیزی رخ می دهد که آن را باور دارد اما آیا می دانستید که شما می توانید باورها و اعتقادات تان را آزادانه انتخاب کنید؟ به عنوان مثال، اگر از سفر با هواپیما می ترسید اما به لحاظ کاری مجبورید زیاد سفر کنید، می توانید به آمار نگاهی بیندازید و ببینید احتمال وقوع یک حادثه که بتواند آسیبی جدی به شما وارد کند، ممکن است به همان اندازه ی سفر با وسایل نقلیه ی دیگر زیاد یا کم باشد سپس از فکر کردن به آن هم به خود می لرزید.

در اینجا استدلال های منطقی کار زیادی از پیش نمی برند اما خدا را شکر شما می توانید باورهایتان را تغییر دهید. به جای این گونه افکار منفی، این اندیشه را باور کنید که پرواز با هواپیما چقدر ممکن است خطرناک باشد یا نباشد، با این فرضیه کار کنید که «پرواز تا حدودی بی خطر است» و ترس را در برابر آنچه تا به حال فکر می کردید، قرار دهید. سپس تصور کنید که همچنان از پرواز می ترسید (یا هر چیز دیگر) و ببینید اگر به این باور برسید، زندگی تان چگونه خواهد بود.

در ذهنتان «سناریوی خوفناک» زندگی تان را تجربه کنید و همچنین همه ی محدودیت ها، فشارها و دردهایی را که به آن مربوط می شوند. سپس با این فرضیه کار کنید: «فرض کنیم من بر این باور بودم که پرواز با هواپیما تا حدی بی خطر است و من عاری از هرگونه نگرانی و واهمه بودم، ممکن بود چه احساسی داشته باشم؟» این احساس آزادی را تجربه کنید و این که چنین احساسی ممکن است چه تأثیری در زندگی کنونی و نیز در پنج یا ده سال دیگر زندگی تان داشته باشد. این شادی، سبک باری، قدرت و آزادی را برآورده سازید. سپس آنچه را که دوست دارید باور کنید، در واقع به همین راحتی می توان باورها و اعتقادات را تغییر داد.
صفحات کتاب :
341
کنگره :
BF575‭‬ ‭/ت4‏‫‬‭ت2 1392
دیویی :
152/46
کتابشناسی ملی :
3093108
شابک :
978-964-236-479-4‬‬‬
سال نشر :
1392

کتاب های مشابه از ترس تا شوق زندگی