نظر دیگران

نظر شما چیست؟
اضطراب اجتماعی یا اختلال اضطراب اجتماعی از شایع ترین و ناتوان کننده ترین اختلالات اضطرابی است. این اختلال با ترسی مزمن و بسیار شدید از تحقیر شدن یا انجام دادن کاری که به شرمگین شدن فرد در موقعیت های اجتماعی منجر می شود، مشخص می گردد. به دلیل وجود چنین هراسی، فرد از موقعیت های اجتماعی اجتناب کرده یا در رویارویی با آنها آشفتگی زیادی را تجربه می کند.

فرد مبتلا به اختلال اضطراب اجتماعی، چنین هراسی را به ویژه در موقعیت های اجرایی و موقعیت های که طی آن ها، فرد تحت مشاهده دقیق قرار بگیرد، تجربه می کند. اضطراب اجتماعی، عملکرد اجتماعی، خانوادگی و شخصی فرد را تا اندازه ای زیادی مختل می سازد. امروزه درمان شناختی رفتاری از جمله درمان های مبتنی بر شواهد و حتی موثرترین درمان برای این اختلال است که تحقیقات زیادی نیز اثربخشی آن را تائید کرده اند.

کتاب حاضر توسط استفان هافمن (دانشیار روانشناسی دانشگاه بوستون) و میشل اوتو (استاد روان شناسی بالینی دانشگاه بوستون) که از متخصصان حوزه درمان در این اختلال هستند، نگاشته شده و توسط آقایان مصطفی خانزاده، اسماعیل سلطانی و محسن سعیدیان اصل که تجربه گروه درمانی با این بیماران را نیز دارا هستند، ترجمه شده است.
کتابشناسی ملی :
3060208
شابک :
978-600-309-008-8‬‬‬
سال نشر :
1392
صفحات کتاب :
237
کنگره :
RC552 /ج8‏‫‬‭ھ9 1392
دیویی :
616/85225

کتاب های مشابه درمان شناختی رفتاری اختلال اضطراب اجتماعی