نظر شما چیست؟
کتاب مدیریت زمان نوشتۀ مارک منچینی به شما کمک می کند تا مهارت های کارکنان تان را در موقعیت های مختلف و در ارتباط با مدیریت زمان تقویت کنید. مدیریت زمان سبب انجام آسان تر و بهینه تر وظایف می شود.

زمان محدود است، ما تنها چند ساعت مفید در روز را برای انجام مسئولیت ها و وظایف و در عین حال لذت بردن از زندگی، در اختیار داریم. شغل ها باید به ما احساس رضایت و شادمانی بدهند. گرفتن دستمزد در ازای انجام کار، ما را قادر می سازد از زندگی شخصی مان لذت ببریم و احساس شادی مضاعفی داشته باشیم. استرس کمتر، اعتمادبه نفس و احساس رضایت بیشتر، همگی از منافعی هستند که با اجرای صحیح مدیریت زمان در زندگی اتفاق می افتند.

مارک منچینی (Marc Mancini) در این کتاب شما را کمک می کند به این اهداف و بیشتر از این ها دست یابید. منفعت ابتدایی که شما با خواندن و درک درس ها (در این کتاب) به دست می آورید، افزایش سوددهی در شغل کنونی تان خواهد بود.

افزون بر این، کتاب مدیریت زمان (Time Management) کمکتان می کند تا مهارت های خود در زندگی شخصی و غیرکاری را نیز ارتقا دهید و موفقیت بیشتری در خانوادۀ خود و کل زندگی تان داشته باشید. این موضوع که این مهارت ها در خارج از محیط کار هم کارایی دارند، در جریان کتاب مشاهده خواهد شد. این امر با ذکر نمونه هایی از زندگی روزمره و اداری کارکنان صورت می گیرد.

امیدواریم این نمونه ها اندیشۀ شما را به چالش بیندازد و مجبورتان کند تا درباره راه های مناسب تری تفکر کنید و با به کار بردن راهبرد مناسب آن ها را به کار بندید. شما خواهید فهمید که این راه ها در زمینۀ های مختلف زندگی شخصی و زندگی افراد پیرامون شما تا چه اندازه تأثیرگذار خواهد بود. همان طور که خواهید دید این اثر به بیان موضوعات دیگری در رابطه با مدیریت زمان مانند سازمان دهی، کارآمدی و دیگر اهداف در زندگی شخصی شما نیز می پردازد.

در حقیقت پدیده مدیریت زمان به دیگر امور مرتبط است و بسیاری از عوامل زندگی روزانۀ ما آن را تحت الشعاع قرار می دهد. مدیریت زمان به بیشترین میزان شادی و رضایت خاطری مربوط است که در طول یک روز باید داشته باشیم.

پس هنگامی که این کتاب را می خوانید چه انتظاری باید داشته باشید؟ در دو فصل اول شما با تئوری هایی روبرو می شوید که مدیریت زمان را تأیید می کنند و می توانند به طور اساسی و بنیادی نحوه اداره زندگی شما را دگرگون سازند. آماده باشید تا در فصل های بعدی کتاب با صدها روش عملی آشنا شوید که بتواند شما را کمک کند تا مسئولیت های روزانه خود را به خوبی انجام دهید.

در بخشی از کتاب مدیریت زمان می خوانیم:

افراد زیادی براین باورند که غیرممکن است بتوانند محیط کارشان را کنترل کنند یا می ترسند که نتوانند بر اوضاع مسلط شوند. از این گذشته، اقدام برای کنترل کردن غالباً باعث افزوده شدن فعالیت ها و وظایف می شود. خیلی از افراد فکر می کنند بر عهده گرفتن مسئولیت بیشتر باعث بدتر شدن شرایط نامناسب آن ها می شود. اما مطالعات موجود نشان می دهد که صرف نظر از موقعیت شغلی، هراندازه که فرد کنترل بیشتری بر وظایف و مسئولیت هایش داشته باشد، از کار خود و مسئولیتش احساس رضایت بیشتری خواهد داشت.

روش های متعددی وجود دارد برای اینکه انسان بتواند بر شرایطی که در آن قرار گرفته است، مسلط شود. به این مثال توجه کنید. مدیری در یک شرکت هوایی کار می کند که آن شرکت از لحاظ درآمد وضعیت مناسبی ندارد؛ وی متوجه می شود که ممکن است از کار برکنار شود و از اینکه برای موقعیت دیگری در خطوط هوایی تقاضا دهد، دلسرد شده است.

وی شغلی در قسمت حمل بار خطوط هوایی پیدا می کند. او پیش از آن می دانست که اطلاعات کمی در زمینۀ حمل بار دارد و این تغییر موقعیت مستلزم یادگیری مهارت های جدید است و البته می دانست که این قسمت دارای کارکنان کارآمد بوده و استرس کمتری برای او در پی خواهد داشت. او پس از یک سال از تغییر شغلش کاملاً راضی بود و جایگاهی مناسب پیدا کرد و با افراد پرکار و کارآمد همکار شد؛ این امر سبب شد که او مهارت های سازمان دهی خود را با موانع کمتر و صرف انرژی کمتری اجرا کند. تغییری که او ایجاد کرد آنقدرها هم بد نبود که فکر می کرد و از آن وحشت داشت. در حقیقت این تغییر او را به موقعیت کاری رضایت کننده تری سوق داد.
صفحات کتاب :
196
کنگره :
HD۶۹ /و۷‏‫‬‭م۲ ۱۳۹۶
دیویی :
۶۵۰/۱
کتابشناسی ملی :
4867559
شابک :
978-600-96778-4-9
سال نشر :
1396

کتاب های مشابه مدیریت زمان