امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 10,900
نظر شما چیست؟
کتاب پیشرفت ها در سیستم ها و محاسبات هوشمند؛ نوآوری برای توسعه پایدار اثر لورنز م. هیلتی و برنارد ابیشر، به تشریح مباحث هوش کامپیوتری، مفاهیم اصلی حوزه ی نوظهور تحقیق و عمل و فناوری اطلاعات و ارتباطات در جهت توسعه ی پایدار (ICT4S) می پردازد.

این کتاب با ترکیب رویکردهایی از علم رایانه، سیستم های اطلاعاتی، تقابل انسان-رایانه، اقتصاد و علم های محیط زیستی، چشم اندازی جدید و کل نگر درباره ی فناوری اطلاعات و ارتباطات در راه پایندگی ارائه می دهد و منبع خوبی برای فعالان فناوری سبز، پایندگی و فناوری اطلاعات و ارتباطات در راه بازدهی انرژی است.

کتاب پیشرفت ها در سیستم ها و محاسبات هوشمند (Advances in Intelligent Systems and Computing Innovations for Sustainability) درباره ی نحوه ی استفاده از قدرت تحول گرای فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) به منظور توسعه ی الگوهای پایدارتر تولید و مصرف است. اساس نوشتن این کتاب هم اولین کنفرانس بین المللی در زمینه ی فناوری اطلاعات و ارتباطات برای توسعه ی پایدار بود که ویراستاران آن را برنامه ریزی کرده بودند و به اختصار ICT4S نامیده می شود.

لورنز م. هیلتی استاد گروه انفورماتیک دانشگاه زوریخ سوئیس و رئیس گروه پژوهشی انفورماتیک و توسعه ی پایدار در آزمایشگاه فدرال علوم و فناوری مواد سوئیس است. برنارد ابیشر نیز پیشگام در ارزیابی مصرف انرژی فناوری اطلاعات و ارتباطات و یک تحلیلگر انرژی و متخصص در مدل سازی تقاضای انرژی است.

در بخشی از کتاب پیشرفت ها در سیستم ها و محاسبات هوشمند؛ نوآوری برای توسعه پایدار می خوانیم:

تحلیل جریان مواد حوزه ی کاربردی دسته ای از ابزار های محاسبه و مدل سازی را به خود اختصاص می دهد که شبکه های مواد و موجودی و جریان انرژی را مدل سازی و شبیه سازی می کنند تا مفهوم سوخت وساز اجتماعی تکنیکی را واضح تر سازند. با خصوصیات مذکور، ارزیابی چرخه ی عمر و ابزار های مربوطه از قبیل اثریابی کربن در محصول را می توان از ابزار های مخصوص تحلیل جریان مواد برشمرد. این ابزار ها ویژگی منحصر به فردی دارند که عبارت است از تحلیل های کارآیی که بسیار شبیه به محاسبه ی هزینه است.

ارزیابی چرخه ی عمر درک کاملی از تمامی ویژگی های مربوط به سیستم های مذکور به دست نمی دهد. به طور خاص، این ابزار نقش و وابستگی زمانی موجودی ها، کاربرد موجودی ها به عنوان اجزای زیرساختی، و آثار کمک کننده ی زنجیره های ذخایر متصل مانند همزیستی صنعتی، پارک های اکوصنعتی، یا سرویس های زیرساختی فناوری اطلاعات را پوشش نمی دهد. چالش های متعدد در توسعه ی قابل تحمل شامل تغییراتی در فعل و انفعال موجودی ها و جریان ها می شود که عبارتند از: کمیابی مواد خام، محصولات در فاز مصرف (استفاده)، و تجمع دی اکسید کربن در فضا. در این چنین چشم انداز موجودی محوری، روش های تحلیل پویای جریان مواد و شبیه سازی ممتد وارد بازی می شوند.

به هر حال، تعداد موجودی های مربوطه در مدل ها در قیاس با تعداد فرآیند ها کم است. موجودی ها مواد و سیستم های جریان انرژی را به بخش هایی مانند فرآیند های تولید با جریان بازیافت داخلی که مطابق با حالت های پایدار هستند تجزیه می کنند.
صفحات کتاب :
726
کنگره :
‏‫HC۷۹‭‬ ‭/ت۸‏‫‭پ۹ ۱۳۹۴
دیویی :
‏‫‭۰۰۴/۰۶۸۴
کتابشناسی ملی :
4015980
شابک :
‏‫‭978-964-2695-63-8 ‬‬
سال نشر :
1394

کتاب های مشابه پیشرفت ها در سیستم ها و محاسبات هوشمند