امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 11,400
نظر شما چیست؟
کتاب راهنمای کارآفرینان برای توسعه ی مشتری در فناوری اطلاعات نوشتۀ برنت کوپر، پاتریک ولاسکوویتز و استیون گری بلنک، با چهار قدم شما را در امر شناخت و تأیید اعتبار مشتری و ساخت شرکت های ساختمانی راهنمایی می کند.

راهنمای کارآفرینان برای توسعه ی مشتری در فناوری اطلاعات (The Entrepreneurs Guide to Customer Development)، کتابی است که همه ی نوپاها و سهامداران شان باید آن را بخوانند. هر کسی می تواند از تفکر توسعه ی مشتری سود ببرد. توسعه ی مشتری چارچوبی با چهار گام برای کشف این نکته است که شما بتوانید برای محصول خود بازاری شناسایی کنید، محصولی با ویژگی های درست بسازید که نیازهای مشتریان را حل می کند و منابع مناسب برای مقیاس بندی کردن کسب و کار را استفاده نمایید.

برنت کوپر (Brant Cooper)، پاتریک ولاسکوویتز (Patrick Vlaskovits)، استیون گری بلنک (Steven Gary Blank)، نویسندگان این کتاب با یکپارچه سازی طرز فکر افراد پیشرو در زمینه ی توسعه ی مشتری به نکاتی پرداخته اند که هر کارآفرینی می تواند آن ها را در کسب و کار نوپای خود استفاده کند. نویسندگان، کشف مشتری را به چند قدم ساده تقسیم کرده اند و آن ها را با مثال های واضح و روشن، روش های اقدام واقعی و نشان دادن تله هایی که باید از آن ها دور ماند، روشن کرده اند.

چارچوب توسعه ی مشتری به نوع کسب و کار خاص، بخش بازار خاص و یا دسته بندی محصولات خاصی گره خورده نیست. تا زمانی که شرکت در حال برنامه ریزی و راه اندازی یک محصول جدید است، اندازه شرکت، درآمد و یا مکان آن فاقد اهمیت هستند. اگر چه پس زمینه ی ما در همکاری با شرکت های با تکنولوژی بالا است و آن قاب اصلی مرجع ما را تشکیل می دهد، مدل توسعه ی مشتری قابل انعطاف است و می توان در صنایع و بازارهای مختلف استفاده شود. این کتاب بر گام اول توسعه ی مشتری، یعنی کشف مشتری تمرکز می کند. بنابراین، بر روی نوپا ها تمرکز دارد.

واقعیت این است که هر چه مدت زمان بیشتری از تأسیس کسب و کار شما بگذرد، اجرای روش های توسعه ی مشتری دشوارتر خواهد شد. هر چه مدت زمان بیشتری گذشته باشد، سؤال کردن و آزمایش مفروضات اساسی کسب و کار که شما بر پایه آن سازمان خود را بنا کرده اید سخت تر خواهد شد.

برای مثال، اگر شما باید رشد درآمد را به سرمایه گذاران خود در ماه آینده گزارش دهید، ممکن است متوقف کردن عملیات و کارهایتان به منظور زیر سؤال بردن مفروضات کسب و کار اساسی تان در این مرحله بسیار دشوار باشد. اگرچه صرف مقداری وقت و طی مجموعه ای از فرآیندهای که ممکن است توضیح دهد که چرا رشد شما آهسته تر از مقدار پیش بینی شده است، ممکن است دقیقاً همان چیزی باشد که شما نیاز دارید، اما هیئت مدیره شما به احتمال زیاد فکر می کند که شما مسیر خود را گم کرده اید. چنین اقدام شدیدی معمولاً نیاز به اندکی ناامیدی و مقدار زیادی مدیران دلسوز دارد. حتی ممکن است بشود گفت، که چهار مرحله از چنین مخمصه ای متولد شده است.

صرف نظر از مرحله ای که کسب و کار شما در آن است، کسانی که به احتمال زیاد این کتاب را انتخاب می کنند، به میزان قابل توجهی در یک نوپای مرتبط به فناوری درگیر هستید، خواه به عنوان یک توسعه دهنده، مدیر محصول، و یا بنیان گذار. اساساً، این کتاب برای کارآفرینانی که مایل و قادر به زیر سؤال بردن محکم ترین فرضیات کسب و کار خود هستند است. این گروه از افراد از این کتاب بیشترین بهره را خواهند شد.

در بخشی از کتاب راهنمای کارآفرینان برای توسعه ی مشتری در فناوری اطلاعات می خوانیم:

بعضی از همکاران را که رابطه دوستانه با آن ها دارید پیدا کنید و فرضیه مشکل راه حل خود را به آن ها ارائه دهید. شما به دنبال بازخورد در فرضیه خود نیستید، بلکه به دنبال بازخورد در روش ارائه ی خود هستید. اگر احساس می کنید خشن است، تمرین کنید. اگر هنوز هم احساس می کنید خشن است، واژگان در ارائه ی خود را تا زمانی که احساس راحتی بیشتری بکنید تغییر دهید.

از نمونه در اینجا به عنوان راهنما استفاده کنید، اما کلمات و سبک خود را به کار ببرید. این شما را قادر خواهد کرد تا در هنگام صحبت با غریبه ها احساس طبیعی بکنید. شما می خواهید راحت و سلیس ارائه کنید تا گفتگو جریان یابد. گاهی اوقات شما باید یاد بگیرید که چگونه از راه خود خارج شوید! با ارائه در مقابل مردمی که شما به خوبی می شناسید شروع کنید، و به سمت مردمی خوب نمی شناسید، اما برایشان احترام قایلید مهاجرت کنید. به آن ها بگویید که شما به دنبال نظرات آن ها در سبک ارائه ی خود هستید، اما آن ها می توانند نظر و عقاید خود در مورد فرضیه تان را نیز بگویند.

تکرار می کنیم، نکته این نیست که که ارائه ی خود را بیش از حد تمرین کنید، بلکه این است که قادر به ادغام آنچه شما نیاز به یاد گرفتن آن دارید و یک مکالمه واقعی باشید. شما نمی خواهید کاری کنید که احساس شود مکالمه نوشته شده است. از طریق تمرین، شما به سعی در پیدا کردن عبارات کلیدی مرتبط با موضوع هستید که مکالمه را جذاب و کاربردی می کند. مهم این است که سه یا چهار «باید یاد بگیرد» در ذهن تان داشته باشید و گفتگو را به سمت یادگیری آن موارد هدایت کنید.
صفحات کتاب :
106
کنگره :
HF5415/5‏‫‬‮‭/ک83ر2 1394
دیویی :
658/812
کتابشناسی ملی :
4034583
شابک :
978-964-2695-66-9‮‬
سال نشر :
1394

کتاب های مشابه راهنمای کارآفرینان برای توسعه ی مشتری