کتاب روش وارن بافت (صوتی و pdf)

استراتژی‌های ثروتمندترین مرد جهان

امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 4,800
خرید آوا کتاب
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 9,800
نظر شما چیست؟
در میکروکتاب روش وارن بافت: استراتژی های ثروتمندترین مرد جهان نوشته رابرت هنگستورم، به صورت تخصصی به روش سرمایه گذاری وارن بافت می پردازیم و سعی می کنیم از دیدگاه او به بازار و کسب و کارها نگاهی بیندازیم تا بتوانیم بفهمیم او چطور سهام های خود را برای خرید انتخاب می کند.

وارن بافت به عنوان یکی از افراد بسیار موفق در حوزه سرمایه گذاری روش هایی را پیش گرفته که با روند کلی دیگر سرمایه گذاران بسیار متفاوت است. او از روش هایی بین محتاط بودن و سودآوری بالا استفاده می کند و راز موفقیت خود را چنین بینشی می بیند. او یکی از موفق ترین سرمایه گذاران بازار سهام در ۳۰ سال اخیر است که رویکردش تمرکز روی ارزش کسب و کار و قیمت بازار است. به محض این که بافت، کسب و کاری را می یابد، تمامی ابعاد آن را درک می کند و با آن کار احساس راحتی دارد.

عمل او مانند یک صاحب کسب و کار است، نه یک سودآور بازار سهام. درباره آن کسب و کار، هر مطلبی که امکانش را داشته باشد، مطالعه می کند، در آن زمینه متخصص می شود و به جای ابراز مخالفت با مدیریت کسب و کارها با آن ها همکاری می کند. حقیقت این است که در اغلب موارد، او اولین اقدام را برای خرید سهام در هر شرکت، به این منظور انجام می دهد که با دادن حق رأی به مدیران، برای تصمیم گیری در مورد سهام شان، به آن ها اطمینان دهد که قصد ندارد شرکت را از ارزش های اصلیش دور کند.

بافت قهرمان استراتژی سرمایه گذاری با ارزش است و به هیچ وجه نوسانات روزمره در قیمت سهام و به طور کلی، تأثیر خلق و خوی اقتصادی یا هر عامل خارجی دیگر را باور ندارد. او همواره دیدگاه بلند مدتی را در پیش می گیرد و هرگز از ارزش اساسی یک کسب و کار چشم پوشی نمی کند.

رابرت هنگستورم (Robert Hagstrom) از فعالین مشهور حوزه سرمایه گذاری و استراتژیست در شرکت سرمایه گذاری لگ ماسون است. همچنین او دست به تالیف چندین کتاب در زمینه سرمایه گذاری زده است که همگی جزو پرفروش ترین کتاب های نیویورک تایمز بوده اند. وی به روش های سرمایه گذاری وارن بافت علاقمند و در این زمینه بررسی های کاملی داشته که معروف ترین کتاب او درباره وارن بافت، روش سرمایه گذاری وارن بافت است.

در بخشی از کتاب روش وارن بافت (The Warren Buffet Way) می خوانید:

تصور کنید صاحب یک شرکت کوچک با مشارکت آقای مارکت هستید. هر روز، آقای مارکت، قیمتی به عنوان مظنه به شما می دهد که مایل است با این قیمت سهم شما را بخرد یا سهم خودش را به شما بفروشد؛ در حالی که اوضاع شرکت درست است و پیشرفت خوبی دارد، قیمت های پیشنهادی آقای مارکت با توجه به روحیه اش تغییر می کنند؛ او در حالت خوش بینانه، قیمتش فوق العاده بالاست و بر عکس، اگر در یک روز بد راجع به این موضوع با او صحبت کنید، او بسیار بدبین است و به طرزی غیر عادی، قمیتی پایین به شما پیشنهاد می کند.

اگر شما با آقای مارکت شریک بودید و سعی داشتید از عقل و خرد او استفاده کنید، سوار بر غلتکی عاطفی شده بودید. ترجیحا، شما باید از جیب آقای مارکت بهره ببرید نه عقل و خرد او؛ یک سرمایه گذار موفق بازار سهام باید هیجان عاطفی آقای مارکت را که هر روز در بازار بر انگیخته می شود، کنار بگذارد و قضاوت تجاری درستی بکند.

سرمایه گذاران برای مقابله با نوسانات روزمره بازار باید از لحاظ مالی و روانشناختی آمادگی داشته باشند؛ مگر این که بتوانید کاهش ارزش سهام تان را، تا ۵۰ درصد یا حتی، بیشتر بدون هیچ ترس و وحشتی نظاره کنید، در غیر این صورت شما هرگز موفق نخواهید شد. به یاد داشته باشید که کاهش قیمت ها، راه خوبی برای اضافه کردن سهام بیشتر به مجموعه مان، با قیمت پایین تر است. تا زمانی که شما در یک کسب و کار مبتکرانه با اصول، مدیریت و قیمت های خوب سرمایه گذاری می کنید، نهایتا، موفقیت بازار را به همراه خواهید داشت.

کتاب های مشابه روش وارن بافت