امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 30,000
نظر شما چیست؟
«دختر کوهستان» رمانی تاریخی به قلم سیدهاشم حسینی است که روایتگر روزهای جدایی قفقاز و داغستان از ایران است. کتاب دختر کوهستان در قالب داستانی به قیام مردم قفقاز و داغستان به رهبری شیخ شامل و انقلاب بلشکویکی و روزهای پس از جدایی از ایران می پردازد.

خانواده ای در کوهستان های منطقۀ قفقاز و داغستان زندگی می کنند. دختر خانواده به مادربزرگش علاقه زیادی دارد و بیشتر وقت خود را با او می گذارند. «دختر کوهستان» شامل روایت وقایع منطقه محل زندگی دختر داستان از زبان مادربزرگ است.

«آلدار تنها کسی بود که گله اش را به دره های کوچک تر و فرعی درهٔ آغاجلر هدایت می کرد. دره با شکاف های کور و عمیق، دیواره ها، گلوگاه ها، و صخره هایش متعلق به او بود. هیچ کس به اندازهٔ او دره را زیر پا نگذاشته و نمی شناخت و به زوایای ناپیدای آن آشنا نبود. هنگام شکار هم به ارتفاعاتی پا می نهاد، که درندگان کوهستان و قوچ ها و بزهای کوهی از رفتن به آنجا ابا داشتند. چشمه های آب سرد و گرم را کشف می کرد و به دوردست ترین نقاط، که گذر اهالی به آنجا نمی افتاد، قدم می گذاشت.»

سیدهاشم حسینی در این رمان به رخدادهای بعد از جدایی قفقاز از ایران که تاکنون کمتر بدان اشاره شده و مشکلات و ظلم هایی که از سوی ارتش تزاری و ارتش سرخ به مسلمانان این منطقه وارد شده می پردازد.
کتابشناسی ملی :
3972894
شابک :
978-600-03-0192-7
سال نشر :
1394
صفحات کتاب :
610
کنگره :
PIR8022‭ /س975‭‬6‏‫‬‭د3 1394
دیویی :
8‮فا‬3/62

کتاب های مشابه دختر کوهستان